Yeti 1.8TSI gekocht

Cordoba

Forumguru
...die 120 graden junction-temperatuur kan,

Hebben we hier te maken met iemand met kennis over halfgeleidertechnologie? Sorry, maar dat is zulk typisch taalgebruik van halfgeleidertechnologen, dat het eigenlijk niet kan missen, ik heb de term tenminste nog nooit in een reclamespotje of op de verpakking van een Ledlampje gezien.
 

LdN

Forumguru
Voor elektronica knutselaars een normale term hoor, is gewoon een onderdeel van het jargon, zeker als je nog uit het analoge tijdperk stamt.
 

Cordoba

Forumguru
@LdN Dan toch wel door knutselaars met kennis van de theorie, maar eigenlijk niet eerder gehoord dat 'men' het over juncties had, straks kom ik ook nog depletiegebieden tegen hier op het forum.
 
  • Leuk
Waarderingen: LdN

LdN

Forumguru
Oei, dat is lang geleden maar met dat soort termen duik je zeker in het ontwikkeling gebied van de halfgeleiders, de gemiddelde knutselaar zal het een worst wezen hoe het zit met het elektronen transport in een halfgeleider overgang t.g.v. een elektrisch veld en het daardoor ontstane isolerend gebied, de junctie temperatuur heb je nog wel eens nodig voor het berekenen van een koeler voor b.v. een vermogens halfgeleider, als de fabrikant niet de maximale case temperatuur opgeeft maar we de junctie temperatuur.
 
Laatst bewerkt:

andrehj

Forumguru
Hebben we hier te maken met iemand met kennis over halfgeleidertechnologie? Sorry, maar dat is zulk typisch taalgebruik van halfgeleidertechnologen, dat het eigenlijk niet kan missen, ik heb de term tenminste nog nooit in een reclamespotje of op de verpakking van een Ledlampje gezien.
Yep, ik ben als hoofdontwikkelaar werkzaam in de industrie, en kom daardoor op meerdere manieren in aanraking met LED's: We maken machines die meewerken aan de productie daarvan, maar monteren ook LED's in onze machines. En dan moet je je wel eens in de specificaties verdiepen. Overigens zou elke techneut met een HTS diploma die ook maar iets van elektrotechniek weet moeten weten wat junction temperatuur is.
 

EdK

Forumguru
Maar goed het is nu toch echt wel donker geweest............
En welke H7 juction Leds van welke leverancier heb je er weten in te proppen ??
Met of zonder weerstand ertussen ?
 

Rob1.8TSI

Forumguru
Oké, oké, gisterenavond gemaakt:
uploadfromtaptalk1428147119496.jpg

Ze zijn van Ledoli en gisterenavond kreeg ik een foutmelding, dus weerstand zijn onderweg.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK
Bovenaan Onderaan