Keuze gemaakt: Octavia III combi 2.0 TDI

maartenv84

Senior Member
Hallo allemaal,

de keuze rondom een nieuwe auto is zo goed als gemaakt. Als laatste kandidaten waren er de Mazda6 sportbreak en de Octavia combi. Waarbij ik toch echt voor de laatst genoemde ga. Hierbij gaat het om een lease auto.

Na eerder al een Octavia II combi 1.2 TSI naar volle tevredenheid heb gereden, wordt (mits goedgekeurd) dus de 2e Octavia deze maand besteld. Vanwege werkgeverswitch heb ik de eerste in moeten leveren. Daarna als voorloopauto een BMW 116dA en nu een Ford grand c-max (praktischer vanwege gezin).

Onderstaand de configuratie zoals ik die nu bij de manager heb liggen, maar nog niet helemaal definitief is. Hebben jullie nog adviezen over wel/niet te nemen opties? Met name naar de reden ben ik benieuwd. Zelf heb ik er bij een paar nog twijfel.

Octavia Combi 2.0TDI elegance businessline
- Race Blue
- 17" Hawk velgen
- Drive set-up (twijfel)
- DAB (twijfel, wat brengt het in Nederland?)
- Panoramisch glazen schuif-/kanteldak
- elektrisch te openen en sluiten achterklep
- sunset
- functiepakket
- trekhaak afneembaar
- achteraf leer inbouw
- DVD mediasysteem voor de kids (inbouw in hoofdsteun of los).

Met name bij de laatste ben ik er nog niet uit. Nu hebben we (van de vorige octavia) een ophangsysteem met 2 schermen van Nextbase. Op zich ben ik er tevreden over, maar het begint nu wel zijn eerste mankementen te vertonen. Vandaar dat ik iets nieuws wil.

Zijn er nog tips of aanvullingen?

ertromp

Forumguru
Mooie auto al op papier!
Wellicht 18" ipv 17"?
Wellicht verlaging?
Dat blijven natuurlijk persoonlijke dingen.
De gekozen kleur vind ik fantastisch!
Succes met je uiteindelijke keuze en houd ons op de hoogte

CDK

Forumguru
very nice, maar zou zoals ertromp al zei voor 18" en een verlaging gaan, bij achteraf leder sowieso inbouwen die dvd schermpjes, kan trouwens ook in de rugleuning, afhankelijk van hoe groot je kids zijn, voor volwassenen volstaat de hoofdsteun.

greetz Corné

maartenv84

Senior Member
Ja ik had Dennis al een bericht gestuurd en hij heeft mij de nodige informatie gegeven. Van de week nog even met de dealer praten om uiteindelijke een definitief voorstel te laten maken.

18" en verlagen ga ik niet doen. Winterbanden icm 18" velgen zijn zo veel duurder voor mij. De O2 had ik ook met 17" en dat vond ik erg fijn rijden. Ook al stond ie wat hoog op de pootjes, maar dat maakte me niet veel uit.

zie hier overigens de vorige O2 combi die ik gereden heb:
http://www.skodaforum.nl/forum/threads/octavia-ambition-business-line-1-2tsi.12907/#post-220176

Ik ben ook ergens op dit forum al verschillende foto's tegengekomen met het panoramisch dak... Ik ben benieuwd of je zeg maar de stoffen hemel er ook over heen kunt schuiven, of heb je gewoon altijd het glazen dak boven je hoofd?

Pablos

Senior Member
Wat ik begreep zit er ook een stoffen bekleding die er voor kan. Ergens in de discussies staat een filmpje naar een marketingman die het (vermoedelijke ) dak op een vw. toont.

Ik zou ook zeker voor 18 inch gaan. Drive set up, zeker doen! Elektrische achterklep vind ik persoonlijk zonde van het geld. Je hebt ook Kessy, dus je heb ook geen sleutel nodig. Verder mooie configuratie!

Pablos

Senior Member
Elektrische achterklep stond bij mij snel op de offerte. Vaak mijn handen vol en dan lijkt het me ideaal ipv goochelen om toch de klep open te krijgen. Daarnaast geeft het een extra gevoel van luxe:):)

CDK

Forumguru
@Pablos, dan is voor jou BMW de enige juiste optie! Alleen ff een schoppende beweging met je voet onder de bumper maken en je kofferbak gaat open ;)

Pablos

Senior Member
Slik...:(

Ik ga mijn theorieën over BMW hier niet ventileren. Maar op de 3 station na (sinds 2 jaar), spreekt dat merk me totaal niet aan;) vergt een speciaal type zeg maar (no-offense)

CDK

Forumguru
Technisch zou dat mogelijk moeten zijn denk ik, alleen zal er een prijskaartje aan hangen....

Canon-Eye

Forumguru
Kwestie van de juiste sensor en zo erbij zoeken?
Er is hier vast wel een electronicahobbyist die dat voormekaar kan krijgen...?:jaja:

Rick

Senior Member
DAB zou ik voor die 100 Euro zeker doen. Er zijn steeds meer toezeggingen voor een goede dekking in NL (1-9 gaan er weer een paar meedoen). In mijn huidige auto waarbij de navi eruit is gejat en mijn radiobereik van de vervanger nooit meer goed is geweest irriteer ik me echt enorm aan slecht bereik. Moet met DAB in het dekkingsgebied verleden tijd zijn. Lijkt mij fantastisch. Overigens is er nu in de Randstad al een goede dekking.

Bovenaan Onderaan