pioneer radio aansluiten octavia 2 bwjr 2005

Wie kan mij helpen!!
Ik heb sinds 2 dagen een octavia 2 van 2005. Heb mijn pioneer radio cd mp3 speler aangesloten. Echter indien ik de radio wil laten spelen moet ik hem op contact zetten.
Nu blijkt uit de handleiding van de radio dat ik de radio moet aansluiten op een aansluitpunt waarvan de stroom wordt in- en uitgeschakelt met de contactsleutel. Welke kleur draad is dit in het aansluitblok?
 

RSlogo

Actief lid
Rood en oranje/geel zijn de draden die je zoekt. Vaak zit er ook een koppel draad tussen. Zorg dat je alles goed afzekert, dan kan het niet mis gaan. Het staat verder goed omschreven in je handleiding. Succes ermee.
koffie.gif
 

MichaelN

Nieuw lid
vraagje, als je zelf een radio gaat plaatsen in Octavia2 en je hebt de standaard skoda radio dus laten vervallen, blijft er dan niet een hele grote ruimte over waar je de eigen radio plaaten moet. ik heb net even in een elegance gezeten van mijn buurman. de standaard skoda radio is een stuk groter dan een autoradio los uit bv een audiozaak.
 

Bijlagen

  • 34596-interior2.JPG
    34596-interior2.JPG
    17,1 KB · Weergaven: 42
Mij pioneer radio zit er in dan heb je vanaf de dealer een origineel inbouw frame waar de radio in past en er onder een apart opbergvakje.
 

MichaelN

Nieuw lid
Das goed nieuws. Ik was benieuwd hoe dat opgelost zou worden. Ik had het kunnen verwachten natuurlijk, maar ben nu gerust gesteld. Nu maar een goede radio gaan zoeken.
 
Mijn zenders worden nu wel vastgehouden. Wanneer ik de radio aan wil zetten moet ik de auto nog steeds op contact zetten dit lijkt mij niet de bedoeling. Hoe moet ik dit oplossen. Of kan het geen kwaad dat de auto tijdens het afspelen van de radio continu op contact staat. Of kan het geen kwaad dat de auto zonder draaiende motor op contact staat om de radio aan te kunnen hebben?
confused.gif
 

Fabia

† In Memoriam
</font><blockquote><font class="small">Citaat: MichaelN</font><hr />

Das goed nieuws. Ik was benieuwd hoe dat opgelost zou worden. Ik had het kunnen verwachten natuurlijk, maar ben nu gerust gesteld. Nu maar een goede radio gaan zoeken.

[/ QUOTE ]

Ik heb sinds een paar maanden een Pioneer DEH-P6800MP in mijn Fabia en die bevalt erg goed. Misschien een idee?
 

Mistraller

Senior Member
Pin me er niet op vast, maar ik had begrepen dat de originele skoda radio deze draad niet meer heeft. De Stream radio krijgt zijn "contact" signaal via de Canbus verstuurd.
Wellicht dat de draad er wel zit als de auto zonder radio is geleverd...? Ik had deze draad ook nodig voor mijn Carkit, en ik heb hem van achter het dashboardkastje vandaan, daar zit bij de elegance een carkit voorbereiding. (maar daar was echter weer geen vaste +)

Kijk evt eens hier.
http://www.skodaforum.nl/forum/showflat.php?Cat=0&amp;Number=31390&amp;page=0&amp;view=collapsed&amp;sb=5&amp;o=&amp;fpart=1#31390
 

gino

Nieuw lid
Als je een andere radio monteerd is er een setje te koop bij de dealer dat is een inbouw bakje om het grote gat op te vullen en er zit een kabelboompje met een verloopstekker en een constante voeding draadje die je naar de zekeringkastmoet leiden
succes gino
 
als je de geschakelde en de continu stroom van je pioneer beide op de continu van de euroconnector/ stekker aansluit heb je dat problem niet meer.
met een spaning zoeker vind je hem gemakkelijk
 
Wie kan mij verder helpen. In mijn octavia 2 bwjr 2005 zitten in de achterdeur geen luidsprekers. Deze wil ik graag inbouwen. Ik weet echter niet wat de doorsnede van de luidspreker moet zijn en wat de beste hiervoor zijn. Verder zou ik gedetailleerd willen weten hoe ik de deurbekleding moet uitbouwen.

confused.gif
 

Andrasd

Nieuw lid
als je de geschakelde en de continu stroom van je pioneer beide op de continu van de euroconnector/ stekker aansluit heb je dat problem niet meer.
met een spaning zoeker vind je hem gemakkelijk

Toen ik de radio in liet bouwen kreeg ik te horen dat door de canbus de accustand alleen bij de fabrieksradio's mogelijk is en ik dus moest kiezen voor altijd stroom of alleen als de auto aan of op contact staat (alle lampjes branden en extra stroomverbruik).

