EdK
Forumguru
Hier mijn bevindingen van het afgelopen weekend met mijn nieuwe Roomster.
Uitvoering:
Roomster Style 1.4 benzine
Capucino beige metallic kleur
Style grey stoel bekleding
Dashboard onyx/silver maw boven zwart en onder zilvergrijs
Voorstoelen beide in hoogte verstelbaar.
Armsteun in kleur van interieur
Maxidot display
Pakket overhead 2
ASR
Beschermstrip achterbumper ( foutje van me dealer en dus gratis )
Eerste indruk:
De instap is ondanks mijn lengte (1.96 ) gewoon goed.
De beenruimte achter stuur is goed en stoel staat niet eens in achterste stand ( fabia wel )
Versnellingsbak ( pook ) schakelt als een mes in een pakje boter ( direct en soepel )
Armsteun is een genot en na goede instelling gezocht te hebben is zelfs in stadsritten goed te schakelen.
Alle bedienigseenheden zitten op juiste plek alleen is het wel even wennen aan nieuwe opzet van cruisecontrol.
Instellen van elektrische spiegels is even wennen vanwege dat je eerst links instelt maar dan tevens de rechter mee instelt en dan je dan in stand R de rechter spiegel fijn tuned.
Instellen van verwarming met de temperatuur instelling werkt goed ondanks dat je hiermee de uitblaas temp regelt en dus niet de ruimte temp.
De stoelen achter zitten goed en genoeg beenruimte voor een ieder, middelste stoel mag je niet als volwaardig zien en is leuk als je voor kort ritje een vijfde persoon moet meenemen. Maar voor ritje naar buitenland is dit niets !
De motor is pittig ondanks zijn 1.4 liter alleen wel iets meer lawaai dan bij de Fabia maar de grom die uit het blok komt is mooi te horen.
Mocht het lawaai op langere duur gaan irriteren dan eens kijken wat er met extra isolatie is te realiseren.
Verbruik van brandstof ligt iets hoger dan bij mijn Fabia maar momenteel na 300Km is verbruik 6.7 op 100 Km en vind ik voor auto van dit formaat nog redelijk verbruik.
Kofferbak is een zee van ruimte en dit vond ik bij de Fabia combi al, maar kan nu 3 Technische Unie bakken kwijt in de ruimte en er blijft ondanks dat genoeg beenruimte voor achterste passagiers over.
De hoedenplank kier is nu gesloten met de optie waar ik onlangs over sprak, die optie kost je 25 euro en dekt inderdaad de kier af maar de oplossing kan me nog niet echt bekoren !! Het dekt af and thats it !!
De wagen stuurt direct schakelt heerlijk en vering is mijns inziens net stug genoeg.
Indien de spiegels goed zijn ingesteld dan heb je geen last van de dode hoeken en kom je dus ook niet voor verrassingen te staan zodra je afslaat of van baan verwisseld.
De speakers zijn met mijn eigen Pioneer radio van goede kwaliteit en hebben een goede bas maar toch ook helder van geluid.
Een Skoda flop kan ik deze wagen echt niet noemen, en heb dit weekend meerdere keren leuke reactie's gehad van mensen die niet konden geloven dat dit Skoda was.
Ik zal proberen mijn bevindingen het eerste half jaar periodiek hier bij te voegen en hoop dat anderen hier ook wat aan hebben.
mvg,
EdK
Uitvoering:
Roomster Style 1.4 benzine
Capucino beige metallic kleur
Style grey stoel bekleding
Dashboard onyx/silver maw boven zwart en onder zilvergrijs
Voorstoelen beide in hoogte verstelbaar.
Armsteun in kleur van interieur
Maxidot display
Pakket overhead 2
ASR
Beschermstrip achterbumper ( foutje van me dealer en dus gratis )
Eerste indruk:
De instap is ondanks mijn lengte (1.96 ) gewoon goed.
De beenruimte achter stuur is goed en stoel staat niet eens in achterste stand ( fabia wel )
Versnellingsbak ( pook ) schakelt als een mes in een pakje boter ( direct en soepel )
Armsteun is een genot en na goede instelling gezocht te hebben is zelfs in stadsritten goed te schakelen.
Alle bedienigseenheden zitten op juiste plek alleen is het wel even wennen aan nieuwe opzet van cruisecontrol.
Instellen van elektrische spiegels is even wennen vanwege dat je eerst links instelt maar dan tevens de rechter mee instelt en dan je dan in stand R de rechter spiegel fijn tuned.
Instellen van verwarming met de temperatuur instelling werkt goed ondanks dat je hiermee de uitblaas temp regelt en dus niet de ruimte temp.
De stoelen achter zitten goed en genoeg beenruimte voor een ieder, middelste stoel mag je niet als volwaardig zien en is leuk als je voor kort ritje een vijfde persoon moet meenemen. Maar voor ritje naar buitenland is dit niets !
De motor is pittig ondanks zijn 1.4 liter alleen wel iets meer lawaai dan bij de Fabia maar de grom die uit het blok komt is mooi te horen.
Mocht het lawaai op langere duur gaan irriteren dan eens kijken wat er met extra isolatie is te realiseren.
Verbruik van brandstof ligt iets hoger dan bij mijn Fabia maar momenteel na 300Km is verbruik 6.7 op 100 Km en vind ik voor auto van dit formaat nog redelijk verbruik.
Kofferbak is een zee van ruimte en dit vond ik bij de Fabia combi al, maar kan nu 3 Technische Unie bakken kwijt in de ruimte en er blijft ondanks dat genoeg beenruimte voor achterste passagiers over.
De hoedenplank kier is nu gesloten met de optie waar ik onlangs over sprak, die optie kost je 25 euro en dekt inderdaad de kier af maar de oplossing kan me nog niet echt bekoren !! Het dekt af and thats it !!
De wagen stuurt direct schakelt heerlijk en vering is mijns inziens net stug genoeg.
Indien de spiegels goed zijn ingesteld dan heb je geen last van de dode hoeken en kom je dus ook niet voor verrassingen te staan zodra je afslaat of van baan verwisseld.
De speakers zijn met mijn eigen Pioneer radio van goede kwaliteit en hebben een goede bas maar toch ook helder van geluid.
Een Skoda flop kan ik deze wagen echt niet noemen, en heb dit weekend meerdere keren leuke reactie's gehad van mensen die niet konden geloven dat dit Skoda was.
Ik zal proberen mijn bevindingen het eerste half jaar periodiek hier bij te voegen en hoop dat anderen hier ook wat aan hebben.
mvg,
EdK