Volkswagen parkeert nieuwe Passat onder doek

Import Yeti

Forumguru
Volgens een artikel op de website van Autoweek kunnen we op 3 Juli de introductie van de nieuwe VW Passat verwachten.
Interessant detail: de nieuwe 2 liter biturbo commonrail diesel met 240PK en 500Nm.
Ben benieuwd welke technologieën uiteindelijk in een Skoda terecht komen.:D
Zie onderstaande link voor het volledige bericht.

http://www.autoweek.nl/nieuws/28629/volkswagen-parkeert-nieuwe-passat-onder-doek

Laatst bewerkt:

hemi24

Forumguru
Raar artikel, want is dit nu de Europese versie of die voor de VS? Veel tegenstrijdigheden in één artikel..! Echt weer AutoWeek...

Canon-Eye

Donateur
Echt weer AutoWeek...
Ik heb een week of 6 een gratis proefabonnement gehad en vervolgens géén abonnement genomen. De verkoper die daarover belde wilde weten waarom niet. Dat heb ik 'm toen uitgelegd:
Het blad komt qua opmaak op mij uitermate rommelig en onrustig over, net als de Telegraaf. En inhoudelijk gaat het allemaal net niet diep genoeg. Ook net als de Telegraaf. Op zich wel begrijpelijk gezien de zakelijke achtergrond, maar ik hoef 'm dus niet.
Vond-ie niet leuk...

andrehj

Forumguru
En inhoudelijk gaat het allemaal net niet diep genoeg.
Gelukkig is er voor de mensen die wat meer technische diepgang willen (en het Duits aardig beheersen) een mooi alternatief: De AMS. Helaas in NL wat lastig een abonnement op te krijgen, maar gelukkig kan ik em vaak meenemen bij mijn vaste tankstop, net over de grens.

Blackokkie2

Forumguru
Ik zag wel een leuk commentaar........

Ik hoop voor de gezondheid van de VAG-fans dat er weinig verandert, hun hart zou dat niet aankunnen.

dirkkroneman

Forumguru
Maar niet zo'n goeie -hij moet nog leren dat hij soms gewoon z'n verlies dient te nemen en niet moet blijven doorzeuren...
Ja daar had je het niet nodig over, alleen dat hij het niet leuk vond dat ie niks verkocht had. Sommige verkopers zijn idd vervelend en opdringerig. Daar ben ik altijd snel klaar mee :)

Canon-Eye

Donateur
Het enkele feit dat ik mérk dat-ie het niet leuk vond, zegt eigenlijk al genoeg.
Een passende reactie zou zijn geweest iets in de trant van "Nou meneer, dat respecteren we natuurlijk. Prettige dag verder!".

Terug OT: ben wel benieuwd naar de Passat, maar voorlopig heb ik - ook budgettair gesproken - meer fiducie in de nieuwe Golf Variant (zie het betreffende topic).

Bakkertje

Forumguru
Ik ben ook erg benieuwd met name naar de prijzen en uitrusting.
Volgens mij heeft vw inmiddels in de gaten dat ze te duur zijn tov de concurrentie en dat ze daardoor maar weinig auto's verkopen op het moment.

Een Superb met 200 pk diesel.... :dankje::dankje::dankje:

Darkside

Forumguru
Een passat of suberb is voor mij te duur. Maar vind het wel interesante auto's omdat je zo een beetje ziet wat je straks in je O4/golf 8 kunt verwachten.
Als ik kijk wat een huidige golf of octavia al biedt ben ik erg benieuwd welke snufjes er een klasse hoger allemaal komen.

Bakkertje

Forumguru
@Darkside Het prijsverschil is anno 2014 heel klein geworden. Een Superb combi 1.6 TDI Greenline Ambition Business heeft ee nvanafprijs van €32190. Als je een Octavia combi 1.6 TDI Elegance Business wilt mag je €31090 meebrengen.

Met benzine motoren is het overigens een ander verhaal, daar kun je bijvoorbeeld geen 1.2 TSI krijgen in de Superb. De 1.4 daarentegen is weer ongeveer vergelijkbaar met de Superb 1.4.

Ik verwacht persoonlijk overigens geen hele gekke nieuwe snufjes ten opzichte van wat je nu al kunt krijgen op een Golf VII / O3. Klaarblijkelijk komt er wel een hele potente 2.0 TDI en wellicht dat die dan ook zijn weg gaat vinden naar de O3 vRS / Golf VII GTD

Darkside

Forumguru
Klopt. Alleen is een O3 EBL wel iets rijker uitgerust dan een S2 Greenline Ambition.
En de leaseprijs van een D-segmenter is toch een stuk duurder dan een C-segmenter

De S2 in een greenline ambition uitvoering komt kaal al hoger uit dan een O3 in EBL uitvoering met opties.
Volgens mij komen ze netto ongeveer overeen. Maar dan heb ik toch liever een O3 met extra opties.

Bakkertje

Forumguru
Dat is ook precies de afweging die voor mij speelt. Ga je voor een O3 met iets meer toeters en bellen, of ga je voor een Superb met ook alles wat je nodig hebt.
Wat de Superb overigens in de lease duurder maakt is z'n gewicht, daarmee valt ie in een hogere schaal MRB.

Laatst als vervangende auto tijdens een beurt van m'n Superb heb ik een O3 1.6 TDI mee gehad en die kon me toch niet helemaal overtuigen. In vergelijk met m'n Superb: Meer rijgeluid (wind van de voorruit), en vooral geen fijne stoelen. Nu was dat een Ambition Business uitvoering en heb ik in m'n Superb een elektrisch verstelbare stoel.

Maar met name de zit is nu net wat voor mij enorm belangrijk is, overige foefjes waar de O3 pluspunten scoort zijn nieuwe media systemen en een parkeerhulp, voor de rest zit er volgens mij niets op wat een ambition Business Superb niet heeft. Dus ik ben even benieuwd naar de rijkere uitrusting. Er zijn wel meer foefjes optioneel te bestellen, dat wel, maar die zitten er standaard niet op.

Persoonlijk vind ik het dan toch belangrijker om comfortabel te zitten gedurende de 10 uur per week dat ik in de auto zit dan dat ik een iets meer fancy navigatiesysteem zou hebben, want daar is het nieuwe na een maandje ook vanaf ;)

jalex_h

Forumguru
Wat er ook van waar moge wezen, ongetwijfeld is hij dit najaar, als ik weer op zoek moet naar een nieuwe, al in de showroom en de S3 nog niet. Waarmee hij in ieder geval voor mij nu even een streepje voor heeft.

Cordoba

Forumguru
Als de S3 straks komt zal het prijsverschil tussen de Octavia en de Superb wel weer wat oplopen: de Superb zit in het eind van de levensfase, en daar heb je nu dus een rijk uitgeruste auto voor relatief weinig geld, als de S3 komt zul je waarschijnlijk voor meer geld een beperkt uitgeruste auto hebben.

Bakkertje

Forumguru
Lol @dirkkroneman nee helaas ook prive weet de belastingdienst je prima te vinden :-)

Ik bedoel uiteraard dat de belasting gewoon verrekend wordt met je maandelijkse leasebedrag en als een auto dan zwaarder is mag er nog meer betaald worden aan Den Haag ..

Bovenaan Onderaan