Vervangen HT4 bluetooth module in een Superb II

In mijn net aangeschafte Superb uit 2009 zat een ouder type bluetooth module genaamd HT2. Gezien ik een iPhone heb en waarschijnlijk altijd wel een smartphone zal gebruiken hen ik na onderzoek op dit forum een HT4 module besteld. De prijs van de module van 159 euro viel mij nog mee.

Zelf ben durf ik niet snel iets van een auto open te halen, maar mij was verzekerd dat dit gemakkelijk was. De unit zit zelf onder de passagiersstoel aan de voorkant. Over de unit is een plastic kap welke door naar de beenruimte te schuiven los gaat en direct de unit blootstelt. De unit is met 3 torque schroeven vast gezet. Het beste is een een doppenset met ratel te gebruiken. De voorste schroef is redelijk makkelijk om bij te komen echter de achterste kost iets meer moeite om bij te komen.

Wanneer de unit los is kun je door het witte palletje naar links te schuiven de stekker gemmakelijk los maken en op de nieuwe unit plaatsen. De rode kabel heb ik ongebruikt gelaten. Het beste is om nu eerst te testen of de unit werkt door contact te maken. Via het matrix dot menu kun je bij telephone een mobiel koppelen.

Als alles goed functoneerd alles weer vast schroeven en de plastic kap erover schuiven.

ImageUploadedByTapatalk1375903429.240358.jpg

Met de nieuwe module werkt echt alles perfect. Dit is mijn eerste auto met geintegreerde telefoon en het is prachtig om te zien hoe alles integreerd in de boordcomputer, columbus en stuurwiel.

Hopelijk hebben anderen iets aan deze beschrijving.

• Leuk
Waarderingen: CDK

andrehj

Forumguru
Mooie beschrijving, paar opmerkingen:
- De montage (en makkelijke vervanging) van de carkit werd op dit forum al diverse malen besproken, het laatst in deze draad en dan speciaal in deze post. Jammer van de moeite die je erin hebt gestoken (wat uiteraard wordt gewaardeerd), maar jouw post voegt dus niet zo veel toe.
- De schroeven hebben gewoon een buitenzeskant, en kun je dus met een simpele ring- of steeksleutel losdraaien.
- Als je elektrische voorstoelen hebt, zijn de achterste schroeven veel makkelijker te bereiken (je hebt dan geen opbergvak onder bijrijdersstoel).

De reden van deze post was dat ik na het speuren op het forum niet een duidelijk beeld kreeg waar exact de unit geplaatst was. Ik moet zeggen dat de search in tapatalk niet altijd goed werkt, maar ook via google kon ik niet een simpele foto van een superb vinden met de locatie van de unit.

Misschien is het er al op dit forum, maar is een serie korte handleidingen van veel voorkomende aanpassingen niet een idee?

RogerS

Forumguru
Mmm, ik geloof dat ik mijn "oude" HT4 (versie A) maar eens op marktplaats moet zetten nu ik deze vervangen hebt door een HT4 (versie D). Ideaal voor mensen die een telefoon die geen RSAP ondersteuning hebben (zoals de iPhone).
Overigens de WiFi hotspot functionaliteit werkt geweldig van versie D.:yeehaa:

• Leuk
Waarderingen: CDK

Flem_nl

Forumguru
Wat wil je er voor hebben?
Tja, da's een goeie. Staan voor minimaal 159 op marktplaats. Maar voor een goed lager bod (Neem ik wel de verzendkosten voor mn rekening) is ie van jou. ;) Let wel op dat je een wit maxi dot scherm tussen klokken heb. Andera werkt ie (schijnbaar) niet! Doe maar even een PB!

Bovenaan Onderaan