Tja, wellicht heb je gelijk, maar ik zie het meer als veiligheid.
Soms ben je niet even oplettend en dan kan het een boel ellende schelen.
Vermoeidheid en het verbod om vluchtstroken te stoppen dan alleen bij panne?
Even snel ander muziekje kiezen op dat 5,8" scherm en dus heel even de ogen van de weg?
Een kind dat net je nieuwe achterbank dreigt onder te kotsen en dus ook heel even aandacht vraagt?
En er zijn er vast meer, wellicht ben ik minder perfect dan anderen.
Sorry![]()
@dj.verhulst waarom plaats je dan een foto van een BMW?
Niemand is perfect. Als je echter als eerste reden op noemt vermoeidheid, moet je niet in de auto stappen of een pauze met espresso inlassen. Gezien de hedendaagse mogelijkheden om wel te stoppen had je die vermoeidheid al lang aan voelen komen.
In ieder geval is het daar niet voor bedoeld.
zo werkt het helaas echt niet altijd in de praktijk, ik moet vaak voor mijn werk een heel eind rijden (vorige week naar Zwitserland 3 dagen 2800km) en daarbij ook nog wat werken, mijn vermoeidheidsherkenning melding gaat maar zelden aan, toch ben ik lang zo fit niet aan het eind van de dag als aan het begin van de dag, ik kan niet maar keer op keer pauzes inlassen,...
Vermoeidheid staat toch los van 2800km rijden in 3 dagen? Beroepschauffeurs moeten niet voor niets verplicht stoppen om de zoveel tijd. En die maken meer kilometers per dag. Veel uren draaien is niets mis mee, doe wat je het liefste doet.
Als iemand een werkgever kent die met plezier nieuws gaat brengen naar een huisadres dat door semi-passief toedoen vanuit zijn kant (vermoeidheid, teveel werkdruk, etc..) een echtgenoot in het ziekenhuis is beland; melden bij de arbeidsinspectie.
Wat er in de praktijk gebeurd blijft je eigen keuze. Het zou mijn werkgever in ieder geval niet (meer) zijn. Ik kom liever fit thuis bij de kleine spruiten.
We gaan toch niet echt blijven volhouden dat zo'n systeem geen goed vangnet is? het gaat niet alleen over minder scherp zijn, nogmaals elke chauffeur heeft momenten waarbij hij/zij minder bedachtzaam is en daar is het dus voorHet kan zeker een redmiddel zijn. Echter als je bewust (over)vermoeid in een auto stapt of al zit kun je alle hulpmiddelen van de wereld hebben, daar zijn ze niet voor bedoeld.