Superb III Sportline

coreza01

Forumguru
Nee, helaas geen DCC, paste niet meer in het budget en ook geen Eibach, maar ik moet zeggen met de 19" Supernova's ligt hij ook strak op de weg hoor en de wand van de Contisportcontact 3 band is niet zo hoog dus hij helt ook niet over in de bochten zoals ik dat vaak heb gelezen. De meesten die DCC hebben zetten hem toch alleen maar in de sport stand. Toen ik heb test gereden bij de dealer kreeg ik er ook eentje mee die DCC had en moet zeggen dat de mijne met deze wielen en banden bijna precies hetzelfde is als de sport stand met de DCC dus mij hoor je absoluut niet klagen :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

Der Einser

Forumguru
Als ik een Superb zou nemen zou ik echt gaan voor een volledige KW schroefset.
Na mijn proefrit ben ik niet zo enthousiast geraakt van het DCC.
Vond het nog vrij slap om eerlijk te zijn. Zelfs op sport stand.

Dus als je nog ergens budget vind @coreza : Koop een goede schroefset en je bent beter af !

MarsMars

Senior Member
Zoveel mensen, zoveel wensen.

Bij mij komt de DCC niet uit de comfort stand.
De sport stand vind ik onplezierig rijden: voel elke hobbel in het wegdek (zelfs de witte strepen op veel snelwegen) en de auto gaat dribbelen over slecht wegdek, lijkt net een Passat GTE / R Edition :shutup:

De auto is op wegen met veel (lage) drempels ook veel sneller in de comfort stand: dan kan ik gewoon zonder snelheid te minderen doorrijden, waar anderen moeten afremmen om te voorkomen dat hun passagiers achterin niet gelanceerd worden:maakmegek:

Tassin

Forumguru
Daarom hebben ze het concept 'leasing' bedacht. Je rijdt je wagen half uit elkaar en einde contract verkopen ze die wel aan Afrikaantjes of Oostblokkers.

s-line

Forumguru
Dat klopt inderdaad, de meeste lease rijders geven geen fuck om hun auto (ca90%)want ze leveren hem gewoon weer in. En zoeken dan weer een andere bijtellingswonder waar ze weer 30 tientjes in de maand gekoper uit zijn.

Van Hoften

Forumguru
En daarom rijd ik straks zakelijk een 1.8TSI met "ouderwetse" volle bijtelling. Heel veel collega's zijn nu aan het stressen omdat hun bijtellingswonder van 7% binnen 2 weken moet worden geleverd. Overigens geen lease, maar zelf zakelijk afgerekend aan de spreekwoordelijke kassa.

Tassin

Forumguru
@s-line heeft wel gelijk groot deel van de lease rijders geeft er geen barst om waar die in rijd als het maar goedkoop is.

-1

Dat geldt dan toch enkel voor NL. In B is het voordeel van een bedrijfswagen nog steeds aanzienlijk. Enkel een aantal werkgevers zal trachten hun deel van de lasten (CO2-bijdrage) te beperken. Maar het blijft wel zo dat het voordeel van een bedrijfswagen veel voordeliger uitvalt voor de werkgever dan een equivalent in nettoloon uitbetalen. En dus kan het in B nog steeds dat we een duurdere wagen leasen ...

Wil je de vergelijking maken, kijk dan eens op http://www.grantthornton.be/VAA-Berekenen.html

VAA = Voordeel Alle Aard = equivalent Bijtelling

B@s0302

Senior Member
Dank voor het linkje @Tassin Als ik mijn O3 even als voorbeeldje inklop kom ik 860eu per jaar.. Toch maar verhuizen ;) Heb toch al Benelux als rayon ;)

s-line

Forumguru
Speak for yourself! :angry: ;)
Die er om geven zijn op 1 hand te tellen.
Ik heb elke week een werkplaats vol auto's en je pikt de lease auto's er zo tussen uit.
Zelfs mijn zwager rijdt tegenwoordig schade, want dan krijgt hij tenminste zijn auto van binnen en buiten weer schoon terug. Hij rijd nog liever schade als dat hij hem gaat schoonmaken!:deuk:

carfreak24

Forumguru
Vanaf moment van aankoop heb ik me afgevraagd hoe de Superb eruit zou zien met al het chroom zwart, en met zwarte wielen. Murdered out noemen ze dat geloof ik. Topic van de Sportline gezien en het prikkelde me nog meer.
Vanmorgen een snelle quick'n dirty wrap gedaan met electrotape (werkt trouwens beter dan gedacht) Heb de sierlijsten geplakt en voor bij de grille uit tijds- en tape besparing de spijlen niet gedaan.
Ik ben om. Hoe ik ea ga doen weet ik nog niet. Heb nog 18" Modus zomerwielen die ook zwart moeten worden, en er moet iets met de ramen gebeuren. Sonniboys of tinten ben ik nog niet uit. Tof. Hierna een paar extra plaatjes.
Heb overigens de tape er wel weer afgehaald voor het moment. Ik ga eerst maar eens nadenken of ik ea ga laten spuiten, wrappen of wacht tot de sierlijsten van Sportline bestelbaar zijn.

• Leuk
Waarderingen: CDK

Tuulster

Forumguru
Die er om geven zijn op 1 hand te tellen.
Ik heb elke week een werkplaats vol auto's en je pikt de lease auto's er zo tussen uit.
Zelfs mijn zwager rijdt tegenwoordig schade, want dan krijgt hij tenminste zijn auto van binnen en buiten weer schoon terug. Hij rijd nog liever schade als dat hij hem gaat schoonmaken!:deuk:

Hmmmm, jammer! Ik zit anders in elkaar.........

Bovenaan Onderaan