M'n F1 had zo'n hendeltje bij de bestuurdersdorpel (heb ik me de allereerste keer - in het donker - de gierende pestpokken naar gezocht trouwens...)

zo nutteloos vind ik dat hendeltje voor de achterklep niet hoor, bij mijn F1 kan ik de deuren ontgrendelen met het knopje. Maar als ik dus al gereden heb, gaat automatisch ook de koffer op slot en ontgrendel ik de deuren met het "anti-carjack-knopje" zonder zelf uit te stappen (dus maw de bestuurdersdeur te openen) gaat de kofferklep niet van slot.. niet zo praktisch als je frequent carpoolt![]()
tot nu toe ook niet nodig gehad weet trouwens niet of de klep op slot zit als ik niet uitstap en een bijrijder wel 

Bij de Fabia 1 gaat de achterklep toch ook niet speciaal op slot? In geval van 'auto op slot' reageert het 'tip-toetsje' op de klep gewoonweg niet... en blijft de klep dicht.
Als mijn carpooler uitstapt, en dus de auto na de anti-hijack vergrendeling weer ontgrendeld is, kan hij dus ook gewoon zelf de klep openen. Echter. Omdat men vaak die knop helemaal niet kan vinden op de klep (staan dan meestal iets te roepen en waarschijnlijk op het groene skoda logo te drukken) is zo'n hendeltje naast de stoel wel degelijk handig. Behalve dan dat die op een onzichtbare plek zit en direct naast het tank-klepje. Zodat ik de rest van de rit meestal ook vervolg met een iets geopend tank-klepje...![]()

.....-kleponderste de tankdop is![]()

Haha ja dat denk ik ook, want ik ben een trouwe bezoeker van de plaatselijke BPWat zal jij in 2014 veel tijd overhouden![]()

à 257,43 km/u gemiddelde snelheid zullen je dopjes er toch snel moeten zijn?de 2 snelle doppen die ik besteld heb zijn verzonden vanuit Duitsland, nog even geduld hebben maar![]()

Ik had de dop netjes aan het klep hangen, maar stootte 'm er weer af met het vulpistool (clumsy me
)zo nutteloos vind ik dat hendeltje voor de achterklep niet hoor, bij mijn F1 kan ik de deuren ontgrendelen met het knopje. Maar als ik dus al gereden heb, gaat automatisch ook de koffer op slot en ontgrendel ik de deuren met het "anti-carjack-knopje" zonder zelf uit te stappen (dus maw de bestuurdersdeur te openen) gaat de kofferklep niet van slot.. niet zo praktisch als je frequent carpoolt![]()