De nieuwe Skoda Fabia Combi staat in de Belgische showrooms! (plus HEEL veel foto's)

Joske

Forumguru
Vandaag, geheel toevallig ontdekt dat er een exemplaar bij mijn dealer staat! :-)

Ik moest er zijn voor garantiegevalletje ventilatierooster voor de O3 en mijn oog viel op een zwarte auto in de showroom. Die moest ik natuurlijk even van dichterbij gaan bekijken ;).

Qua indruk, ik zie bijzonder veel technologie en details uit de nieuwe Octavia, zoals bijvoorbeeld het stuurwiel, dit is volgens mij identiek, net zoals de ruitenwisserhendel en richtingsaanwijzerhendel (inclusief cruise control bediening). De handgrepen in de deuren en bijvoorbeeld het dashboardkastje ogen mij vrij goedkope plastic. Dat vond ik wel een minpunt, natuurlijk, het is geen Octavia, het is een Fabia. :)

Ook de prijsstijging van het model mag wel genoemd worden, onderstaande komt op €18000 als je geen "oude" auto aan de garage overlaat. En dat voor een "ambition". Veel geld (vind ik) als je voor 3000 euro meer een standaard O3 kan kopen. (met een 1.6TDI er in) Maar wil je er een O3 er wat mooi laten uitzien ben je gauw 8000 euro meer kwijt.. ;)

Ook zaken zoals dakrails (zowel in zilver als zwart leverbaar) worden ineens een optie op de Fabia Combi. Deze versie heeft een Swing + BT maar over Mirrorlink wordt hier niet gerept. Dus daar weet ik eventuele meerprijzen (ik vermoed dat dit toch een optie zal worden??) niet van.

Desondanks blijft hij me wel aanspreken, als opvolger voor de huidige F1 waar mijn vrouw mee rijdt. De proporties zijn beter geworden, nieuwe technologie en een geslaagd design. (op een paar minpunten na dan)




Ik heb redelijk wat foto's genomen, zeker niet altijd even goede kwaliteit. Dat ligt aan mijn phone en aan de belichting in de showroom. Maar misschien vinden jullie het wel leuk om eens te bekijken :thumbsup:

Qua uitrusting en prijs:

IMG_1562 (2).jpg

Geprobeerd een totaalbeeld van de auto te nemen: (niet goed gelukt..)

IMG_1568.JPG

IMG_1566.JPG

Gigantische koffer:

IMG_1567.JPG

Zwarte velgen: (vind ik persoonlijk niet zo geslaagd op deze wagen, en al zeker niet icm de zilveren dakrails)

IMG_1565.JPG

Stuurwiel:

IMG_1552.JPG

Swing radio:

IMG_1553.JPG

Mijn bestuurdersstoel goed gezet en vervolgens plaats genomen achteraan. (voor de aardigheid, niet van belang voor mij momenteel)

IMG_1560.JPG

Armsteun met opbergvak + een glimp van de bekleding:

IMG_1558.JPG

Foto vanop de achterbank: (alu-inleg is zichtbaar op dashboard)

IMG_1561.JPG

De achteruitkijkspiegel: (kleiner dan ik gewoon ben)


IMG_1557.JPG


Foto van een deurpaneel:

IMG_1559.JPG


Foto van voorkant auto (onderkant met zichtbare radar)

IMG_1563.JPG

Foto van de koplampunit:

IMG_1564.JPG

Zo en dan zijn we er ongeveer :D


Jammer genoeg kon ik de wagen niet test rijden.. (Voor de 5 min dat ik er in gezeten heb vond ik alleszins de zetels heel goed zitten.)

Was nog maar gisterenavond geleverd en verzekering e.d. was nog niet in orde, plus de wagen was nog niet gepoetst geweest, etc. :)

Prijslijsten komen in de loop van de week binnen, daar mocht ik nog eens voor langskomen, zodat ik een idee heb van kosten van de opties. Dan zullen we ook de beschikbare motorisaties (voor BE) weten.
 

ertromp

Forumguru
Goede eerste impressie! Gefeliciteerd met je primeur. Volgens mij in NL nog niet gesignaleerd in de showrooms de combi
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ben blij dat ik nog een van de laatste "oudjes" heb (met veel voor relatief weinig, naar nu blijkt)
 

Joske

Forumguru
Dat klopt @Rosinfield , mijn dealer heeft daar de laatste 5 stockmodellen in BE nog van weten weg te kapen. Verkochten bijzonder goed!

