Sportstoelen Fabia III

Hetzer

Forumguru
Ben ff de tel kwijt, maar hoeveelste zou dit kunnen worden ??

Zou nummer 11 worden :-)
Maar ben mijn wilde haren wel wat verloren mbt het snelle inruilen, blijf nog wel even met de MC tuffen,
Maar het staat wel vast dat de volgende een F3 HB word in minimaal de Style trim.

Heb overigens vandaag niet kunnen zitten, in de sportstoeltjes, het was een beetje druk vandaag in Spijkenisse.
 

EdK

Forumguru
Wel @Hetzer ik geloof dat ik deze tekst maar eens ga inlijsten....hij komt me toch bekend vooor dat hij bijna rijp is voor een delftsblauw tegeltje

Maar ben mijn wilde haren wel wat verloren mbt het snelle inruilen, blijf nog wel even met de MC tuffen
 

Ron467

Actief lid
Zijn ze dan breder of langer van afmetingen of zou dat visueel komen door die "aangeplakte" hoofdsteun?

Sportstoelen in de fabia 2 hebben (onder andere) een langer zitting, voor mij ideaal (lange benen) en meer zijdelingse steun (beter bij bochtenwerk), dus blindelings ook voor de fabia 3 besteld. Dat van de (nu) niet (meer) verstelbare hoofdsteunen had ik me niet gerealiseerd (staat nu voor mij in de hoogste stand).
"morgen maar even zelf zitten :D" als er al eentje bij de dealer staat.....

Ik hoop dat er over nagedacht is en ik niet hoef te veranderen, want ik vind ze wel echt mooi!
Daarbij ben ik alweer aan het krimpen ha ha:maakmegek:
 
Heb deze stoelen wel besteld . Vond ze heerlijk zitten , ben 1.91 lang .
Vind ze ook mooier als de andere .
We gaan het meemaken , zal zeker niet zo zitten als de elecktische half leren O2C stoel , maar ja..
 

Ron467

Actief lid
ik lees net dat de achterklep opent tot 1,90 m.......
was ooit ook 1,93 m, weer een bewijs dat ik aan het krimpen ben, stond er in de showroom ruim onder!

zal het met de sportstoelen ook wel goed komen! :dankje:
 

Ridley

Forumguru
Achterklep gaat verder open dan de F2. Mijn dochter (inmiddels 9, niet meer die kleine toen ik de winterbanden bij je op kwam halen @Ron467 ) kan die van de F2 zelf sluiten, maar in de showroom kon ze bij lange na niet die van de F3 sluiten.

Wellicht is dat krimpen dan gevoelsmatig :D

Wellicht
 

Ron467

Actief lid
Aha!

maar zat dat rubber dichttrekding wel aan die klep van de F3 in de showroom? :ot:

Deze keer lever ik de fabia in met de winterbanden om de 16" elba velgen (ook al wordt het Juli), ik ga de zwarte Rial velgen maar ontdoen van de oude zomerbanden en voor de volgende winter voorzien van 16" winter rubber.
Denk dat dat ook wel mooi staat.
 

Ridley

Forumguru
Rubber trek ding zat er gewoon aan! Denk dat de Rial velgen voor de winter dikke prima zijn.
 

Cordoba

Forumguru
in tegenstelling tot de oude Fabia??
Bedoel je dan de F-1, want in de F-2 (althans in die MC van mij) kan dit ook :D

In mijn F-1 kan het ook, maar daar zitten geen Fabia-stoelen meer in. :D Serieus: volgens mij is het afhankelijk van uitvoering en gekozen opties, net als bij de andere merken/modellen in de Vag-stal.
 

Ron467

Actief lid
Heb overigens vandaag niet kunnen zitten, in de sportstoeltjes, het was een beetje druk vandaag in Spijkenisse.

