Longlife Onderhoudsservice (variabel)

Waalko Kramer

Forumguru
Via de site van Skoda geef ik mijn kenteken en dan krijg ik 3 opties voor onderhoudsservice.

Longlife Onderhoudsservice (variabel)

Kleine Onderhoudsservice (vast)

Grote onderhoudsservice (vast)

Mijn vraag is het mogelijk via VCDS mijn Fabia te programmeren voor een Longlife Onderhoudsservice (variabel)

Hoef ik in ieder geval geen 2 keer per jaar na de garage.


Zie jullie reactie.
 

Spierings

Forumguru
Misschien wat meer info geven.
Een Fabia is een ruim begrip..

Zou gewoon in je onderhoudboekje kijken of deze geschikt is hiervoor. Als op de sticker met auto gegevens QG1 staat is hij geschikt voor longlife
 

Rallye

Forumguru
Bij longlife bepaalt je auto zelf of je naar de garage moet. Bij mij is dat ongeveer elke 25.000km. Je garage kan dat bij de beurt instellen. Ik weet niet of dat nog kan nadat je al op een ande schema gezeten hebt.
Vraag is daarbij waarom je auto ooit op een ander schema gezet is: ik rij sinds 2006 Skoda en heb nooit anders dan longlife gehad....
 

Waalko Kramer

Forumguru
Misschien wat meer info geven.
Een Fabia is een ruim begrip..

Zou gewoon in je onderhoudboekje kijken of deze geschikt is hiervoor. Als op de sticker met auto gegevens QG1 staat is hij geschikt voor longlife

Het is een 1.2 tsi 77kw dsg7 combi van maart 2012.
 

Waalko Kramer

Forumguru
Bij longlife bepaalt je auto zelf of je naar de garage moet. Bij mij is dat ongeveer elke 25.000km. Je garage kan dat bij de beurt instellen. Ik weet niet of dat nog kan nadat je al op een ande schema gezeten hebt.
Vraag is daarbij waarom je auto ooit op een ander schema gezet is: ik rij sinds 2006 Skoda en heb nooit anders dan longlife gehad....

Volgens mij verdienen ze te weinig aan long life.

Elke 15duizend km is toch niet meer van deze tijd.
Maar kan het niet via vcds aangepast worden?
Ben benieuwd.
 

Highway

Forumguru
Toen ik mijn auto kocht (Superb uit 2010), kreeg die van de garage een service beurt. Zij hebben het interval toen waarschijnlijk op 15000 gezet.

Eerste wat ik heb gedaan, is zelf de auto een volledige beurt geven. Castrol Edge w30 erin, nieuwe filter etc. De auto had gerantie, en ik wou het olie verbruik weten.

Later heb ik met VCDS het interval wel aan kunnen passen. Waar precies weet ik niet meer, weet wel dat ik de olie heb ingesteld op hoge kwaliteit. Hierna klopte de aantal dagen en km's tot de eerstvolgende beurt niet meer. Dit heb ik ook angepast in VCDS.
 

ElScorpione

Forumguru
Het is een 1.2 tsi 77kw dsg7 combi van maart 2012.
Misschien de extra info over KW en bouwjaar even bij de rest van je autogegevens in je handtekening zetten. Hoef je dat voortaan nooit meer extra te vermelden ;).

Mijn Octavia (zie handtekening) heeft longlife en geeft zelf aan wanneer hij naar de garage moet. Bij mij is dat ongeveer om de 30.000 kilometer. Overigens laat ik hem binnenkort een onderhoudsbeurt geven. Voor de vakantie vind ik het wel een prettig idee als ik met een frisse auto een boel kilometers kan rijden. Ik ga overigens niet meer naar de Skoda dealer (niet tevreden over) maar naar de lokale VW dealer hier in mijn woonplaats. Motor is toch hetzelfde.
 

Rallye

Forumguru
Wel vreemd dat dealers zonder overleg zlef kiezen voor een bepaald schema. Niet erg klantvriendelijk.....
 

hemi24

Forumguru
Volgens mij bepaald de fabrikant in principe de service-interval en staat deze in de sticker voorin je servicehandboek vermeld: QG1, QG6, etc...
 

