Aanpassen (dubbel)uitlaat systeem, advies gevraagd. (zie ook de poll)

Hoe zou jij goed en betaalbaar meer decibellen creëren en toch veilig door de APK heen komen?

• racekats plaatsen en de einddempers "open maken" en een pijp doorheen slaan/lassen

Stemmen: 0 0,0%

• Totaal aantal stemmers
    37
  • Opiniepeiling gesloten .

EdK

Forumguru
Ach zal zijn tweede jeugd wel wezen !!
Maar tsja normaal begint deze volgens mij wat later of hij geeft zijn werkelijke leeftijd hier niet op ...

CDK

Forumguru
@peterrapid, een resonator is er om ongewenste frequenties te elimineren, ik hoop hier het hele schelle snerpende geluid mee weg te filteren en een mooie brom over te houden ;)

Schippersss

Forumguru
Ziet er goed uit corne! Ben benieuwd naar het geluid! Misschien is keer meeten, kom vaak in Zwijndrecht en veerplein:D, veel vrienden wonen daar van mij uit de binnenvaart.

• Leuk
Waarderingen: CDK

Cordoba

Forumguru
Dat de pijp "ingedeukt" is word vaker toegepast om het lekker te laten passen. Word vaak ook gedaan bij het plaatsen van grotere motoren in Hot-rods. Beetje met een hamer bijwerken bijvoorbeeld. Zal dus wel nodig zijn geweest bij de Superb.

Ziet er wel wijs uit Corne :thumbsup: Ben benieuwd naar het geluid.

Ik ken het inderdaad ook, van mijn Cordoba: die had het in de bocht over de achteras, en dat was nodig omdat Ibiza en Cordoba dezelfde uitlaat en zelfde veren en schokdempers hebben, maar de Cordoba wel iets van 150 kg extra kofferbak op de achteras. Gevolg is dat de ruimte tussen bodemplaat en achteras een aantal cm's kleiner was, zodat de uitlaat terplekke van de achteras ovaal geklopt werd. Overigens van het verschil in doorsnee mee: als het netjes gebeurd, verlies je hoogte in de pijp, maar krijg je ter plekke extra breedte. Dat alles om te voorkomen dat de uitlaat tegen de autobodem of de achteras 'bonkt' bij een drempel. Ik vermoed dat er bij de Superb iets vergelijkbaars aan de hand is.

• Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan