Nieuw forumlid met nieuwe wagen

boogers1

Nieuw lid
Dag allemaal, ik kom mezelf ook even voorstellen uit beleefdheid.
Ik ben Steven, 30j, wonende vlakbij Leuven.
Na verschillende auto's gehad te hebben (Golf 3, Seat Leon TDI 130, Audi TT cabrio en nadien iets leuker de eerste generatie S8 (met LPG erin uiteraard) en de laatste 4 jaar met een A4 B8 berline 2.7 tdi S-LINE was ik toe aan een vooral ruimere auto voor mijn job. Op mijn leeftijd zal ik de komende jaren toch ook de achtebank opvullen, dus dat werd toch belangrijk in de nieuwe auto.
Als IT'er heb ik altijd een volle koffer met materiaal mee voor bij de klanten op locatie, en het is geen geheim dat een A4 berline koffer niet echt handig is op dat gebied. Als je dan alles er elke keer je met het gezin op stap gaat er moet uithalen denk je al rap dat je een grote koffer wil.
Mijn schoonbroer had van zijn vorige firma een Superb Greenline ter beschikking en ik had er nooit veel oog voor, behalve het feit dat het mij onmiddelijk opviel wat een zee van ruimte je achteraan hebt.
Toen hij eerder dit jaar als zelfstandige consultant begon en hij onmiddelijk weer een Skoda Superb Greenline bestelde vroeg ik hem naar de reden. Hij sprak ten eerste over de ruimte (vooral met 2 kinderen op de achterbank) en uiteraard ook de prijs. Ik maakte met hem de berekening ivm leaseprijs en Voordeel Alle aard etc en kwam toch een pak lager uit dat mijn A4.
Toen ik zelf op het moment kwam in September om mijn nieuwe wagen uit te kiezen, had ik als eerste belangrijke punt Ruimte en uiteraard dat ik mijn VAA lager wou krijgen, zodat ik op het einde van de maand meer over heb privé.
En als je aan ruimte denk heb je de A6 break, de E-klasse en de Superb als eyecatchers. De E-klasse liet ik al vallen omdat het niet echt iets voor mij is qua uitstraling en omwille van de prijzen. Dus toen mijn A4 binnen moest voor een onderhoud even rondgekeken in de showroom naar de A6 etc en ik kwam er toch al direct op uit dat als ik wat leuke opties wou het toch een prijzige auto werd.
Dan maar eens naar Skoda. Er stond een facelift Superb met Magnetic Brown en die kleur vond ik al fantastisch. Aangezien ik toch van redelijke performante motoren kom wilde ik sowieso een 170 pk diesel met automaat. Na een gesprek met de verkoper en vooral de verrassing van de lage optieprijzen ging in naar buiten met een offerte met laten we zeggen alle leuke en nuttige opties voor een bedrag van 31.000 euro btw excl. Ongelooflijk vond ik dat. Onmiddelijk ook een afspraak voor een testrit bij Dieteren en dat was al de dag nadien!
En de testrit viel reuze mee: wat een gevoel van ruimte, en toch niet de indruk dat je met een bus op stap bent. De motor en DSG vielen ook zeer in de smaak. Het grootste verschil vond ik dat toen ik terug in mijn A4 kroop om naar huis te rijden dat ik een ongezellig en bekrompen gevoel kreeg. En dat wil al veel zeggen. Mijn vriendin vond de Skoda ook fantastisch.
Dus de kogel door de kerk en eind Oktober de bestelling geplaatst.
Afgelopen maandag mocht ik hem gaan ophalen, ik had nooit gedacht dat ik er zo naar zou uitkijken om een Skoda te hebben. Nu weet ik wel beter.
Na enkele dagen rond te rijden heb ik nog geen seconde spijt van mijn beslissing. Wat een degelijke, handige, ruime en mooie wagen toch!
Uiteraard is de motor natuurlijk niet wat ik gewoon ben (na de S8 van 340 pk de 2.7 A4 gechipt naar 240 pk dus ik denk dat ik hem binnen een maandje ofzo binnendoe voor chiptuning bij BR-Performance (heeft ook mijn A4 gedaan 2 jaar geleden en ontzettend tevreden van) zodat hij toch aan de 200+ pk's komt.

