[F3] Arkamys Sound System en luidsprekeraantal Fabia III

andrehj

Forumguru
Naar aanleiding van deze post van @Joske , waarin duidelijk is te zien dat de F3 in die configuratie beschikt over twee hogetonenluidspreker ergens bij de spiegels, vier lagetonenluidsprekers in de deuren en dan nog twee middentonenluidsprekers (waar?) vroeg ik mij af hoe dat nu zat, want hier tel ik toch echt acht luidsprekers, terwijl de officiële prijslijst het over zes stuks heeft:
ŠKODA Surround, 3D sound systeem by Arkamys met 2 extra luidsprekers in de achterportieren (totaal 6 luidsprekers)
Van de press-release van Arkamys zelf word ik ook al niet veel wijzer. Wie weet hoe het zit met die middentoner en hoeveel luidsprekers de F3 nou echt heeft?

Joske

Forumguru
Kijk even mee op de detail van een portier vooraan, mij is het niet helemaal duidelijk, heb wel een vermoeden maar is niet duidelijk genoeg op de tekeningen.

Naamloos.png

Joske

Forumguru
Zou dus denken dat de middentoonluidsprekers ter hoogte van de deurhendel vooraan komen?

Cordoba

Forumguru
Opvallend, en zo te zien niets meer achter de achterbank aan speakers. Aan de andere kant, bij de Citigo heeft het ook heel lang geduurd voor men in staat was om de speakers goed te tellen.

ik had het zogenaamde Arkamys 3d geluid in mijn vorige auto, een Renault Megane. B
en ik blij dat ik daarvan af ben. Ik vond het echt waardeloos.
Virtuele Subwoofer? Ga je het ook virtueel voelen?
Allemaal terminologie, zal niets kunnen zijn. Ik weet niet hoeveel het extra kost, maar een aftermarket kit is denk ik een betere optie.

Ridley

Forumguru
Ik denk dat de verwachting voor iedereen verschillend is. Ik heb nu een Swing met alleen aan de voorzijde speakers. Dit vind ik al prima, dus voor mij zal de upgrade naar Arkamys ook wel prima zijn (alleen de achterspeakers aan, zodat ik geen K3 meer hoef te horen )

De tijd van drie stampende subwoofers achterin heb ik inmiddels na de overstap naar Skoda in 2003 achter me gelaten. Ook dat is voor iedereen persoonlijk. En ik ben ook van mening dat als je kwaliteit wilt je idd met degelijk aftermarket spul goedkoper uit bent voor een mooier geluid.

Ridley

Forumguru
Nog even reageren op dit topic. Ik ben echt heel tevreden over het geluid van het Arkamys Sound System in de F3. Zelfs de virtuele subwoofer geeft echt toegevoegde waarde. Ik ben er meer als tevreden over.

Ook ik ben tevreden over het Arkamys systeem en in de instelmogelijkheden. Had er eerder over gelezen op een forum van renault en hield mijn hart vast. Van mijn kant geen klagen nu heb ik ook niet extra betaald eigenlijk gezien de first edition met pakket

Ridley

Forumguru
Twee in de voorportieren (2 luidsprekers + 2 tweaters) en 2 in de achterportieren.

En de subwoofer zweeft ergens virtueel rond

Glco_8284

Nieuw lid
Was dit dan?? De brandstof pomp??!?

Bijlagen

• 6AF3E99E-CD27-4060-A19E-A86EDADBB82D.jpeg
    6AF3E99E-CD27-4060-A19E-A86EDADBB82D.jpeg
    1,9 MB · Weergaven: 30
  • AE8A56F3-A3BD-44EF-A24A-81A2ED78E9CA.jpeg
    AE8A56F3-A3BD-44EF-A24A-81A2ED78E9CA.jpeg
    1,8 MB · Weergaven: 26

LdN

Forumguru
Is het brandstofpomp relais, de pomp zelf zit er naast/onder, het label aan de kabel heeft het partnummer
van de "leitungsstrang" = draadboom.
Zeker geen sub

Bovenaan Onderaan