Dank heren! Even voor de duidelijkheid: schoonzoon is agent. Ik zou er zelf niet geschikt voor zijn, ben ik bang.
Nog even off topic: prima vakantie gehad. Met onze bejaarde camper ( Peugeot 2.5D uit 1991 ) rijden we zomers altijd naar Zuid Frankrijk. Gangetje van 90 km/u, rustig aan. Dit jaar liet de camper ons voor het eerst in de steek.
Op de tolweg bij Macon wou de Peugeot na een tankbeurt niet meer starten. ANWB gebeld, en wat blijkt? De ANWB kan niets voor je betekenen als je op de Franse tolweg staat! Ik wist het niet.......
Zij adviseren je dan om 112 te bellen. Vervolgens komt er een vrachtauto die ervoor zorgt dat je van de tolweg afkomt ( kost 120 euro en graag cash afrekenen. ) Daarna kan je op zoek naar een garage. Maar goed, het is allemaal weer in orde gekomen.
Nu dan weer on-topic: vandaag met een grote smile op het gezicht weer 200 km ( niet met 200 km/uur maar een afstand van 200 km uiteraard ) met de Octavia gereden. Ook rustig aan natuurlijk, want je mag niet harder dan 120 km/u. Heel soms even 130 km/u maar ook een heel stuk maar 80 km/u ( op de snelweg A4 ). Nog steeds volop genieten van deze auto. Niets, maar dan ook niets op aan te merken.