Ik doe tegen iedereen die ik tegenkom van vrienden mijn verhaal en verschillende van hen gaan de volgende keer dat ze een firmawagen moeten kiezen zeker langsgaan bij Skoda indien de car policy het hen toestaat.

Mijn wagen is uiteindelijk geworden:
Superb Elegance TDI 170 DSG in Magnetic brown en Leder Black.
Opties: Pack Elegance Columbus (wat een leuk pakket is dit zeg), bijstandverwarming (mijn favo optie die ik nooit eerder had), zwarte dakrails, kofferpakket, geventileerde voorzetels, Keyless access, brushed Alu interieur, Velgen 18 inch Luxon, Multifunctioneel stuur met peddels, Panoramisch open dak, Soundsystem 10LS, Afneembare trekhaak, Bluetooth premium, dubbele zonneklep en elektrische achterklep.
Probeer dit maar eens samen te stellen bij Audi op de A6, je valt van je stoel.

2013-12-17 16.35.07 (2).jpg

Volgende week gaan de 16 inch Alu's van Skoda eronder met ContiWinter banden, maar ik wil even genieten van de velgen vooraleer ik ze in de kelder leg tot einde Maart.

Over de kleur ben ik echt tevreden: bij weinig zonlicht lijkt hij bijna zwart, bij veel zonlicht heeft hij een opvallend bruine kleur, leuk wel die verschillen. Op het eerste zicht is de kleur ook heel goed voor vuil etc wat weg te stoppen. Ik heb ook direct een WAXbehandeling gekozen van de garage uit voor 150 euro en dat heeft er misschien ook iets mee te maken, het koetswerk is in elk geval ontzettend glad nu!
Ik hoop dat de volgende 4 jaar hij op technisch gebied doet wat hij moet doen, en dan zou het goed kunnen dat mijn volgende wagen weer een Skoda is.

Groeten

Steven

CDK

Forumguru
Van harte welkom Steven!
Prachtige auto en een mooi verhaal, er zijn maar weinig nieuwe leden die zich zo netjes voorstellen en op voorhand al een foto plaatsen, dankjewel daarvoor!
Gefeliciteerd met de aanschaf van je eerste Skoda, ik denk echt niet dat je er spijt van gaat krijgen, ik heb zelf al weer mijn 2e Superb mijn vorige was ook met de 170pk diesel wat een heerlijk machine is overigens!
Wat betreft chippen, daar ben ik fan en voorstander van, maar alleen bij mensen die écht weten waar ze mee bezig zijn en die zélf de kennis hebben van het herschrijven van de motor software, dus niet extern ergens iets inkopen en simpelweg jouw ecu software overschrijven en klaar, pas daar goed mee op. Het zou zonde zijn als je daardoor minder enthousiast zou worden van je schitterende bolide.
Nogmaals een dikke proficiat en veel plezier toegewenst met je nieuwe aanwinst!

Greetz Corné

boogers1

Nieuw lid
Van harte welkom Steven!
Prachtige auto en een mooi verhaal, er zijn maar weinig nieuwe leden die zich zo netjes voorstellen en op voorhand al een foto plaatsen, dankjewel daarvoor!
Gefeliciteerd met de aanschaf van je eerste Skoda, ik denk echt niet dat je er spijt van gaat krijgen, ik heb zelf al weer mijn 2e Superb mijn vorige was ook met de 170pk diesel wat een heerlijk machine is overigens!
Wat betreft chippen, daar ben ik fan en voorstander van, maar alleen bij mensen die écht weten waar ze mee bezig zijn en die zélf de kennis hebben van het herschrijven van de motor software, dus niet extern ergens iets inkopen en simpelweg jouw ecu software overschrijven en klaar, pas daar goed mee op. Het zou zonde zijn als je daardoor minder enthousiast zou worden van je schitterende bolide.
Nogmaals een dikke proficiat en veel plezier toegewenst met je nieuwe aanwinst!

Greetz Corné
Bedankt voor de reactie!
BR-Performance heeft hier toch een goede reputatie, en mij A4 heeft hij perfect weten chippen, geen enkel technisch probleem gehad op die +2 jaar

Groeten

• Leuk
Waarderingen: CDK

Cordoba

Forumguru
:bloemen:Welkom Steven, mooie introductie van jezelf en de auto.

