Welkom op het forum!
Belever jij PON ook voor sloten in de auto?
Hallo Joske,
Nee, ik lever niet rechtstreeks aan Pon.
Ik ben paar jaar geleden wel in contact gekomen met de verantwoordelijke, maar hij wilde geen vergelijk en/of testen hebben tussen Construct en het andere merk.
Zo ook vorig jaar werden wij (vanuit VW dealer land) geattendeerd dat het slot van de concurrent bij een VW T5 DSG-automaat binnen 20 seconden is te kraken met letterlijk een (platte) schroevendraaier, zonder de auto en/of slot te slopen.
Doordat de Construct sloten op een directere beveiligen, is dit bij ons niet mogelijk.
Dit doorgegeven aan dezelfde verantwoordelijke persoon binnen Pon, maar je raadt het al...ze doen er niets mee (ondanks duidelijke uitleg en video's).
Hiermee is het eerdere vermoeden van een ander (persoonlijk) belang wel groter geworden.
Desalniettemin, lever ik wel gewoon aan diverse VAG dealers (helaas nog geen Skoda, maar kan nog komen :-) )
Wel leuk om te weten voor jullie, is dat Construct (ook uit Tsjechië) nauw samenwerkt met de fabriek van Skoda.
Zo stelt Skoda auto's en/of middentunnels ter beschikking om de sloten te ontwikkelen (voordat de nieuwe modellen op de markt komen!) en worden deze goedgekeurd door Skoda zelf. Skoda verkoopt de Construct sloten in Tsjechië overigens onder eigen label en krijgen dan ook een Skoda logo i.p.v. Construct logo op de Construct sleutels.
Ik ben bijvoorbeeld 3 weken geleden weer bij de Construct fabriek geweest, en daar waren ze in afrondende fase voor het nieuwe slot voor de nieuwe Skoda Superb III (slot voor handgeschakeld en DSG-automaat is bij dit model hetzelfde)
Groeten Pascal.