Superb 3 750 km op de teller

Net 750 km op de teller..... en een auto achterop in de file. Gvd. Phhh wat is dit frustrerend zeg!

Bijlagen

• 2015-12-16 10.08.25.jpeg
    2015-12-16 10.08.25.jpeg
    1,2 MB · Weergaven: 221
  • 2015-12-16 10.07.30.jpeg
    2015-12-16 10.07.30.jpeg
    1 MB · Weergaven: 202
  • 2015-12-16 09.21.43.jpeg
    2015-12-16 09.21.43.jpeg
    1 MB · Weergaven: 203

Cordoba

Forumguru
Ik zou in elk geval wel een bezoekje aan de huisarts brengen: het is niet ondenkbaar dat de nekpijn toch echt het eerste symptoom van een whiplash is.

Ik dacht even dat je last had van schokgolven door de subsone snelheid, maar het ging om de km-stand, niet de snelheid (die 750 km).

Joske

Forumguru
sowieso nekpijn laten vast stellen door een arts.. goeie raad van een ervaringsdeskundige.

succes met de afhandeling! en alvast beterschap gewenst :troost:

Jee13

Forumguru
Jammer van die schade aan je nieuwe auto.

Wat betreft je nek, zoals genoemd afspraak maken met huisarts om te melden zodat het in dossier staat. (Huisarts zelf zal waarschijnlijk gezien zijn geringe kennis niets vast kunnen stellen.)

Veel whiplash achtige klanten komen later naar voren.

(Spreekt een ervaringsdeskundige en fysiotherapeut;))

Jammer van die schade aan je nieuwe auto.

Wat betreft je nek, zoals genoemd afspraak maken met huisarts om te melden zodat het in dossier staat. (Huisarts zelf zal waarschijnlijk gezien zijn geringe kennis niets vast kunnen stellen.)

Veel whiplash achtige klanten komen later naar voren.

(Spreekt een ervaringsdeskundige en fysiotherapeut;))

Dank voor de tip, toch maar even doen dan....

Dewinteb

Actief lid
Oh nein, gelukkig had je m niet net gewassen. Even serieus, we hebben allemaal anti whiplash hoofdsteunen nu toch in de S3? Hoop dat ze hun nut hebben bewezen voor je. Ik heb een nicht die na 3 jaar nog steeds last heeft na een kop staart incident in de file.

Jee13

Forumguru
een kleine toelichting van mij op whiplash letsel

Een whiplash is een plotseling versnelde beweging die biomechanisch de kortste weg kiest waardoor schuifkrachten op de nekwervels komen die normaal nooit zo plaatsvinden.

Een whiplash kan ook zijwaarts plaatsvinden, denk maar aan een aanrijding van opzij of het vallen van je fiets op je schouder.

Door de hoofdsteunen wordt alleen schade aan nek voorkomen tijdens het eerste contactmoment van de aanrijding, dus je achterhoofd raakt tijdens de versnelling de hoofdsteun die het achterover kantelen van het hoofd voorkomt.
(nu is het wel zo dat de grootste nekschade wel wordt voorkomen, namelijk het "breken" van de nek; eigenlijk wervelboog van de wervel)

Nu komt het gevaarlijkste deel van de beweging: het moment van doorslaan van de nek naar voren vanuit een achterover gekanteld hoofd. Normaal kantelen de nekwervels tijdens deze beweging, nu schuiven de nekwervels eenparig versneld in het horizontale vlak waardoor er schade aan wervel en zenuwweefsel kan ontstaan.

• Leuk
Waarderingen: EdK
Bovenaan Onderaan