Weeral tijd om een nieuwe te kiezen (RS TDI)

TL@

Forumguru
Niet echt licht nee, juist onder de 8kg (met pedalen), lichtere wielset komt binnenkort, gaat er toch nog een halve kilo af.

Aangezien ik zelf boven de 90kg zit, is licht niet echt de eerste vereiste voor een fiets :deuk: (maar toch ga ik de remklauwen niet rood verven :laugh:)

Mettes

Forumguru
Remt toch beter dan velgremmen op carbon-velgen hoor.
Bij vochtige weersomstandigheden wel te verstaan.

TL@

Forumguru
Belangrijkste reden dat ik ze wilde, was om carbon wielen te kunnen hebben (90kg, afdaling, nat zijn een hele slechte combinatie met alu wielen, laat staan met carbon wielen)

Los daarvan ben ik er enorm tevreden mee, vooral wanneer het koud en nat is. Je remt gewoon altijd even goed, koud,warm, nat, droog. En dat met veel minder moeite. Gewoon 1 vinger op de rem en je staat stil.

ook het doseren van de remmen is veel beter, dat voel je vooral bij een noodstop enorm goed. Afgelopen zondag lagen er 4 of 5 van de club tegen de grond (olievlek in een bocht). Ik zat achteraan, vol in de remmen, wiel blokkeert (zoals bij iedereen voor mij ook), maar ik kan juist een klein beetje lossen tot het wiel terug grip heeft maar toch blijf ik vertragen waardoor ik niet tegen de grond ging (of rechtdoor de wei in)

Het elektronisch schakelen is echter nog een grotere vooruitgang dan de remmen. Schakelt echt 100% perfect, moest ik maar 1 van de 2 kunnen kiezen (elektronisch schakelen of schijfremmen) dan was het zeker het elektronisch schakelen. Vol op de trappers een tandje meer of minder gaat probleemloos, echt fantastisch :jaja:

Joske

Forumguru
elektronisch schakelen.
wtf???

waar zijn de ECHTE mannen naartoe verdorie! :D

Eddy_Merckx.jpg

Bovenaan Onderaan