KJvO
Forumguru
Geen gevolgen voor prestaties?
www.amt.nl/werkplaats-onderhoud/nieuws/2015/11/volkswagen-begint-met-updates-10148136
www.amt.nl/werkplaats-onderhoud/nieuws/2015/11/volkswagen-begint-met-updates-10148136
.dat zal moeten blijken.. je kan er prat op gaan dat als je je auto voor onderhoud bij een officiële dealer doet je automatisch de terugroepactie aan je broek hebt. Ze zullen nu eenmaal verplicht worden door de overheden. Ga je niet langs omdat je je onderhoud elders laat doen (of zelf) zul je naar alle waarschijnlijkheid alsnog een brief in de bus ontvangen waarin je vriendelijk verzocht wordt om langs te komen. Maar dit alles is voorlopig nog speculeren, er is nog niets concreets..Wat ik me nu nog steeds afvraag: is het verplicht om deel te nemen aan de terugroep actie? zo nee, dan laat ik die ingreep dus mooi niet uitvoeren. Zo ja, kan het dan bijvoorbeeld ook bij een niet SKODA dealer?
Vermeld er bij het brengen bij dat je wagen getuned is en ze zullen al iets terughoudender zijn om hier de software overheen te draaien...dat zal moeten blijken.. je kan er prat op gaan dat als je je auto voor onderhoud bij een officiële dealer doet je automatisch de terugroepactie aan je broek hebt..
Dieselprijs is in US aanmerkelijk hoger dan benzineprijs, in Duitsland is dat andersom.2,733 dollar per gallon

Vermogen vragen is verbruik omhoog? Daar ben ik niet mee eens. Sinds mijn auto onder handen is genomen door VAG Techniek is hij niet minder zuinig. Kijk maar naar mijn verbruiksmonitor sinds juni. En nog iets opvallends wat nu aan het licht komt. Ik tankte voorheen altijd bij een merkloze pomp en voor mijn gevoel lag het verbruik dan hoger. Dat is nu goed te zien. Zodra ik weer bij die pomp ga tanken, loopt het verbruik gestaag op (na 3 keer tanken is het aanmerkelijk hoger). Als ik dan weer bij de Texaco ga tanken, daalt het verbruik weer. Gisteren een rit van Utrecht naar mijn woonplaats (200+ kilometer). Het was donker, regenachtig en ik heb 130/140 gereden op de wegen waar 130 is toegestaan. Lekker vermogen gevraagd bij optrekken (ik had zelfs forse wielspin bij optrekken vanuit stilstand). Resultaat: 5,7 over de hele rit. Dat haalde ik met mijn onaangepaste TDI bij lange na niet.
Wat ik me nu nog steeds afvraag: is het verplicht om deel te nemen aan de terugroep actie? zo nee, dan laat ik die ingreep dus mooi niet uitvoeren. Zo ja, kan het dan bijvoorbeeld ook bij een niet SKODA dealer?
Ik dacht eerst aan versnelde turbo schade doen hoger oplopend toerental en daardoor het eerder overschrijden van de maximale omtreksnelheid van de schoepenwielen van 520m/sec. (=1800km/h)
Denk aan een werkende stofzuiger waar je met de hand de zuigmond afsluit, dan loopt het toerental sterk op.
Bij een sterk vervuild luchtfilter is schade aan de turbo ook mogelijk.

Maar dat is toch ook flauw? In NL betaal ik zo'n 800 euro per jaar meer belasting om deze schone diesel te rijden...Dieselprijs is in US aanmerkelijk hoger dan benzineprijs, in Duitsland is dat andersom.
In die zin is de US markt dus wel degelijk anders: je zult de klant met heel andere argumenten moeten overtuigen om toch die dure diesel te gaan stoken. Bijvoorbeeld: "clean diesel"... En uitgerekend dát argument is nu de grond in geboord met die 'sofware'.
Ik vraag me dan ook ernstig af of die krant de woorden van meneer Beltz wel goed heeft begrepen c.q. vertaald en weergegeven. Zou daarom zijn oorspronkelijke tekst wel eens willen lezen voordat ik hem van liegen beticht...![]()
Dat kan zijn, maar dan ben je één van de weinigen. Volgens mij betalen de meeste dieselrijders in NL vooral die extra belasting om de goedkopere diesel te rijden - in elk geval zolang ze genoeg kilometers maken om per saldo goedkoper uit te zijn.In NL betaal ik zo'n 800 euro per jaar meer belasting om deze schone diesel te rijden...