Ik koos voor de continu stroom optie zoals welke gelijk is aan de citaat.

Toen ik de auto op ging halen was het toch via optie 2 gedaan. Dit omdat in de handleiding van de radio (pioneer 7000) staat dat als de auto geen acc. stand heeft de rode draad verbonden moet worden met een aansluiting die de stand van de contactsleutel kan herkennen omdat anders de accu kan leeglopen.

Heeft iemand ervaring met het leeglopen van de accu (liefst bij Pioneer 7000 dit is nieuwste model) als het op continu stroom staat zoals in citaat vermeld is??

Graag snel advies

bvbd
 

octaviabas

Senior Member
frontje eraf = radio uit (geen stroomverbruik behalve voor stationmemory). simpel as that.

canbus zit ook in de C2 van me Ma, dit houd echter in dat de radio nog iets van 2 min blijft doorspelen als het frontje er niet afgehaald wordt. Hierna gaat deze alsnog uit.
 

Edwin

Lid
Toen ik de radio in liet bouwen kreeg ik te horen dat door de canbus de accustand alleen bij de fabrieksradio's mogelijk is en ik dus moest kiezen voor altijd stroom of alleen als de auto aan of op contact staat (alle lampjes branden en extra stroomverbruik).

Ik koos voor de continu stroom optie zoals welke gelijk is aan de citaat.

Toen ik de auto op ging halen was het toch via optie 2 gedaan. Dit omdat in de handleiding van de radio (pioneer 7000) staat dat als de auto geen acc. stand heeft de rode draad verbonden moet worden met een aansluiting die de stand van de contactsleutel kan herkennen omdat anders de accu kan leeglopen.

Heeft iemand ervaring met het leeglopen van de accu (liefst bij Pioneer 7000 dit is nieuwste model) als het op continu stroom staat zoals in citaat vermeld is??

Graag snel advies

bvbd
Ik heb de ervaring met de priveauto (een Citroen C3) waarbij het af fabriek dus niet goed was aangesloten (kwamen ze na 5 jaar achter, is aangepast in de auto, maar moest er wel voor betalen ondanks dat het een ontwerpfout was. Van de vorige radio deed het radiodeel het niet meer, zelf een nieuwe ingezet, zelfde merk, zelfde aansluitingen, maar glashard beweren dat het door mij kwam qua aansluiten terwijl ze zelf de vorige ook zo hadden aangesloten....). Meerdere malen de accu leeggehad, ondanks dat het frontje er af was. Meeting toonde aan dat ondanks dat de radio uitstond, er nog een behoorlijke stroom liep.
 

Andrasd

Nieuw lid
@ octaviabas: front eraf (gebeurt toch als ik mijn auto verlaat) radio uit dus geen verbruik en angst van leegtrekken accu ongegrond. Dat zegt mijn logica ook.

Maar in de handleiding van de radio stond nadrukkelijk dat als de auto geen acc. stand heeft de rode draad op de sleutel reagerend moest worden aangesloten en anders de accu leeggetrokken kan worden. Dit is de reden daarvoor dat de monteurs het ook zo heben geïnstalleerd.

Met de logica zoals hierboven omschreven heb ik vanmiddag toch de kabels om laten leggen zodat er continu stroom is voor de radio (ook als de sleutel eruit is) zolang het frontje er maar op zit en de radio aan is.

Nu maar hopen dat het inderdaad goed gaat. Zal toch wel.

Maar bedankt voor de hulp.


@Edwin: Als ik het goed begrijp is bij jou de accu dus wel meermaals leeggetrokken, maar niet omdat dat normaal is, maar door een fout in de Citroën. Dit betekent dus niet dat ik dit kan verwachten (hoop ik).

Bedankt.

Groetjes
 
Bovenaan Onderaan