Wie heeft Kessy aan boord?

JOVOS

Senior Member
Hallo Allemaal,

Zijn er hier nog meer Skoda eigenaren die KESSY aan boord hebben?
Kessy wordt hier veel genoemd bij de optielijsten maar weinig uitvoerig besproken.
Zelf heb ik het op m'n S2 en heb er een paar vragen over.

Werkt Kessy bijvoorbeeld nog wanneer je chromen/rvs deurgreep covers installeert?
 

JOVOS

Senior Member
Haha...was er al bang voor dat die vraag ging komen...
Op m'n vorige auto zaten ze ook, was een Honda, ik vond t schitterend en dacht dat t op de S2 ook niet zou misstaan.
 

KWc

Lid
als de binnenkant van de deurgreep maar vrij blijft zal het nog wel werken.
Anders even proberen met een stuk alu folie o.i.d. zodat je kan zien welke delen van de deurgreep bedekt kunnen worden.
 

Frenk21

Forumguru
Als je ze toch wilt hebben, mail even naar Superskoda. Zij verkopen ze en kunnen je vast antwoord geven.
 

JOVOS

Senior Member
@KWc De sensoren zitten juist aan de buitenkant van de deurgrepen. De originele covers worden met dubbelzijdige tape of plakrubber op de greep geplakt. Ik zou idd een dun plaatje rvs o.i.d. kunnen pakken en dit met dunne tape over de sensor plakken.

@Frenk21 Dank voor de tip:thumbsup:

Nog een vraag betreft Kessy:

Wanneer ik de auto afsluit met de AB/sleutel dan hoor ik twee korte piepjes.
Sluit ik de auto af door de sensor in de greep aan te raken dan hoor ik maar 1 kort piepje. Is dit altijd zo?
En is de vergrendeling en de alarmactivering wel hetzelfde?
 
Laatst bewerkt:

JOVOS

Senior Member
Helaas...zie hieronder...

Mijn vraag aan Superskoda.com:

Dear Madam/Sir,

Will KESSY on my S2 still function after mounting the optional Chrome Door Handle Covers?


Antwoord Superskoda.com:

Hello,

we are sorry, but it will not function after that.


superskoda.com team
 

Joske

Forumguru
en bedankt voor de terugkoppeling :thumbsup:

ik had persoonlijk ook niet anders verwacht en dan vooral omwille van de buitenkant van de greep, nodig om de auto te vergrendelen..
 

JOVOS

Senior Member
Idd. snel antwoord ja, netjes van ze.
Als de grepen van rvs zijn wil ik me er nog wel aan wagen om ze te customizen. Ik zou dan de sensordelen uit kunnen sparen in de grepen...
Wie weet...winterprojectje...

Nog iemand die antwoord kan geven op mijn eerdere vraag over de vergrendeling i.c.m. de hoorbare piepjes?
Met andere woorden: afsluiten met de sensor in de greep = hetzelfde als afsluiten met de AB...?
 
Laatst bewerkt:

CDK

Forumguru
@JOVOS, het resultaat zou hetzelfde moeten zijn, het is mij nog nooit opgevallen eerlijk gezegd, zal er eens op letten als ik het niet vergeet.
 

Frank C

Forumguru
Idd. snel antwoord ja, netjes van ze.
Als de grepen van rvs zijn wil ik me er nog wel aan wagen om ze te customizen. Ik zou dan de sensordelen uit kunnen sparen in de grepen...
Wie weet...winterprojectje...

Nog iemand die antwoord kan geven op mijn eerdere vraag over de vergrendeling i.c.m. de hoorbare piepjes?
Met andere woorden: afsluiten met de sensor in de greep = hetzelfde als afsluiten met de AB...?

Ga het zo proberen als ik naar huis rij......
 

CDK

Forumguru
Vanavond gecheckt, bij sluiten 1 pliep zowel met de kessy sensor als met de AB, bij openen 2 pliepjes zowel met AB als met de kessy sensor.
 
  • Leuk
Waarderingen: KJvO

JOVOS

Senior Member
Nou Corné...moest t toch nog ff checken...ben meteen naar buiten gelopen en wat blijkt...
inderdaad 1 piepje bij vergrendelen met zowel de AB als KESSY...sorry:pardon:
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan