Waar moet ik de krik plaatsen?

intruder1400

Actief lid
Denk, zal 'ff snel' de zomerbanden onder mijn O3 zetten. Niet dus: waar moet ik nu precies de krik plaatsen?
Achter:

2014-03-30 10.07.09.jpg

Voor:
2014-03-30 10.06.48.jpg

Ik had gedacht bij het blauwe streepje:
2014-03-30 10.06.48-1.jpg 2014-03-30 10.07.09-1.jpg

In een ander topic over 'bandenslijtage' had ik al gelezen over mooie blokjes om de felsnaad te ontzien. Dat ga ik niet doen, die gok neem ik (goede ondergrond, hopen dat de krik keurig mee rijdt).

Ik wil alleen wel de plek hebben waar de krik niet door de auto zakt... Kan iemand bij de plekken bevestigen, of andere aanwijzen? Thanks!

intruder1400

Actief lid
Ik zie geen inkeping. In de handleiding wordt naar twee punten verwezen. Voor zit daar bij mij een verhoging van de felsnaad. Ik neem aan dat die bedoeld wordt? Op de eerste foto goed te zien...

Menno.

Actief lid
Maak eens een foto van heel je dorpel, dan is het makkelijker te zien! Wel een goede keuze kwa winterbanden zo te zien :thumbsup:.

Idd op foto 2 en 3 zie ik links ook de helft van je inkeping!

micky

Forumguru
op foto 2 en 3 het "deukje" helemaal links op de foto, niet bij de felsnaad, maar op de dorpel zelf, dus een paar cm omhoog

Rallye

Forumguru
Bij mijn Octi II zit er in de dorpel (volgens mij te zien bij geopende deur) een driekhoekje gestanst dat de plek aangeeft waar de krik onder geplaats moet worden. In de Octi III is dat dus niet zo?

skodaboy

Forumguru
als je een garagekrik hebt zou ik deze gebruiken dit werkt een stuk veiiger.
ik vertrouw het bij geleverde krikje van de auto voor niets,ik heb voor onderweg een lekke band te vervangen een kleine garagekrik in de 02 zitten,

en voor thuis heb ik een gelijkaardige garagekrik als deze:

Bijlagen

• full21412237.jpg
    full21412237.jpg
    44,3 KB · Weergaven: 92

Desperado

Forumguru
Idem hier, ook zo'n mooi klein garagekrikje. De originele krik eruit en die piepschuim bak gemodificeerd. Daar past hij heel mooi in.

jfk104

Actief lid
en voor thuis heb ik een gelijkaardige garagekrik als deze:

Dito, keer voor 20 euro gekocht bij Aldi al jaren plezier van. Dat gepruts met de standaardkrik is niets waard.
Telescopische wielmoersleutel erbij voor makkelijker kracht zetten.

(En de compressor van de buurman voor de juiste bandenspanning)

EdK

Forumguru
Maar TS de flens wat je blauw merkt is de flens die je moet hebben, en ook bij de Yeti is de driehoek moeilijk te zien. maar als je langs de flens kijkt zie je ook een verdikking van de flens van ongeveer 5 cm ( bij mijne Yeti ) en dat is het punt waar ik hem opkrik en gewoon ook met een simpele fabriekskrik.

En al eens eerder gezegd , na opkrikkken leg dan altijd een band onder de wagen, mocht hij van de krik vliegen dan zal de kans op beknelling nihil zijn.
En dat kan ook gebeuren met de andere duurdere krikken tot de heftruck krik aan toe

Laatst bewerkt door een moderator:

intruder1400

Actief lid
Mannen (ga ik vanuit tenminste), adhv de gebruiksaanwijzing en jullie aanwijzingen heb ikgeloof ik de goede plekken gevonden. Het zijn verdikkingen van de felsnaad van ongeveer 15 cm lang. Krik er onder, zonder mooie home made blokjes. Wel de krik op een houten plankje zodat hij mooi mee kan rijden: zomer bandjes liggen er onder.

Bedankt iedereen!

dirkkroneman

Forumguru
Weet ik, maar die kosten geld. Nogal een beetje veel geld. Wil er nog wel eens zo een hebben hoor, zeker tzt als we een huis met garage hebben. Heb al genoeg mooie (aluminium) gezien :)

Bovenaan Onderaan