Heb me inmiddels ook voor de na zomer meeting opgegeven en óók voor de airco service !
Vindt het wel een hele geruststelling dat de airco serieus wordt behandeld aangezien de auto een ex-lease is vermoed ik dat de behandeling echt wel nodig is. Ben zeer benieuwd naar het hele proces
@TheoStek !
Lease maatschappijen trekken zich daar niet veel aan
@newwolf84, zolang alles onder de garantie valt is het voor de lease maatschappijen al lang goed. En toch kost het de lease maatschappijen handen vol geld en wordt het touw trekken, wie of wie is de schuldige? De eigenaar/houder vertrouwd erop dat de airco is nagekeken bij service onderhoud, maar de dealer doet er niets aan, en zal de eigenaar/houder aansprakelijk gesteld worden.
In de regel is volgens de wetgeving iedere eigenaar/houder verantwoordelijk voor onderhoud, maar als de dealer zegt ..jaa maar dat is niet opgenomen in ons taken pakket dat moet de klant expleciet aangeven, staat in onze voorwaarden vermeld! dan heb je het nakijken.
Toch is dat ergens niet waar...de auto wordt geleverd af fabriek met airco, dus zal daar ook nagekeken moeten worden...maar wordt niet gedaan.
Vaak zie ik staan, TE KOOP MET AIRCO, ja kan wel zijn, maar werkt die ook ?
Een anekdote van vandaag wat ik maar weer ééns meemaak, klant heeft 4 dagen geleden gebeld...hij vraagt, meneer wat kost bij u een condensor en kunt u dat repareren... ik weet niet over welke auto we praten mijnheer en wat de oorzaak is. Klant zegt: nou de condensor is lek is door de echte garage bevestigd en ik heb de auto pas 3 maanden en ik heb geen garantie ze zeggen steenslag heeft de condensor lek geslagen.!
Welke auto hebben we het over, een Jaquar van 2010...ojee ojee motorkap moet ervan af, en zal die ook koeling hebben op de stuurbekrachtiging...pffff. Ik moet dat zelf kunnen bevestigen en ga geen condensor bestellen...ja maarhet is door de dealer bevestigd...sorry mijnheer ik werk zo niet
En wat bleek bij aansluiten van de manometers dat er 1,5 bar druk op het systeem aanwezig was...dan is de condensor niet lek. Maar bij afpersen constateerde ik idd een lek in het systeem, maar niet aan de condensor, wel aan het schräderventiel op de hoge druk.
Ik ben tevreden en de klant helemaal tevreden...en daar vecht en werk ik voor.