Cortrans stelt zich voor.....

cortrans

Forumguru
Hallo Skoda rijders,

Mijn naam is Cor uit Utrecht, 54 jaar en vrachtwagen chauffeur.

Na bijna 3 jaar met plezier een Peugeot 307 SW 1.6 Pack Premium automaat, uit 01-2005 gereden te hebben, werd het tijd voor iets anders.
Ik zocht een "iets" kleinere auto (dus zuiniger), jonger, lichter (qua wegen belasting), en wederom een automaat, liefst nog nog luxe uitgerust.
Tja, dan kom je al snel uit bij een DSG automaat uit de VAG groep.
Aangezien een jongere Polo er niet als combi is, viel dat al af, evenals een een Golf (die te duur en te zwaar is).
Dan heb je inderdaad ook nog de Seat, maar daar vond ik eigenlijk niets aan.
Dan blijft de Fabia over. De Fabia III vindt ik een pracht auto, maar viel buiten het budget, dus moest het een Fabia II worden.
Na een zoektocht had ik er 2 op mijn lijstje staan. Een witte, en een donker grijze.
De handelaar van de witte, gaf bijna niets voor de 307 terug, dus viel hij af.
De handelaar van de donker grijze, gaf meer maar net niet genoeg naar mijn zin.
Een mailtje dat ik er van af zag gaf alsnog een positieve reactie, dus alsnog de koop gesloten.
Sinds gisteren ben ik dus de gelukkige eigenaar van een zeer nette Fab II uit 10-2010, met een DSG-7 bak, en een 1.2, 105 pk uitvoering met volledig lederen interieur en zaken als Xenon verlichting en radio met Amundsen navigatie.
Ik hoop hier een hoop nuttige informatie te vinden......

2vazk2r.jpg

2r7pn9f.jpg

jzjrqb.jpg

Cordoba

Forumguru
Welkom Cor. Voor meer rijplezier en minder kans op koppelingsproblemen zou ik de auto een DSG-kuurtje geven. (aanpassen van de schakelmomenten, bijvoorbeeld bij de DSG-dokter/TVS in Varsseveld)

cortrans

Forumguru
Dank u allen voor het warme welkom.
Ik hou het in het achterhoofd Cordoba...... Hij schakelt nu nog steeds prima zonder schokken. Wat kost zo'n kuur ongeveer????

ertromp

Forumguru
Welkom!
Veel plezier met de auto!
Is het.een after market Xenon set? Daar is de F2 origineel niet mee geleverd zo ver ik weet

Cordoba

Forumguru
Dank u allen voor het warme welkom.
Ik hou het in het achterhoofd Cordoba...... Hij schakelt nu nog steeds prima zonder schokken. Wat kost zo'n kuur ongeveer????

Veel mensen met DSG klagen over te snel opschakelen waardoor bijvoorbeeld de 2e koppeling vaak vroegtijdig vervangen moet worden, vooral bij auto's die veel in stadsverkeer en in files rijden. Bij TVS zie ik voor DSG-6 een prijs van 99 euro staan, of voor software optimalisatie in combinatie met verversen bakolie, oliefilter en check/diagnose een prijs van 179 euro. Als je gaat tunen in combinatie met aanpassing van de DSG, hebben ze ook speciale tarieven. Volgens mij zijn ook JD in Lochem en Vagtechniek in Nuenen in staat om de schakelmomenten aan te passen, en ook deze bedrijven zijn gerenommeerde tuners voor Vagmotoren.

cortrans

Forumguru
oké, dank je Cordoba. Ik heb een DSG-7 dus zal wel iets duurder zijn. Eerst maar eens even genieten van de auto.
Tot op heden geen problemen met schakelen. Een hele verbetering dan mijn 4 bak automaat van de 307 in ieder geval....

Bovenaan Onderaan