Led mistlampen werken niet - superskoda

2802bartje

Nieuw lid
Ik heb bij SuperSkoda zo'n speciaal ledlampen setje gekocht voor de Fabia II mistlampen. Zij geven hierbij de opmerking dat ze geen error signaal afgeven. Ze branden op zich prima, maar ik krijg bij buitentemperaturen onder de 20 graden wel de 'kapotte lamp' waarschuwing op mijn dashboard.

Helaas krijg ik nog geen contact met superskoda hierover.

Ken iemand dit probleem en een mogelijke oplossing (zonder direct de waarschuwing op het dashboard uit te willen zetten)?

CDK

Forumguru
als je de melding niet wil krijgen in je display en ook niet de canbus lampcheck wilt uitzetten zal je weerstandjes moeten plaatsen.
ik heb dezelfde lampjes van dezelfde firma en ik heb geen storingen / meldingen.....

greetz Corné

YeMii

Senior Member
Op onze Yeti ook de ledlampen van SuperSkoda als dagrijverlichting, werkt perfect maar wel met de weerstanden gemonteerd. Geen foutmeldingen.

Bijlagen

• DSCN0711_klein.jpg
    DSCN0711_klein.jpg
    625 KB · Weergaven: 72

2802bartje

Nieuw lid
Nou, heb geprobeerd meerdere keren contact op te nemen met Superskoda. Geen enkele reactie meer. Dus let op: de led lampen werken niet zonder storing! En de service is ronduit slecht!

CDK

Forumguru
ronduit slecht wil ik de service van superskoda niet noemen, het probleem is alleen dat het personeel de engelse taal niet machtig is.
ik had 1 keer een pakket ontvangen met mijn bestelling, maar ik miste iets, vervolgens heb ik gebeld maar niemand verstond engels, daarna toch nog maar een keertje een mailtje gestuurd en 3 dagen later kreeg ik alsnog het restant opgestuurd, ik ben dus dik tevreden!

greetz Corné

CDK

Forumguru
by the way..... heb je wel de montagehandleiding gezien?
stuur me anders ff een pm met je mailadres, dan mail ik'm ff naar je ;)

greetz Corné

2802bartje

Nieuw lid
@ Corné. Bedankt voor je reactie. Ik was juist zo te spreken over de kwaliteit van hun handleiding. Maar na 5 keer aansluiten en testen, branden de lampen, maar kom ik nog steeds niet van de waarschuwing af.

Ik ga dus de waarschuwing gewoon uit laten zetten.

CDK

Forumguru
ok.... je can er ook weerstanden tussen zetten, dan blijft je canbus lampcheck gewoon werken, lampen die bij de ene auto storingsvrij functioneren geven bij de andere wel weer storing, wat dat betreft blijft het een beetje drama die LEDS, maar het smoelt wel lekker.... dat dan weer wel :)
bij mijn auto is die canbus lampcheck niet uit ze zetten met vagcom, op een of andere manier is het niet aan te vinken, maar de enige storing die ik had was op de kentekenverlichting maar daar kon je weer "af fabriek ledverlichting" voor aanvinken en daarmee was de storing ook weg :)
succes er mee!

greetz Corné

Joaker

Nieuw lid
Ik heb er bij mij ook weerstanden tussen moeten zetten.
Heb de plug-and-play (dus zonder knippen/solderen) weerstanden via xenonlamp.nl. Is heel eenvoudig te monteren.

Der Einser

Forumguru
Ok.
Maar jij hebt toch ook je lampen daar vandaan.
Heb je ze bij jou in de buurt laten inbouwen dan?

Eigenlijk heb ik alleen hulp nodig bij de stadslichten,.. ik kom er gewoon niet bij met m'n dikke vingers o_O
Of er moet een handigheidje zijn die ik niet weet :thumbsdown:

De overige lampen (voorkant) zijn heel makkelijk te doen !

WesleyJD

Banned
Je kan best voor de eerste keer loshalen even aan het kabeltje trekken. kreeg ze er anders ook niet uit :-p daarna zitten ze er wat losser in.

CDK

Forumguru
@der Einser, nee zoals ik per PM al gestuurd had heb ik alle lampen via DGM Tuning uit Meerkerk, die hebben ook alles ingebouwd.
ik heb die andere links als voorbeeld meegestuurd ter indicatie wat e.e.a. gaat kosten, omdat je vond dat ik nog al duur uit was ;)
aan die stadslichtfitting moet je hard trekken ja, klopt, die fitting zit er ingeklikt, maar zit vrij vast.... succes!

greetz Corné

CDK

Forumguru
@WesleyJD, als jij ze goed teruggestopt had, hoorde je "klik" en dan zitten ze weer net zo vast sls ervoor ;)

LET WEL OP WELKE KANT DE LEDS OP SCHIJNEN WANT ZE WORDEN WEL DEGELIJK WARM EN ZE KUNNEN JE REFLECTOR VERKLEUREN DOOR DE WARMTE DIE WORDT AFGEGEVEN je lost dit op door de lamp een beetje te draaien

greetz Corné

WesleyJD

Banned
@WesleyJD, als jij ze goed teruggestopt had, hoorde je "klik" en dan zitten ze weer net zo vast sls ervoor ;)

LET WEL OP WELKE KANT DE LEDS OP SCHIJNEN WANT ZE WORDEN WEL DEGELIJK WARM EN ZE KUNNEN JE REFLECTOR VERKLEUREN DOOR DE WARMTE DIE WORDT AFGEGEVEN je lost dit op door de lamp een beetje te draaien

greetz Corné
Klopt. Maar als je ze daarna er weer uit wil halen lukt het wel doormiddel van de fitting vast te pakken. Bij mij lukte het verwijderen de 1ste keer niet door enkel aan de fitting te trekken, lastige hoek en muurvast. Dealer adviseerde mij even een goeie ruk aan de bekabelkng te geven.

Bovenaan Onderaan