Waalko Kramer

Forumguru
Misschien de extra info over KW en bouwjaar even bij de rest van je autogegevens in je handtekening zetten. Hoef je dat voortaan nooit meer extra te vermelden ;).

Mijn Octavia (zie handtekening) heeft longlife en geeft zelf aan wanneer hij naar de garage moet. Bij mij is dat ongeveer om de 30.000 kilometer. Overigens laat ik hem binnenkort een onderhoudsbeurt geven. Voor de vakantie vind ik het wel een prettig idee als ik met een frisse auto een boel kilometers kan rijden. Ik ga overigens niet meer naar de Skoda dealer (niet tevreden over) maar naar de lokale VW dealer hier in mijn woonplaats. Motor is toch hetzelfde.

Het staat al in mijn handtekening! Maar er zijn er ook die het niet opvallen! (netjes en vriendelijk uitgedrukt)
 

Waalko Kramer

Forumguru
Maar nu even een serieus antwoord en wel kan het via VCDS of Vag.com aangepast worden dat mijn Skoda om de 30000km een VOI beurt kan krijgen?

Anders moet ik 2x per jaar naar de garage!
 

mzzls1

Senior Member
Misschien ben ik brutaal, maar wat zegt je garage hierover?

Ik had altijd bij mijn Skoda dealer om de 15 duizend en ben nu sinds oktober bij een Volkswagen dealer, die ook Skoda is gaan doen en kreeg daar die andere beurt.
 

Waalko Kramer

Forumguru
Misschien ben ik brutaal, maar wat zegt je garage hierover?

Ik had altijd bij mijn Skoda dealer om de 15 duizend en ben nu sinds oktober bij een Volkswagen dealer, die ook Skoda is gaan doen en kreeg daar die andere beurt.
Elke 15duizend wil hij hem zien.

Tenminste Martin S.
 

Adoks

Senior Member
Ja, dat kun je aanpassen in VCDS. Als je de auto zonder VCDS reset, dus manueel via een of andere routine op het dashboard, dan springt hij automatisch terug naar 15.000 km. Tenminste bij mijn Skoda.

Dus als jij zeker weet dat je Fabia het ondersteunt (mag je zelf op internet zoeken), dan kan VCDS het regelen. Moet je wel de juiste dropdown kiezen. Een standaard reset in VCDS past je interval niet aan, maar laat het wat het was.
 

frits183

Forumguru
Ik ben van de week voor mijn eerste beurt op 93dkm bij mijn toekomstige dealer in Lelystad geweest.
Ik kan mijn Faab zo heeft hij laten zien zelf weer op 0 zetten.
De bedoeling is nu elk jaar bij APK een beurtje, ik reed altijd 30dkm en deed dit bij mijn vorige auto's ook zo.
Denk overigens nu de kids een OV kaart hebben met 20dkm uit te komen.
Heb er gelijk een onderhoudsvrije (80dkm) K&N filter ingezet.

Ikzelf denk zo de kosten redelijk te kunnen beheersen

:koffie:
 

Waalko Kramer

Forumguru
Ik ben van de week voor mijn eerste beurt op 93dkm bij mijn toekomstige dealer in Lelystad geweest.
Ik kan mijn Faab zo heeft hij laten zien zelf weer op 0 zetten.
De bedoeling is nu elk jaar bij APK een beurtje, ik reed altijd 30dkm en deed dit bij mijn vorige auto's ook zo.
Denk overigens nu de kids een OV kaart hebben met 20dkm uit te komen.
Heb er gelijk een onderhoudsvrije (80dkm) K&N filter ingezet.

Ikzelf denk zo de kosten redelijk te kunnen beheersen

:koffie:
Pas met 93000 km je eerste onderhoudsbeurt?
 

Rallye

Forumguru
Waarom laat je hem dan niet op Longlife zetten? Dan hoef je wellicht nieteens meer elk jaar....
 
Bovenaan Onderaan