Probleem met wagenverlichting

Skodalok

Nieuw lid
Wie kan me helpen?

Octavia 1.6 tdi combi ambition van 11-07-2013

Het volgende is aan de hand:
Op het dashboard staat: storing wagenverlichting + oranje driehoekje met uitroepteken.
Maar er is nergens een lampje kapot.
Volgens de garage zit het probleem in de bochtverlichting. Als zij deze handmatig via de computer schakelen gaat de storing eraf. Ook zijn de lampjes vervangen. Zodra de auto het echter weer overneemt is de storing weer terug.
Bij Skoda schijnt het bekend te zijn, maar is er geen oplossing voor. Dat is toch vreemd?
Kortom: wie heeft de oplossing? 2015-09-11 10.51.44 (Small).jpg
 
Laatst bewerkt:

Canon-Eye

Forumguru
Dit herinnert aan een soortgelijke storing die ik na een klein jaartje of zo met de huidige Fabia ook heb gehad: melding kapot lampje, maar alles heel. Kwam toen ook wel vaker voor.
Uiteindelijk is de BCM vervangen (garantie), nadien geen onterechte meldingen meer gehad.
 

peterrapid

Forumguru
Oplossing heb ik niet maar ik hoop toch voor jou dat je het hier niet bij laat ? Dat Skoda het ook niet weet vind ik persoonlijk een ontoereikend antwoord van je dealer, ik zou mijn dealer alle kabels en sturingen laten vervangen tot dit probleem is opgelost. En het kan want dit probleem heb ik hier op het forum voor de O3 nog niet zien langskomen tot nu toe. Veel sterkte en kracht toegewenst met het oplossen van je probleem.
 

Skodalok

Nieuw lid
Oplossing heb ik niet maar ik hoop toch voor jou dat je het hier niet bij laat ? Dat Skoda het ook niet weet vind ik persoonlijk een ontoereikend antwoord van je dealer, ik zou mijn dealer alle kabels en sturingen laten vervangen tot dit probleem is opgelost. En het kan want dit probleem heb ik hier op het forum voor de O3 nog niet zien langskomen tot nu toe. Veel sterkte en kracht toegewenst met het oplossen van je probleem.

Ik vind het ook een vaag antwoord van de dealer. Laat het er ook zeker niet bij zitten. Als ik alles moet laten vervangen wordt het een duur probleem. De fabrieksgarantie is namelijk afgelopen.
 

Canon-Eye

Forumguru
Laat de dealer in Hoogeveen(?) eens contact opnemen met zijn collega's in Assen (zelfde bedrijf). Daar hebben ze er namelijk wél verstand van...

De BCM (of hoe het ding bij de O3 ook mag heten) is voor mijn gevoel overigens wel de hoofdverdachte.
 

Joske

Forumguru
En even voor alle duidelijkheid.. je hebt geen led gemonteerd in de mistverlichtingsunits? Voor de rest nog bijzonderheden aangepast aan de wagen?
Bouwweek-jaar ook graag nog toevoegen aan post. :thumbsup:
 

Skodalok

Nieuw lid
En even voor alle duidelijkheid.. je hebt geen led gemonteerd in de mistverlichtingsunits? Voor de rest nog bijzonderheden aangepast aan de wagen?
Bouwweek-jaar ook graag nog toevoegen aan post. :thumbsup:

Niets aangepast aan de auto. Alles origineel. Bouwjaar e.d. toegevoegd.
 

Skodalok

Nieuw lid
Gevraagd aan garagist??

Nee, gekeken naar het nummer op de auto. Past op geen manier in de reeks, naar mijn mening.
Maar misschien snap ik de nummering niet.:sterretjes:.
Overigens gaat de bewuste update over knipperlichten bij 0 graden of minder. Dat is twee keer niet toepasbaar.
 

Skodalok

Nieuw lid
Toch nog even bij de garage gecheckt of de update ook voor mijn auto geldt. Dit is niet het geval.
Probleem bestaat nog steeds. Nog andere suggesties?
 
Ergens een LED lampje, was waar ik ook aan dacht. LED geeft soms ook dit soort meldingen omdat de lamp ineens veel minder aan wattage is.
Als je nu alle verlichting aan zet, brand dan ook gewoon alles?
 
Bovenaan Onderaan