Frankie
Actief lid
\"emissions workshop\" melding in Maxidot
Heb op tekst gezocht en kon alleen vinden dat SMG eerder aangeeft dit probleem te hebben gehad als gevolg van kapotte slangen t.g.v. marders.
Nu kwam ik vanmiddag thuis, draai het contact uit en blijft ie héél ff nadraaien. Maar echt HééL ff. Uurtje later, wil wegrijden, bekende 'ping' en de melding "emissions workshop" in beeld, motormanagement lampie blijft branden. Daarna nog een keer. Meteen ff naar garage, die konden ook meteen uitlezen. En toen werd het van "hmmmm, dit is nu de tweede keer in korte tijd dat we dat bij een O2 hebben" en iets van kleppen bij inlaatspruitstuk, technische dienst bellen.. Morgen zou ik meer horen. Toch mss nog iemand met eenzelfde probleem ? Zodra ik iets hoor plak ik het hier aan vast.
Dom dom dom van mij, of...... zie net dat precies hetzelfde al is gepost.. maar weet niet of hij of ik Emissions verkeerd heeft gespeld
Daarom vond ik m niet. Deze mag ook worden verwijderd mods !!! of verplaatst
Heb op tekst gezocht en kon alleen vinden dat SMG eerder aangeeft dit probleem te hebben gehad als gevolg van kapotte slangen t.g.v. marders.
Nu kwam ik vanmiddag thuis, draai het contact uit en blijft ie héél ff nadraaien. Maar echt HééL ff. Uurtje later, wil wegrijden, bekende 'ping' en de melding "emissions workshop" in beeld, motormanagement lampie blijft branden. Daarna nog een keer. Meteen ff naar garage, die konden ook meteen uitlezen. En toen werd het van "hmmmm, dit is nu de tweede keer in korte tijd dat we dat bij een O2 hebben" en iets van kleppen bij inlaatspruitstuk, technische dienst bellen.. Morgen zou ik meer horen. Toch mss nog iemand met eenzelfde probleem ? Zodra ik iets hoor plak ik het hier aan vast.
Dom dom dom van mij, of...... zie net dat precies hetzelfde al is gepost.. maar weet niet of hij of ik Emissions verkeerd heeft gespeld
.
.
Het nieuwe rijden is ook funest voor je koppeling, zeker "bergopwaarts" (in NL bijv. de tunnel uit) dus de ellende is mogelijk nog niet voorbij.
- in combinatie met 't nieuwe rijden (lees 'rustig'optrekken) - 't motorblok zelden met de hogere toeren geconfronteerd worden, die nodig zijn voor een hogere temperatuur van de uitlaatgassen (die rechtstreeks weer nodig zijn tbv de naverbranding in de EGR / inlaatspruitstukklep & 't schoonbranden van de roetdelen in de katalysator / 't Dieselpartikelfilter.