Meeting & Tuning @ 28/09/2013, Place2B @ TVS Engineering / DSG Dokter @ Varsseveld NL

Status
Niet open voor verdere reacties.

Der Einser

Forumguru
Ja, tuurlijk. Moet je alleen koffie / gebak / vlees voor de BBQ meenemen (doorhalen wat niet van toepassing is)

CDK

Forumguru
@ Chrissel, ja hoor iedereen die wil komen en niet wil wil chippen en / of een rollenbank run wil is ook van harte welkom :) als je wilt komen mag je jezelf bij mij opgeven.

greetz Corné

Antera

Donateur
Nee heb de LM's laten varen die gaan het niet worden. Verkeerde et waarde en te breed. Heb even een ander prio gesteld. Wielen blijven voorlopig zitten. Maar zit wel in de buurt van me wielen ;)

CDK

Forumguru
hierbij weer een bijgewerkte versie van de lijst, helaas deze keer een afvaller.
Vermogensrun(s):
1: Dirkkroneman O2 2.0TFSI RS handbak 10-2006
2: Noord26 S2C 1.8TSI handbak 2011
3: Petrolhead O2C 1.8TSI DSG 04-2009 2 X RUN, VOOR EN NA TUNING
4: Luuk Thijssen O2 2.0TFSI RS handbak 2006
5: Pendragon S2 1.4TSI 2011
6: Andrehj S2C 1.8 TSI DSG7 2011
7: Internetboarder O2 2.0TDI 2006
8: Hetzer Citigo 1.0MPI 75pk 2012
9: Piair1982 Fabia C 1.2TSI 2011
10: Graaaf O? 2.0TDI 2013 ONDER VOORBEHOUD
11: Arjahoekstra S2C 1.8 TSI DSG7 2010
12: Nounou VW Jetta 1.2TSI 2011 ONDER VOORBEHOUD
13: Holomeus O2C 1.4TSI 2010
14: Vanenkelen O2C 1.9TDI handbak 2009 2 X RUN, VOOR EN NA TUNING
15: Antera O1 RS handbak 2001
Chiptuning:
1: Ertromp (Motor en DSG) O2C 1.4TSI DSG 2010
2: Noord26 (alleen Motor) S2C 1.8TSI handbak 2011
3: Petrolhead (Motor + DSG=o.v.b.) O2C 1.8TSI DSG 04-2009
4: Dennis Nijholt (Motor + DSG) O3C 1.6TDI DSG7 2013
5: Pendragon (alleen Motor) S2 1.4TSI 2011
6: Andrehj (op maat tuning van motor) S2C 1.8 TSI DSG7 2011
7: Graaaf (nog niet opgegeven) O3 2.0TDI 2013 ONDER VOORBEHOUD
8: Arjahoekstra (op maat tuning motor icm DSG) S2C 1.8 TSI DSG7 2010 ONDERVOORBEHOUD
9: Nounou VW Jetta 1.2TSI 2011 (op maat motortuning) ONDER VOORBEHOUD
10: Holomeus (alleen motor tuning) O2C 1.4TSI 2010
11: Vanenkelen O2C 1.9TDI handbak 2009 ONDER VOORBEHOUD
12:
13:
14:
15:
DSG Lezing:
1: Dennis Nijholt
2: Andrehj
3: Ertromp
4:
5:
Ik kom gewoon langs:
1: MexxT (aan het werk)
2: Dennis Nijholt (voor de koffie en cake)
3: Corné de Kluijver (voor de gezelligheid) S2 3.6FSI 4x4 DSG6 11-2012
4: Ertromp (zeker de koffie sla ik niet over)
5: Noord26 (lust ook graag koffie, liefst met iets er bij)
6: Andrehj (als de lezing droge stof is, liefst ook met een sapje gok ik)
7: Petrolhead
8: Dirkkroneman
9: Luuk Thijssen
10: Pendragon
11: Internetboarder
12: Hetzer
13: Piair1982
14: Graaaf ONDER VOORBEHOUD
15: Blacky O2 1.6TDI 2011
16: Arjahoekstra
17: Nounou ONDER VOORBEHOUD
18: Holomeus
19: Vanenkelen
20: Antera DOET VAGcom/VCDS aanpassingen:thumbsup:
21: Mike (Skoda 1.8T)

