Ik zal wel ouderwetsch zijn, maar ik heb nooit het nut van dagrijverlichting gezien.
Omdat zo langzamerhand "iedereen" het er wel over eens is dat het voeren van verlichting ook overdag de zichtbaarheid van de aanstormende auto verbetert, is het DagRijLicht bedacht: goed zichtbaar, maar zuiniger in stroomverbruik dan volledig dimlicht met alles drop en dran.
Natuurlijk wordt die zuinigheid weer enigszins teniet gedaan door het bijschakelen van de achterlichten, maar dat is m.i. terecht. Ik wil ook niet zonder brandende achterlichten over straat. En altijd dimlicht aan was ik al gewend om te voeren eind ergens eind jaren '60 of begin jaren '70, toen je door de rest van de goegemeente nog voor gek werd versleten als je overdag met licht aan reed.
Die DRL
(mét bijgeschakelde stads+achter+kentekenlichten - kan bij de F2 helaas niet anders) gebruik ik ook wel eens op lokale en binnenwegen, maar ik maak toch al vrij snel de overstap naar dimlicht. Al is het maar om m´n metertjes beter te kunnen aflezen...
En als ik in het donker ons dorp nader, dan brandt gewoon ALLES, dwz grootlicht én de breedstralers voor (mist of geen mist), zodat ik de regelmatig overstekende roedels reeën ietsje eerder in het vizier heb. Dat heeft me de afgelopen jaren toch al een keer of 4 behoed voor onbedoelde deformatie van front en motorkap, want die beesten kijken echt niet uit.