Favorit Zouden er nog Favoriten zijn ?

peperskoda

Forumguru
Ik kom in Rouveen nog wel eens langs een boerderij waar een Favorit op het erf staat. Dit voertuig wordt nog regelmatig gebruikt. Ziet er nu wel een beetje sleets uit met een vaalblauwe kleur en wat roestplekjes hier en daar. Als ik het kenteken mag geloven is het ding nu al 21 jaar geteisterd door weer, wind en pekel.
 

Ooak

Nieuw lid
Ze zijn er nog. ik heb er zelf een.
Heb een uitgebreid onderzoek gedaan bij RDW.
Op dit moment zijn er nog ongeveer 30 die de weg op mogen; ofwel 30 met een geldige APK.
De lijst van voertuigzoeker vermeldt ze allemaal. Het grootste deel daarvan heeft geen
geldige APK meer.
 

Pedigreepaul

Nieuw lid
Beste Skodarijders,

Sinds halverwege april ben ik de eigenaar van de XG-37-PB, één van de oudste nog bekende Favorits. Vaalrood, her en der een roestplek, wat achterstallig onderhoud, tellerunit kmstand kapot, maar nog steeds rijdend. Aankomend weekend krijgt ze verse bougies, rotor, rotorkap en kabels van mij, eens kijken hoe ze daar op reageert.. stationair loopt ze niet heel fijn.
Tellerunit heb ik er al uitgehad, blijkt een gespleten tandwiel te zijn. Luchtfilter en v-riem zijn al vervangen

gr Paul uit Deventer
 

SuperBartje

Forumguru
zie bij mij in de buurt regelmatig een rode combi (oogt niet vaal maar als nieuw; zie trouwens dat dat geen Favorit maar een Forman is)
een zilveren 5deurs en
heel af en toe (maar al een poosje geleden) een gele pickup, zo een:
skoda-favorit-pick-up-05.jpg
 
Laatst bewerkt:

Pedigreepaul

Nieuw lid
:( Lijkt erop dat de tellerunit van de km's inderdaad overleden is. Intern tandwiel is toe aan een kunstgebitje.. Weinig goede tanden meer over. IEmand een idee of die tandwielen los te krijgen zijn?
 

Cordoba

Forumguru
Ik weet niet of dit met ETKA te vinden is, of dat de Favorit daarvoor te oud is. Misschien dat @Joske kan helpen.
Het gaat om een Skoda Favorit, bouwjaar 1989, motor van 1289 cc en 43 kW/58pk met katalysatortype K9.
 

Joske

Forumguru
Te oud is ie zeker nog niet :)

Dit is wat ik gevonden heb, maar ik vrees dat er niet tussen staat wat je eigenlijk zoekt.. (dan toch maar de sloop?)

Naamloos.jpg
Naamloos.jpg
 

Pedigreepaul

Nieuw lid
Het gaat inderdaad om het mechaniek achter pos.10. Dat wordt een ritje naar de sloop. Eens zien of er nog Fav's liggen ergens in de buurt
 

Wartburg

Nieuw lid
Hallo, Ik ben Frank een Wartburg 1.3 rijder. Mijn homokineet aan de bakzijde is kapot en deze is niet meer te krijgen. Nu weet ik dat een originele skoda favorit aandrijfas ook past. Iemand een tip waar ik deze kan kopen. Imitatie werkt niet want de vertanding binnenin is te fijn. Alvast bedankt.
 

Ooak

Nieuw lid
Vlgs mij gewoon te bestellen bij de Skoda dealer, maar niet goedkoop.
Mijn Skoda heeft net weer zijn nieuwe APK.
 

Ooak

Nieuw lid
Hallo PedigreeP

Zijn je tellerproblemen inmiddels opgelost?
Mijn enige "probleem" is vocht in het interieur bij veel regen,
waarschijnlijk de raamrubbers.
Verder nog steeds zeer tevreden; blijft maar doorrijden zonder veel onderhoudskosten.
 
Bovenaan Onderaan