Ik ben wel benieuwd wat voor waxbehandeling je auto precies gekregen heeft: er zit nogal veel tussen wat meer bla-bla dan wax is, mooiste voorbeeld daarvan is Waxoyl. Waxoyl beweert met een jaarlijkse onderhoudsbeurt voor de laag, een standtijd (de tijd dat de laag meegaat) van 3 jaar te halen, in een dubbeltest met bijv. een sealant (=synthetische wax), was de Waxoyl direct al twijfelachtig qua effect, en na 6 weken wel de sealant die nog steeds zijn werk deed, maar van de Waxoyl was geen beschermend effect meer te constateren.

Wat BR betreft: Belgische tuners zijn over het algemeen niet zo bekend in Nederland. In Nederland zijn wel een aantal goede tuners voor VAG-motoren actief, en wat de beste is, is een beetje afhankelijk van wat je eraan uit wilt geven, en welke zaken je belangrijk vindt.
(Nederlands bedrijven met een goede naam die VAG-motoren chippen/tunen zijn onder andere: JD-engineering in Lochem, TVS/DSG-dokter in Varsseveld en VAG-techniek in Nuenen (bij Eindhoven).

Laatst bewerkt:

Derk

Forumguru
Welkom Steven op dit leuke en mooie forum.
En wat je auto betreft........ Super mooie bak.

Gr. Derk

jalex_h

Forumguru
Welkom en bedankt voor de uitgebreide intro.
Je hebt een mooie uitvoering en kleur waar je ongetwijfeld nog lang van gaat genieten!

boogers1

Nieuw lid
:bloemen:Welkom Steven, mooie introductie van jezelf en de auto.

Ik ben wel benieuwd wat voor waxbehandeling je auto precies gekregen heeft: er zit nogal veel tussen wat meer bla-bla dan wax is, mooiste voorbeeld daarvan is Waxoyl. Waxoyl beweert met een jaarlijkse onderhoudsbeurt voor de laag, een standtijd (de tijd dat de laag meegaat) van 3 jaar te halen, in een dubbeltest met bijv. een sealant (=synthetische wax), was de Waxoyl direct al twijfelachtig qua effect, en na 6 weken wel de sealant die nog steeds zijn werk deed, maar van de Waxoyl was geen beschermend effect meer te constateren.

Wat BR betreft: Belgische tuners zijn over het algemeen niet zo bekend in Nederland. In Nederland zijn wel een aantal goede tuners voor VAG-motoren actief, en wat de beste is, is een beetje afhankelijk van wat je eraan uit wilt geven, en welke zaken je belangrijk vindt.
(Nederlands bedrijven met een goede naam die VAG-motoren chippen/tunen zijn onder andere: JD-engineering in Lochem, TVS/DSG-dokter in Varsseveld en VAG-techniek in Nuenen (bij Eindhoven).
Dag Cordoba
Als ik me niet vergis is het inderdaad Waxoyl. Heb wat zitten lezen op andere fora over dit product en het is zeker waar dat het een veelbesproken product is met veel voorstaanders en veel tegenstaanders. De tijd zal uitwijzen of het op lange termijn nog iets doet, zeker aangezien ik toch om de 10 dagen door een zeemvel-wasstraat zal rijden. Het is voor mij zeer onpraktisch om mijn auto zelf te kuisen hier thuis.
Bedankt voor de tuner-adresjes!

Cordoba

Forumguru
Steven hier 3 filmpjes van de vergelijking waar ik het al over had, eerste filmpje direct na aanbrengen, 2e filmpje na 3 weken, 3e filmpje nadat het paneel 6 weken op het dak van een gebouw had gelegen in de buitenlucht.

Korte uitleg bij de beelden: hoe beter de afstotende werking van een laag (wax/sealant of andere lakbeschermlaag) hoe meer water druppels naar elkaar trekken op het oppervlak, als een oppervlak een waterfilm blijft houden is het oppervlak óf vuil (vandaar het afsponsen), óf de beschermlaag is verdwenen.

Bovenaan Onderaan