JD box gemonteerd Fabia Greenline

rocket

Senior Member
Hallo medeforummers heb vanaf vorige week een Jd box gemonteerd het rijd echt fantasties er schijnt nu 100pk en 230Nm

Edwin

Noord26

Forumguru
Dat geeft de fabriek op idd: 75pk. Toen ik er was kwam er standaard 81pk uit. Eentje had er zelfs 86pk standaard. En allemaal zitten ze standaard rond de 200Nm zonder tuning. Vergeet dat niet!

Noord26

Forumguru
OBD is niet mogelijk bij een 1.2 Tdi. De kosten van het kraken en correcte waardes verkrijgen na aanpassing wegen niet op tegen de vraag. De vraag is er alleen in NL. Dat is te klein.

Canon-Eye

Donateur
Dat geeft de fabriek op idd: 75pk. Toen ik er was kwam er standaard 81pk uit. Eentje had er zelfs 86pk standaard. En allemaal zitten ze standaard rond de 200Nm zonder tuning. Vergeet dat niet!
De mijne gedraagt zich in elk geval ook een stuk vlotter dan je zou verwachten op basis van de fabrieksopgave.
Wat mij betreft ruim voldoende - ik laat het gewoon zo...

Noord26

Forumguru
Motortje op zich is helemaal niet verkeerd. Het zijn de lange bakverhoudingen die er een beetje de fut uit halen. Ze hadden er of een 6-bak in moeten leggen, of met DSG moeten kunnen leveren. Dan waren en lang niet allemaal van die onnodige drama-verhalen over dit motortje geweest.

Canon-Eye

Donateur
Ze hadden er of een 6-bak in moeten leggen, of met DSG moeten kunnen leveren.
DSG had ik wel gewild (had m'n voorgaande auto ook) maar die was/is er dus niet.
Laatst heb ik een paar dagen gereden met een Golf 1.2 Bluemotion met 6-bak en ik ben héél blij dat die niet in mijn Greenline zit.
Je blíjft schakelen... Dan pakt mijn GL gelukkig heel wat soepeler en vlotter op vanaf zo'n 1700/1800 toeren.

Noord26

Forumguru
Euhm, het ging toch over de 1.2 Tdi in dit topic met het vermogen en koppel daarvan? Een TSI is een heel andere motor. Die pakt ook stukken soepeler op vanaf 1300 toeren als een diesel, cq zijn koppel komt er veel eerder in.

Ik merk dat ik veel minder vaak terug hoef te schakelen met een TSI als met de ingerolen GL diesel. Vooral bij rotondes kan ik 1 of zelf 2 versnellingen hoger pakken. Vanaf 1100-1200 tpm geen centje pijn.

Wat ik merkte met de externe box is dat het koppel er niet eerder in kwam, waar ik juist wel op hoopte.

Canon-Eye

Donateur
Ja - en ik heb een 1.2 Tdi maar gaf, in reactie op jouw opmerking dienaangaande, op basis van mijn eigen ervaring aan waarom ik geen behoefte heb aan een 6-bak niet wil.
Ondanks dat "soepele oppakken" van die Ecogolf dus...
Het is me - met name in het gebied 80-120 overigens - veel te veel geschakel 6>5>6 waar dat in mijn GL helemaal niet nodig is.

Noord26

Forumguru
Dat ervaar ik dan juist andersom. 80 in 6 en het gaat juist lekker vooruit. 80 in 5 in de GL diesel en dan was het even wachten.

DSG blijft de juiste optie. Maakt van de 1.6 Tdi ook een compleet andere motor.

EdK

Forumguru
Pffff, hoop niet dat ik zo diep wegzak in mijn leven dat ik schakelen als een archaische bezigheid ga zien ...

Rosinfield

† In Memoriam
Ach, tijdens jouw leven blijft het hier nog wel enigszins tot de mogelijkheden behoren denk ik. Alles gebeurt hier 50 jaar later moet je maar denken

Bovenaan Onderaan