Verwarmbare voorruit nu wel configureerbaar?

dutchman79

Senior Member
Tot mijn grote verbazing zag ik in de online configurator van de Octavia (Combi) dat er nu wel een verwarmbare voorruit configureerbaar is.

Toen ik de auto in maart 2014 kreeg was dit niet mogelijk in Nederland (geloof Duitsland en Belgie wel).

Zijn er mensen hier die achteraf een verwarmbare vooruit in hebben laten bouwen en zoja, tegen welke kosten ?
 

Joske

Forumguru
yup, ligt ook altijd in mijn koffer, kostte 2 euro in de Aldi ofzo, dus viel reuze mee! :D

856676_AB_00_FB.EPS_1000.jpg
 

NewO3

Forumguru
Had mijn auto in mei besteld en kon het toen ook niet bestellen. Later over gebeld maar levertijd zou enorm vertragen. Achteraf had ik het net zo goed kunnen doen aangezien ik nu ook nog steeds op levering wacht en het niet veel uitgemaakt had. Anyway heb wel ergens gelezen op het forum van iemand die dit op een passat had gedaan. Zoek functie gebruiken..
 

dj.verhulst

Forumguru
zou wel interessant zijn,, als het weer koud is geen last van beslagen ruiten en als ze dicht gevroren zijn.

het meest vervelende vind ik als je ze schoon gemaakt heb en je start en rijd weg ze dan ineens compleet vriezen....
 

micky

Forumguru
Daar heb ik ook geen last van met mijn straalkacheltje op de middenarmsteun, even voor vertrek met schakelklok aan laten gaan en alle ruiten zijn ontdooit en de auto is lekker warm van binnen:D
 

micky

Forumguru
@Joske volgende week vriest het, als ik er aan denk maak ik een foto voor je :) maar het is niet zo complex hoor, gewoon een kacheltje zoals onderstaand op je middenarmsteun (achter of voor) zetten, kabel langs de deur naar buiten en daar in het stopcontact (waar bij mij alleen stroom op staat als de tijdklok in de garage aan staat), 's ochtends deur open kacheltje eruit en rijden maar :)
 

Bijlagen

  • $_85.JPG
    $_85.JPG
    74,3 KB · Weergaven: 105

micky

Forumguru
De kabel gaat tussen de deur en sponning (nee, het rubber lijdt er niet onder is bewezen over vele jaren) brandgevaar ben ik niet bang voor, de lucht kan vrij weg (blaast niet direct ergens tegenaan) en als de kachel zou vallen, gaat hij uit door de ingebouwde beveiliging, dit is iets wat wij in de straat (een stuk of 4 vrienden/buren) allemaal gebruiken zonder probleem en al een jaar of 10, een uur hoeft het niet aan, 15 minuten is meer dan genoeg, wil je het warmer, dan laat je hem wat vroeger aan gaan.
 

Canon-Eye

Forumguru
Hangt van twee dingen af:
  • je verzekering: welk eigen risico bij ruitschade, wel of geen terugval op de b/m ladder bij ruitschade;
  • of je met de ruitenboer kan afspreken dat hij de duurdere verwarmruit plaatst en de meerkosten aan jou belast en de normale kosten incl. plaatsen aan de verzekering.
En dan moet je daarna nog wel effe de aansluiting/schakeling in orde maken natuurlijk.
 

MartijnW

Actief lid
Hangt van twee dingen af:
  • je verzekering: welk eigen risico bij ruitschade, wel of geen terugval op de b/m ladder bij ruitschade;
  • of je met de ruitenboer kan afspreken dat hij de duurdere verwarmruit plaatst en de meerkosten aan jou belast en de normale kosten incl. plaatsen aan de verzekering.
En dan moet je daarna nog wel effe de aansluiting/schakeling in orde maken natuurlijk.

De vraag is natuurlijk, zit de voorbereiding hiervoor standaard in iedere O3 ??
 
Bovenaan Onderaan