Ervaringen met Dension Gateway Pro BT & Columbus?

Baphi

Forumguru
Sinds anderhalve week ben ik een zeer tevreden eigenaar van een Skoda Ocatvia II met een af-fabriek Columbus systeem en aftermarket Parrot CK3100LCD carkit.

Nu ben ik van plan om de Parrot carkit te vervangen door een Dension Gateway Pro BT, waarmee ik twee vliegen in één klap sla:

- geïntegreerde carkit in de auto (op zowel maxidot als columbus)
- integratie van ipod functie van mijn iphone (zowel maxidot als columbus)

Voordat ik tot aanschaf overga was ik benieuwd of er iemand ervaringen heeft met dit systeem en hoe dit werkt. Met name hoe goed de integratie is. Verder vroeg ik me af of inbouw (en inlezen) zelf goed te doen is?

@mods: mocht dit topic verkeerd staan, verplaats het maar; ik vond het meer tot z'n recht komen op deze plek

Bijlagen

• 1.jpg
    1.jpg
    106,6 KB · Weergaven: 17

Baphi

Forumguru
Tjonge, ik ga toch niet de eerste zijn die een Dension GW Pro BT aan de Columbus gaat koppelen??:rolleyes:

CDK

Forumguru
het lijkt er op van wel, heb er zelfs nog nooit van gehoord..... kan je er dus ook niet mee helpen :(
succes, greetz Corné

Baphi

Forumguru
het lijkt er op van wel, heb er zelfs nog nooit van gehoord..... kan je er dus ook niet mee helpen :(
succes, greetz Corné

Da's best bijzonder dan
Dension is voor mij ideale manier om iPhone (of iPod) te integreren met originele radio/nav! Had in mn vorige auto een Dension Gateway 300 met losse Parrot carkit maar wel met stuurwielbediening!

Ik mis namelijk de ipod functionaliteit in Fiscon en mObridge oplossingen, omdat deze alleen met BT A2DP werken...

We gaan verder zoeken naar meer info!

Baphi

Forumguru
Update: na telefonisch contact met Emiel van electronic4cars ben ik weer aan het twijfelen gebracht, dat wil zeggen dat ik de Dension niet ga kopen. Ervaringen van Emiel met de Dension GW Pro BT's zijn dermate slecht dat ik die optie heb uitgesloten. Dit heeft zowel betrekking op carkit- en audio-geluidskwaliteit.

Wat blijft er dan over?

1. CK3100LCD behouden en OEM MDI laten installeren
2. CK3100LCD vervangen door Fiscon carkit en gebruik maken van A2DP audiostreaming of de aux-in
3. CK3100LCD vervangen door Fiscon én MDI laten inbouwen

Optie 1 kan, maar ik ben niet zo te spreken over de CK3100, omdat het een aftermarket los ding is. Bovendien heeft deze carkit of mijn telefoon (iPhone 4S) de nare eigenschap dat de BT-verbinding wordt verbroken op het moment dat ik een telefoongesprek aanneem met mijn telefoon. Als ik via de carkit-bediening doe is er niets aan de hand. Voordeel is dat het redelijk voordelig is.

Optie 2 is een mooie oplossing, hoewel ik het jammer vind dat je de muziek van de iphone niet kan bedienen met de Columbus... Integratie en gesprekskwaliteit is echt super en het is zo goed als OEM.

Optie 3 is de duurste oplossing, maar voldoet wel aan alle wensen! Mooiste is dan om de MDI in de armsteun in te bouwen. Geen idee of daar een officiële oplossing voor is. Iemand?

Ben nu dus hard aan het nadenken wat ik het belangrijkste vind en wat ik daar voor over heb.

Rallye

Forumguru
Bij de Octavia komt de MDI standaard in het dashboardkastje. In de armsteun wordt dus doehetzelven.

Afgezien van het feit dat het eigenlijk gewoon zou moeten kunnen: waarom zou je (in de auto) een gesprek aan willen nemen op je telefoon als je een carkit hebt? De caller-id wordt toch ook op de Parrot weergegeven?

Baphi

Forumguru
Parrot display zit nu op onhandige plek, onder de asbak klep.
Uiteindelijk wil ik naar een geïntegreerde oplossing. Dan lijkt Fiscon de enige serieuze kandidaat...

Bovenaan Onderaan