Bespaar je de moeite (voorlopig), want auto hogenboom heeft er nog maar één met de sportstoelen, en die staat meestal ergens in Rotterdam....
Ik wordt ingeseind als hij in Spijkenisse is, maar ik heb er het volste vertrouwen in dat ze net zo goed of beter zitten als mijn huidige sportstoelen en ja, ook voor 1,90+ (in tegenstelling wat Corné dus ondervonden (b)lijkt te hebben):thinking:
maar als ik het achteraf mis heb, zal ik het ook hier posten.
 

CDK

Forumguru
Kennelijk is mijn bovenlijf wat langer, bij de O3 is de sportstoel uit de RS geen probleem, maar bij de F3 steekt de hoofdsteun iets naar voren en die komt dan in conflict thv mijn schouders. Bovendien is het whiplash technisch gezien niet verantwoord met mijn postuur ;)
 

Ron467

Actief lid
Elk mens is anders, inderdaad waar!:pardon: en als je daardoor meer kans heb (in geval van) op whiplash, dan zeker niet doen.

Mijn zoon is een stuk(je) langer dan ik, maar juist ik zit overal in de knel met mijn benen en niet met mijn bovenlichaam.
Vandaar dat ik ook niet zo bang ben dat de nieuwe sportstoelen mij tegenvallen.
 

EdZ

Donateur
Vandaag als leenauto een zowat fonkelnieuwe F3 HB meegekregen van Skoda Tigchelaar/Breda, mét sportstoelen. Het is dat hij te klein voor mij is als gezinsauto, want ik ben er best wel over te spreken. Zeker de 1.2 66kw viel me op, lijkt vlotter te zijn dan mijn eigen RR met 77kw. De stoelen zitten voor mij ook prima. Op lange afstanden misschien wat minder omdat je minder bewegingsvrijheid hebt.

Rijgedrag doet me denken aan een Audio A1 sportback waar ik ooit eens een dagje in heb gereden en dat is een compliment. Stuurt lekker kort en direct.
 

Ron467

Actief lid
kan je nagaan als je de 110 pk mee krijgt ( en deze dan tuned naar 140+) :wacht:

ik vergelijk ´m liever met de A3 sportsback (veel duurder voor hetzelfde.. ha ha)
De A1 (fiat 500, renault twingo, nissan micra) zitten gewoon op andere golflengte (auto´s voor mensen met meer vrouwelijke kanten
tv_happy.gif
of zo.....
 

EdZ

Donateur
De A1 was inderdaad een klein autootje, maar de F3 hb heeft op de achterbank ook erg weinig ruimte. Mijn kinderen waren niet tevreden
 

Ron467

Actief lid
@Hetzer,
als je wilt proefzitten; Spijkenisse heeft zijn demo auto binnen een gele HB met zwarte wielen, zwart dak EN sportstoelen! hij was nog ongepoetst, dus nog geen foto....(vergeten)
Ik heb er vandaag in gezeten en ik moet zeggen dat het voor mij als gegoten zit. Ook de hoofdsteun is voor mij perfect! echt nog meer "sportstoel" dan die van de fabia II. ik ben overtuigd dat ik voor mij de juiste keuze heb gemaakt.
Mensen met brede heupen (of een echt lang bovenlijf) hebben er denk ik wat meer moeite mee.

Het geel had ik ook overwogen, opvallend maar toch minder mooi dan ik gedacht had dus ben blij dat mijn ega me heeft weerhouden. :cheer:
 

Eduardo

Forumguru
Kan het zijn dat de sportstoelen in de F3 wat harder zitten dan de standaard stoelen ??
Wij zijn vanmiddag wezen kijken bij de F3-Combi, maar wij vonden de stoelen aanmerkelijk minder comfortabel dan die van de F2-Combi.
In ieder geval een stuk harder dan die vd F2.
Heeft iemand daar een verklaring voor ??
Vindt het wel jammer, want de F3 is natuurlijk een stuk mooier dan de F2.
Oooh ja, inderdaad, we zijn vijftiger met wat "moeilijke"ruggen tov jongere mensen.
 

Ridley

Forumguru
Ik heb geen sportstoelen en al 3 F2's gereden. Ik vind deze stoelen niets harder zitten dan de stoelen in de F2. Ter info voor wat het waard is
 
Bovenaan Onderaan