Voor €9400 rij je een nieuwe F2 Combi van de hof bij de dealer.. :jaja:
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ik betaalde €19 750 voor een FII combi 1.2 dsg. Met dakrails, verduisterde achterruiten, verwarmbare spiegels, CC,
parking assist achter, armsteun, bandenspanningscontrole. Voor Nederlandse begrippen best redelijk en ik denk dat je voor een soortgelijke FIII behoorlijk wat meer zult kwijt zijn
 

CharlesTucker

Forumguru
Ik heb er eind vorig jaar eentje in het wild gespot, in Budapest. Vond het op het eerste gezicht geen verkeerde auto, zag er goed uit, ondanks dat ie al wat smerig was. Hij was geel, met een zwart dak, en er stond vrij groot reclame op "Az uj Fabia!", Hongaars voor "de nieuwe Fabia!". Ik heb geen foto's, niet aan gedacht, en het was ook al donker.

Ik ben wel een beetje benieuwd of ie populair gaat worden, echt goedkoop is ie niet, en er zijn denk ik toch nog steeds buiten dit forum veel mensen die (onterecht) zullen denken "zoveel, voor een kleine Skoda??"
 

Hetzer

Forumguru
Wel apart dat ze over een crtdi motor spreken, dit is officieel een GM benaming en geen VAG
 

CDK

Forumguru
@Joske, goed gespot :thumbsup: In Rotterdam denken ze er nog 3 weken op te moeten wachten en de Fabia van @Fabi3 staat vooralsnog gepland in week 11........ :shutup:
 

laagvlieger

Forumguru
Flinke prijzen voor een Fabia! Deze versie is qua uitrusting vergelijkbaar met mijn Fabia Combi Ambiente 1.2 TDI uit 2011 met ambiente-pack en vergelijkbare opties als bovenstaande Fabia (uitgezonderd maxi-dot en multi functioneel stuurtje). Maar is wel € 6.250 duurder. Een hoop geld! En dan heb je 15 pk meer en inderdaad flink betere looks. Maar laat mij dit nu ondergeschikt vinden.

Misschien over een jaar of 8, als de kinderziektes eruit zijn en de productie van de Fabia III op z'n eind loopt. Als mijn Fabia II het zolang uithoudt!
 

tk23

Actief lid
Ik had hem twee weken geleden ook al gezien bij NAM, Gent.
Trouwens, ik sprak een verkoper aan op het autosalon (om een Octavia te kopen) en we spraken even over de nieuwe Fabia. Ik zei hem dat ik dat mirrorlink systeem niet zou willen. Hij zei dat ze er iets op gevonden hebben. Het is mogelijk om een GPS van een ander merk in te bouwen als tussenoplossing omdat daar vraag naar is en dat binnen enkele maanden een GPS als optie zal worden aangeboden op de Fabia. Of het allemaal kwam van een goed geïnformeerde verkoper, dat weet ik niet.
 

Joske

Forumguru
Het is mogelijk om een GPS van een ander merk in te bouwen als tussenoplossing omdat daar vraag naar is
en dan bedoelde de verkoper dit waarschijnlijk?

tom_tom_640.jpg



:laugh::laugh::laugh:
 

Cordoba

Forumguru
Volgens mij heb ik al ergens op het forum gelezen dat iemand een Fabia met GPS besteld heeft, maar daardoor wel een langere levertijd.
 

Falcon

Donateur
img_1560-jpg.33908


Dit lukte mij totaal niet in de Fabia 3 Hatchback trouwens.. (ik ben 1,92m). Ik verwacht dat deze ruimte niet ruimer is in de combi.. of is dit een verkeerde aanname?
 

Joske

Forumguru
Kan me niet voorstellen dat de ruimte voor passagiers achteraan zal veranderen bij de Fabia HB tov de Fabia Combi. Wielbasis blijft hetzelfde, enkel de "overhang" is groter. (waardoor er een ruimere koffer ontstaat)

Mij lukte dit omdat ik natuurlijk een kleine Belg ben é :laugh: (1,76m)
 
Bovenaan Onderaan