Noord26

Forumguru
Ik zie dat je bij nummer 14 hebt aangegeven dat er 2x een run gemaakt wordt, voor en na tuning. Maar dat lijkt mij standaard werk als je de auto er ook laat tunen? Als men, ikzelf dus ook, heb opgegeven dat ik tuning en rollen zou willen. Dat er dan vooraf en na tuning een uitdraai gemaakt wordt op de rollenbank is dan toch normaal?

CDK

Forumguru
@Noord26, in principe was de tuning zonder rollen, rollen is €15,- wil je én voor én na tuning is dat 2 x €15,- = €30,- zal ik jou ook voor 2 x rollen zetten dan?

Noord26

Forumguru
Ik kende nog geen enkele tuner waar een auto getuned is incl rollenbank met alleen een na-meting.

Een auto moet toch eerst beoordeeld worden of hij voldoet door de nodige zaken uit te lezen? Dat zou betekenen dat een auto eerst op de openbare weg uitgelezen gaat worden, vervolgens getuned gaat worden en dan op de rollenbank gaat. Dan is het toch veel makkelijker om dat uitlezen meteen op de rollenbank te doen als hij er toch op moet? In ieder geval zal het minder werk zijn in totaal voor de tuner.

Daarom begrijp ik het gewoon even niet waarom iemand 2maal een rollenbank zou moeten betalen. Weet je wel zeker dat dit zo geregeld is bij TVS?

Natuurlijk wil ik een voor en na meting. Was er vanuit gegaan dat het standaard was als je een auto laat tunen met rollenbank meting. Je hebt neem ik aan zelf ook niet 2x moeten betalen voor je rollenbank toen je daar was voor de tuning? Die €15,- maakt mij niets uit. Echter vind ik het gewoon een vreemd/appart verhaal.

Ik zou bijna denken, vraag eens aan TVS waarom een dubbele rollenbank nodig is als je tuning+rollen wilt laten doen?

CDK

Forumguru
@Noord26, zoals ik al aangegeven heb is de tuning zonder rollen, je kan vooraf of achteraf of voor en na rollen, maar de tuning is niet op de rollenbank, omdat dan de bank te lang bezet is tijdens de meeting voor degenen die alleen komen rollen, ik weet niet beter dat bijv. een JD ook tuningen uitvoert zonder rollenbank, voor tuningen op de rollenbank worden heel andere prijzen gerekend, maar als je voor en na laat rollen weet je wel wat het rendement is van je tuning en voor €30,- extra is dat niet bepaald prijzig toch?

p.s. ik zal jou ook op 2 x rollen zetten :)

greetz Corné

Noord26

Forumguru
Het gaat mij niet om de tuning/afstelling op de rollenbank zelf, maar het vooraf uitlezen van de auto of tuning wel doorgang kan vinden. Als je dat kan combineren scheelt het qua tijd ook voor TVS zelf. Echter begrijp ik het verhaal van weinig tijd en veel deelnemers voor rollen helemaal.

1x rollen is dan voldoende, na de tuning dus. Of mijn auto nu 160 of 180pk standaard levert, maakt dan ook niets meer uit als er andere software op gaat en dit niet meer van toepassing is.

Rendement is altijd hoger als je uitgaat van de fabrieks-opgave.

:D

nounou

Lid
@ Corné, just to be sure, ik wil pas rollen na de tuning. :-) Het vermogen voor tuning geloof ik wel. (Naja, als mn vrouw dan aan het bevallen is maakt het trouwens niet uit wanneer ik moet rollen die dag, dan treedt mn ovb in werking ;))

• Leuk
Waarderingen: CDK
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan