Wie heeft Kessy aan boord?

JOVOS

Senior Member
Dan mogen we dus aannemen dat vergrendeling van de auto d.m.v. zowel de AB als KESSY geen verschil maakt
en dat ook de alarminstellingen hetzelfde zijn. Bij beide manieren van afsluiten zal de auto dus hetzelfde beveiligd zijn.

Het lijkt mij wel dat als je KESSY aan boord hebt deze manier van afsluiten en openen veiliger is dan met de AB.
Het signaal van de AB kan gescand worden door minder fijne lieden...dit lijkt me niet mogelijk bij bediening met KESSY.
Of heb ik het mis?
 

Frenk21

Forumguru
Yep, ook met kessy heb je een signaal dat opgepikt kan worden. Maakt dus volgens mij geen verschil
 

CDK

Forumguru
Wellicht al denk ik dat ook bij Kessy een signaal vrij komt wat wellicht onderschept kan worden?
 

Kire

Actief lid
Ik heb bij het afsluiten geen enkel piepje, niet met Kessy noch met AB. Is dit een aparte instelling die gewijzigd kan worden?
 

Pendragon

Forumguru
Ik heb ook Kessy, vind het een super systeem met de deur open/dicht. Piepje heb ik niet, maar zal wel komen omdat ik geen alarm heb, of kun je dit instellen?
 

CDK

Forumguru
@Kire, ja is in te stellen, zelfs met de claxon ipv de pliepjes, echter alleen als je een alarminstallatie hebt af fabriek gemonteerd.
 

Frenk21

Forumguru
Ik kan piepje in maxidot aan of uit zette. Dit is in mijn geval ook nog gekoppeld aan de sleutel. Bij mij sttat hij aan, bij mijn vrouw staat hij uit
 

Frenk21

Forumguru
In mijn superb wel met electrische stoelen met geheugen. Alleen hier geen kessy. Wel kessy op mijn RS, maar PON vind het niet nodig om op een RS alarm in te bouwen
 

JOVOS

Senior Member
Yep, ook met kessy heb je een signaal dat opgepikt kan worden. Maakt dus volgens mij geen verschil
Wellicht al denk ik dat ook bij Kessy een signaal vrij komt wat wellicht onderschept kan worden?

Bediening met de AB werkt met een signaal over afstand (IR of iets dergelijks) Dit signaal wordt rondom uitgezonden door de AB en door de auto opgepikt,,,of door iemand van wie je dat niet wilt.
Bediening met de sensoren geschiedt via de interne bekabeling van de auto lijkt mij, dus dit zend geen signaal uit, maar geeft een signaal door via de bedrading. Tenzij de sensoren hetzelfde signaal uitzenden naar de ontvanger die ook het signaal van de AB verwerkt, dan heb je hetzelfde vervelende probleem.

Toch zal ik hier nog eens wat meer navraag naar doen.
 

Pendragon

Forumguru
Je moet met je sleutel dichtbij zijn, dus ergens is er communicatie tussen de auto en de sleutel en kan het opgepikt worden.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

JOVOS

Senior Member
Waaronder zit dat dan in de maxidot? Heb jij alarm in je auto?
In maxidot bij convenience, lights and vision of Units...ik weet zo niet welke...ergens onder één van deze groepen staat "ATA confirm"
Als je deze aanvinkt zou je een bevestigingspiepje moeten horen bij afsluiten en openen.

Je moet met je sleutel dichtbij zijn, dus ergens is er communicatie tussen de auto en de sleutel en kan het opgepikt worden.

Tja...dat is waar...:pieker:
 

s-line

Forumguru
Een auto met kessy is het makkelijkste open maken voor het dievengilde. Binnen enkele seconde is ie open. Voorgedaan op een alarm curses bij een collega van mij.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Pendragon

Forumguru
In maxidot bij convenience, lights and vision of Units...ik weet zo niet welke...ergens onder één van deze groepen staat "ATA confirm"
Als je deze aanvinkt zou je een bevestigingspiepje moeten horen bij afsluiten en openen.

OK ga ik straks even opzoeken. Dank!
 

Pendragon

Forumguru
Nou die optie heb ik in de O3 niet. Al dat soort dingen zitten in de Columbus, maar dat is niet te vinden.
 

JOVOS

Senior Member
Dit heeft toch ook niks met de Columbus te maken toch?

Hoe kun je trouwens zien of en wat voor een alarm je aan boord hebt?
 

Frenk21

Forumguru
Inderdaad. De hele menustructuur in de O3 is nu terug te vinden op de columbus. Je kan de hele wagenstatus zien en alles apart instellen via het touchscreen.
Zelfs bij de S2 facelift kan dat niet omdat deze nog de "oude" columbus heeft. Is voor mij wel even wennen als ik uit mijn RS stapt en ga rijden in mijn S2
 
Bovenaan Onderaan