RayDelft
Forumguru
In elk geval herinner ik me dat ik op de parkeerplaats naast een witte bestelbus parkeerde. Toen ik terugkwam was de bus weg en had ik in mijn linker achterdeur een enorme deuk. Kennelijk had de bus er met kracht zijn eigen deur ingegooid. Geen briefje natuurlijk. Een foto posten hier lukt me niet om een of andere reden, maar geloof dat het een forse deuk was. Balen! Boos om het asociale gedrag van de bestuurder van de bus. Enfin, auto weggebracht naar de dealer voor herstel en gevraagd om een leenauto . Ik kreeg een golf 1,6 turbo diesel mee in een behoorlijk luxe uitvoering. Een fijne auto is dat. In de ochtendspits meesturend met het overige verkeer viel me het enorm lage verbruik op. Het schommelde volgens de boordcomputer tussen de 4 en de 4,5 liter per 100 km. Een indicator wilde dat ik naar 6 schakelde bij nog geen 100 km per uur en dat deed ik dan maar. Het motortje liep dan slechts ca 1500 toeren, maar klonk wat brommerig. Pas bij zo,n 1700 toeren liep hij mooi rond. Ik vraag me af of de schakelindicator niet al te dwingend zuinig wil rijden. In 5 liep het autootje bij 90 mooier dan in 6. Zuinig was hij wel. Erg zuinig zelfs. De actieradius moest meer dan 1000 kilometer bedragen. Toen ik hoorde dat mijn auto klaar was ruilde ik het Golfje weer in. Het was een aangename kennismaking. Toch was ik weer blij in mijn eigen burgermanslimo te mogen gaan zitten. Helaas bleek dat uitdeuken geen optie was. Het kostte me een nieuwe deur. Hopelijk blijft verde schade me bespaard.