O2 RS 2.0 TSI tuned by TVS

Thokozanoah

Forumguru
ik vraag me af of de info goed overgebracht is in deze :pieker:
TS heeft volgens mij nog geen eerdere tunings ervaring opgedaan en zal al dan niet gevraagd veel info gekregen hebben en bij het opschrijven daarvan wellicht een en ander door elkaar gehutseld hebben??
Daar kan ik me helemaal in vinden. Ik ben inderdaad een leek op gebied van tuning en laat dit aan mensen over die er verstand van hebben. En misschien reageer ik snel op reacties, sorry :sterretjes:
Het zou goed zijn als wij elkaar gewoon een keer live spreken tijdens bv een meeting oid, gaat mij beter af dan mijn gedachte om te zetten in woorden "op schrift" .......

Maar zoals ik al eerder zei heb ik er alle vertrouwen in dat het goed komt. ik werd vanmorgen al gebeld door Ronald en ga zo richting Varsseveld om een run op de testbank te maken, mocht het niet goed zijn wordt het opgelost.

Thokozanoah

Forumguru
Waardoor zou hij dan ineens vloeieder gaan worden volgens Ronald.
Klinkt een beetje als een ziptuning verhaal, waar je de auto na tuning eerst een bepaalde tijd moet "inrijden"
Hieronder het stukje zoals gemaild door Ronald:
"De gevraagde boost was 2300mbar, maar de laatste run had maar een daadwerkelijke boost van 2210mbar. Dus een nieuwe run zou mooi zijn, dan kunnen we gelijk kijken of de curve vloeiender is.
Als het goed is heb je zelf ook al gemerkt dat de turbodruk steeds vloeiender verloopt...."

LT83

Forumguru
Ik ben erg benieuwd in hoeverre de eerste run vandaag afwijkt van de laatste run van vorige week.
Laat je ons dat weten?
Succes met de verdere afhandeling

LT83

Forumguru
Hieronder het stukje zoals gemaild door Ronald:
"De gevraagde boost was 2300mbar, maar de laatste run had maar een daadwerkelijke boost van 2210mbar. Dus een nieuwe run zou mooi zijn, dan kunnen we gelijk kijken of de curve vloeiender is.
Als het goed is heb je zelf ook al gemerkt dat de turbodruk steeds vloeiender verloopt...."

Ik ben ook maar een leek, maar lijkt mij vreemd dat de turbo zich bij dezelfde aansturing (software) in een keer heel anders zal gaan gedragen zonder dat er verdere modificaties worden uitgevoerd.

Thokozanoah

Forumguru
Ik ben erg benieuwd in hoeverre de eerste run vandaag afwijkt van de laatste run van vorige week.
Laat je ons dat weten?
Succes met de verdere afhandeling
Dit is de run meteen nadat ik bij TVS binnenkwam, met dezelfde setting als vorige week donderdag. Het verschil in aantal pk en koppel kan ik niet verklaren, heb ik ook niet naar gevraagd.

Bijlagen

• AutoBinnenGekomen1steRUN.pdf
    62,1 KB · Weergaven: 70
  • Leuk
Waarderingen: CDK

LT83

Forumguru
Persoonlijk snap ik echt niks van die verschillende curves en vermogens....maar goed het ziet er nu wel keurig uit!
En daar gaat het om. Denk dat je het verschil tussen de tuning van vorige week en deze ook goed kunt merken niet??
Veel plezier ermee!

andrehj

Forumguru
De laatste curve is inderdaad erg fraai. Vanaf zo'n 4500 toeren al je max vermogen van zo'n 270 pk beschikbaar! En geen gekke hobbels meer.
Nu maar hopen dat bak en koppeling blijvend tegen 440 Nm kunnen...:pieker:
Persoonlijk (en i.c.m. een automaat) had ik em op zo'n 380 Nm willen begrenzen. Dan was het piekvermogen wel naar een wat hoger toerental gegaan (vanaf 5000), maar voor de levensduur van de aandrijftrein lijkt me dat wel beter.

Thokozanoah

Forumguru
Ik ben een tevreden mens, ik heb nog te weinig kilometers gereden om verschil te kunnen merken.
En het hoge koppel in combinatie met DSG......met zo'n hoog koppel hoef je niet eens volgas te geven om hard te gaan, binnen "een fractie" bereik je al illegale snelheden.....maar wel fijn als je wat vlot op wil trekken. Voorheen moest je toch aardig toeren maken om snel ff in te halen, nu niet meer nodig ;)

Bovenaan Onderaan