Auto vergrendelen zonder alarm

Kensel

Forumguru
Hallo allemaal,

Kon het met de zoekfunctie zo snel niet vinden, maar ik vroeg me het volgende af:

Is het mogelijk om de portieren (auto dus) te vergrendelen zonder dat het alarm wordt geactiveerd?
Dit leidt nog al eens een eigen leven (gaat spontaan af e.d.) en heb al meermaals boze buren gehad.

De knop voor de-activatie van interieurbeveiliging en sleepbeveiliging weet ik te vinden, maar ik vroeg me af of het mogelijk is (bijvoorbeeld met bepaald aantal keer vergrendelknop indrukken of auto met sleutel handmatig vergrendelen) de auto af te sluiten zonder dat het alarm aangaat.

Hoor graag van jullie!

Alvast bedankt!
 

Blacky

Forumguru
Dit is wat ik gevonden heb in de handleiding. Nergens kunnen lezen of het met de sleutel kan. Misschien VCDS. Heb de zelfde alarm en gebruik het knopje ivm hond.



Interieurbewaking en afsleepalarm uitschakelen

– Het contact uitschakelen.

– Knop  in de B-stijl aan bestuurderszijde  afb. 32 indrukken; de verlichting van het symbool  in de knop wijzigt van rood naar oranje.

– De wagen binnen 30 seconden vergrendelen.

De interieurbewaking en het afsleepalarm worden automatisch weer ingeschakeld bij de eerstvolgende vergrendeling van de wagen.

Aanwijzing

 Deinterieurbewakingenhetafsleepalarmuitschakelenalsdemogelijkheid bestaat dat het alarm zal afgaan door bewegingen in het interieur (bijvoorbeeld doorkinderenofhuisdieren)resp.alsdewagenwordtvervoerd(bijvoorbeeldper spoor of boot) of moet worden afgesleept.

– Het bestuurdersportier openen.

 Deinterieurbewakingenhetafsleepalarmkunnenookwordenuitgeschakeld door de safebeveiliging te deactiveren  bladzijde 38.
 

Kensel

Forumguru
Thanks Blacky.
Voorlopig los ik heet dan even op door interieur- en sleepbeveiliging uit te schakelen.

Mocht iemand weten hoe de auto te vergrendelen is zonder dat het alarm (is trouwens standaard fabrieksalarm) wordt ingeschakeld hoor ik het graag!
 

Blacky

Forumguru
@Blacky: was je aan Wordfeud aan het spelen en gelijktijdig dit topic aan het beantwoorden of zo ? :deuk:

Of ben je een Scrabble fanaat? :D

Ik zie het nu ook, heb de uit de handleiding gekopieerd en het stond er toch goed en weet niet wat er gebeurd is. :pieker: Ben soms wel eens opzoeknaarlangewoorden, maar dit:sterretjes:
 

Antera

Donateur
Bij mijn O1 moet ik dan binnen de 1/2 seconde de auto 2x op slot drukken. schakelt dan de ultrasoon en de schoksensor uit
 
Laatst bewerkt:

Jee13

Forumguru
Edit, net even bij eigen auto geprobeerd

2 keer auto sluiten, zorgt ervoor dat lampje in deur niet gaat knipperen en volgens is auto dan op slot zonder alarm
 

Kiswum

Forumguru
Ik ben er soms ook benieuwd naar.
Soms gaat het alarm ook af als ik de auto vergrendeling+ openen 2x uitvoer binnen 10 sec ofzo, ik ben er nog niet uit wanneer dat nu precies was :D
 

Kensel

Forumguru
Ik pas nu al een tijdje het 2x vergrendelen toe bij het parkeren van de auto.
Tot op heden nog geen melding o.i.d. gehad dat het alarm is afgegaan..

Lijkt dus te werken inderdaad.
Bedankt!
 
Bovenaan Onderaan