Wat wordt de nieuwe auto van Joske?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joske

Forumguru
Tja.. niet toevallig dat ik dit in het O3 topic plaats ;)

Zoals de meesten wel weten heb ik een zwaar ongeval gehad met mijn zeer jonge O2 Combi, met een total loss als gevolg. Omdat ik (na al mijn moed terug bijeen geraapt te hebben) niet bij de pakken kan blijven zitten heb ik vandaag een (simpele) offerte laten opmaken bij mijn garagehouder.

Ik heb wel vaak de O3 topics gevolgd (dan vooral de kinderziektentopics toch.. :nailbiting:) maar een aantal dingen zijn me niet geheel duidelijk. Voor alle duidelijkheid, deze wagen wordt in België besteld met andere bestelmogelijkheden en het budget is beperkt. Ik ga dit betalen van mijn vergoeding van de O2 plus er wat bijleggen.

Een aantal dingen zijn belangrijk voor mij, namelijk moet een 2.0TDI zijn en een aantal dingen die ik gewoon ben uit de O2 moeten ook aanwezig zijn. Maar die zitten blijkbaar wel in onderstaande packs:

Pack Ambition GPS:

Amundsen / DAB / Maxi-dot kleur / 4spakig multifunctioneel stuur met radio. tel. bediening / Bluetooth met spraakbediening en multimediahouder / vloertapijten

dit pack = gratis (normaal 800 euro)


Pack Ambition Style:

16 duims velgen Ilias/ verlichte voetenruimte voor en achteraan / intelligent park distance assistant /ledlampen achteraan

dit pack = aan helft van de prijs (400euro)

Pack Ambition Comfort:

verwarmde voorzetels / mistlampen vooraan met bochtverlichting / elektrisch inklapbare buitenspiegels met dimfunctie en instapverlichting / intelligent light assistant

dit pack = 300 euro (maar er gaat 363 euro af omwille van tour de france condities)


Bovenstaande wagen, configuratie komt op : € 26000


Nu, mijn vragen:

1. wat is "intelligent park distance assistant"? gewoon PDC achteraan of/en vooraan?

2. 4spakig multifunctioneel stuur met radio. tel. bediening = hier kan ik dan toch ook de BC mee bedienen mag ik hopen?

3. gewoon reflectorlampen op een ambition vrees ik?

4. heeft driving mode selection een meerwaarde?

5. cruise control zie ik niet tussen de lijst van opties staan, is dit standaard?



en dan, wat vinden jullie dat er niet aan opties mag ontbreken?


Persoonlijk overweeg ik:

Bi-xenon (maar dat wil de configurator in deze config niet aannemen?) / Tyre pressure control / voorruitverwarming / ohja en 17 duims velgen :D

Ohja en de kleur...


suggesties? ;)
 

ertromp

Forumguru
Ik zou zeker voor de Bi-xenon gaan en als 2e de verwarmde voorruit.
Die driving mode selection zou ik ook voor gaan.
Erg handig die aanpassing van motorgedrag en stuurrespons. Heb er al aardig wat aan de deur thuis gehad die dit niet hebben en e.e.a. middels VCDS achteraf gecodeerd willen hebben
 

CDK

Forumguru
drive mode selection schijnt erg prettig te zijn, hiermee kan je o.a. je stuurbekrachtiging instellen (lichter / zwaarder)
 

Joske

Forumguru
Heb trouwens ineens ontdekt waarom Bi-xenon niet ging.. Mét led-dagrijlichten "mag niet" op een ambition, zonder wél. Dus bi-xenon met AFS en heel de zooi dat er bij hoort ;)
 

CDK

Forumguru
en wat @ertromp zegt dat zijn ook 2 toppers, alleen moet het wel in het budget passen zonder al te veel te moeten bijbetalen, dus (moeilijke) keuzes maken.....
 

CDK

Forumguru
o uhhh nee, maar ik kan niet bij iemand anders in de beurs kijken é ;) want zo'n O3 is sowieso al niet voor niets.... :)
 

Joske

Forumguru
dat is waar.. in het beste geval krijg ik 25,5K uitgekeerd in het minder beste geval 23K.

Dus is best wel te doen ;)
 

CDK

Forumguru
je gaat idd details toch? dan kan je best een zwarte nemen :jaja: donkere ramen is ook nice :jaja:
 

Mettes

Forumguru
@ joske : Laat maar eens een RS -Tdi bereken in standaardtrim.
Vermits er geen overname is geven de meeste dealers een extra korting.
Zit je waarschijnlijk zomaar op 26K
PS dan zitten je donkere ramen er al in+ andere opties.
 

Joske

Forumguru
@Mettes

een idee dat idd mijn gedachten al gepasseerd is, maar een levertermijn van 6 maanden kan ik niet overbruggen (aangezien ik vanaf maandag zonder tweede/eerste auto zit)
 

Noord26

Forumguru
@Joske

Heb ik iets gemist? Laatste wat ik heb vernomen is dat je hier vrijwel voor de deur langs bent gekomen onderweg naar Dongen? En dat was zaterdag?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan