Komen er nieuwe motoren voor Skoda?

ertromp

Forumguru
Wel apart dat ze nu al praten over de "oude" 1.4 TSI / 140 pk. Bij de introductie van de Golf 7 / Octavia 3 en Seat Leon is die motor er pas gekomen.
Wat zullen de koppelgegevens van die nieuwe motoren zijn zijn?

Pollewop

Forumguru
http://www.autoweek.nl/nieuws/27978/seat-leon-met-drie-nieuwe-motoren

Seat krijgt nu nieuwe motoren beschikbaar. De 1.4 met ACT bv. Maar ook de 1.2 krijgt een upgrade.

Hoop dat deze ook snel naar Skoda toe komen.

Ik vind het overdreven dat ze het hebben over "nieuwe motoren". In feite is dat ook niet zo. Het motorblok en de andere "hardware" worden hoogst waarschijnlijk niet gewijzigd.
Het enige dat wordt gewijzigd is het motor-management systeem, de software dus...
Marketing technisch klinkt het echter veel lekkerder om het te hebben over "nieuwe motoren" ipv "gewijzigde motoren"

Vandaar... :)

Pollewop

Forumguru
jah.. en die 5 pk meer.. tja, zat er waarschijnlijk standaard al bij ;)

Ach Ja, die 5 pk... Die valt ruimschoots binnen de fabricage-tolerantie van een motorblok... Ga maar na wat er soms bij een vermogensmeting op een rollerbank wordt gemeten...

Darkside

Forumguru
Ja die 110 pk maak ik me ook niet echt zorgen om. Is meer om in lijn te zijn met de 1.2 110 pk van bv Peugeot denk ik. Marketing technisch dus wel verstandig.
TSI's leveren over het algemeen meer dan opgegeven. Hoe dat met de 1.2 THP zit weet ik niet.

Maar de 1.4 met ACT is wel interessant denk ik.

laagvlieger

Forumguru
Voor Skoda komen binnenkort wel nieuwe motoren, ik denk aan de 1.0 TSI en 1.4 TDI bijvoorbeeld. Maar die zullen wellicht niet in de Octavia komen, die zijn voor de nieuwe Fabia (en Rapid?).

Trouwens, er zullen veel motoren gewijzigd worden rond deze periode en de verklaring ligt waarschijnlijk bij het ingaan van de strenge Euro 6 norm in september dit jaar.

Laatst bewerkt:

Joske

Forumguru
bedankt @laagvlieger

maar dan moet je vast ook gezien hebben dat er voor personenwagens niets wijzigt.. CO en NOx en koolwaterstoffen blijven hetzelfde ;)

Joske

Forumguru
kleine correctie van mij: voor de benzinemotoren wijzigt er niets, voor de dieselmotoren wordt de NOx en koolwaterstoffen wel een beetje strenger :)

Bovenaan Onderaan