Colin McRae is overleden

Exciter

Administrator
Voormalig wereldkampioen rallyracen Colin McRae is overleden bij een helikopterongeluk. McRae zat, samen met zijn eveneens bij het ongeluk omgekomen zoon, in een helikopter in de buurt van het huis van de familie McRae toen deze neerstortte en opging in vlammen.

McRaes woordvoerder zegt dat de rallyrijder de helikopter zelf bestuurde. Buiten zijn zoon Johnny waren er ook nog een andere volwassene en kind aan boord, deze stierven eveneens. McRaes vrouw en dochter waren niet aan boord.

(bron: Fok/the Times)

Jammer, en wat erg, twee kinderen aan boord ook...

56913-article-yspas.jpg

Roel

Lid
Ik lees het net: nog geen kilometer van zijn huis en inderdaad ook met twee kinderen aan boord.
Hij zal herinnert worden als één van de grootste ralley iconen.

joergarms

Senior Member
Tsjonge, das toch wel ff minder leuk nieuws!!
Was vroeger als jongentje jarenlang fan van hem vanwege zijn mooie successsen in de Subaru's.

Tragisch dat hij en de anderen op zo'n manier om het leven zijn gekomen!!

ougie

Forumguru
Helaas, de wereld is weer een topsporter ontvallen. De 40 zelfs niet gehaald. Zijn vrouw/vriendin en verdere familie en vrienden laat hij achter. Ik denk dat hij een rollmodel was voor vele autosporters en autosport liefhebbers.

Gieliovd

Forumguru
Steeds meer grote iconen van de laatste jaren lijken wel te overlijden.....

Collin Mcrae, Steve Irwin, Pavarotti ga zo maar door. Ik ben niet zo goed met namen.

Echt triest dat hij zijn vrouw en kid(s) nog achterlaat, moeilijke tijden.

:722: Een ongeluk zit in een klein hoekje.

Vacaro

Senior Member
Dit komt hard aan, voor familie vooral en ook voor de vele rallyfans.
Een groot verlies,zowel een vader en echtgenoot,als een rallypiloot.
Zo'n risicosport doen en dan op zo'n manier omkomen.

ad5000

Actief lid
't blijft balen dat de iconen in de autosport wegvallen... eerst Senna (1994), nu McRea!

Overigens lijkt me verongelukken een betere term dan overlijden...

___JC___

Forumguru
Ik heb gister bij Colins Crest gestaan in Vargasen (Zweden) en de heren rallyrijders kwamen niet verder dan een meter of 35. Dat deedt Colin dan beter..

Bovenaan Onderaan