Met de Go naar Duitsland

whalertje35

Actief lid
Ik ben van de week op vakantie naar Duitsland geweest met de Go. Ik moet zeggen dat me dat 100% meegevallen is. Je stapt er zo fris als een hoentje uit en de bergruimte valt echt niet tegen. Wat ik zelf jammer vind als je op de rijksweg heuvel op gaat de snelheid helemaal terug loopt naar 120. Totaal geen koppel, maar ja dat wist ik van tevoren.

De gemiddelde snelheid op de Navigon was 103 km/h gemiddeld over 428 km, ik heb in Duitsland rond de 160 km/h gereden en soms iets harder en voor de rest overal de toegestane snelheid. Ik heb in Duitsland 22 liter E10 getankt toen de auto leeg was (ik spaar de Shell auto's voor mijn zoontje dus niet volledig vol gegooid), bij aankomst thuis stond die net onder de 1/4. Dus ik denk dat ik gemiddeld 1 op 20 gereden heb, echt niet slecht met volle bepakking en 3 personen.

mhens

Lid
Hehe, mijn Skoda Fabia automaat uit 2001 trok de heuvels rond Stuttgart ook niet helemaal. Cruise Control wist de auto ook niet op de 140 te houden - die zakte ook mooi terug naar 120 :D

Helling af daarentegen ging wel weer goed ;)

Fijn dat je met zo'n Go-tje zo'n afstand hebt kunnen rijden. De stoelen zitten heerlijk heb ik uitgevonden toen ik een Go 3 dagen te leen had!

Tank metertje kun je niets van op aan, de eerste 200km blijft ie op vol staan. En daarna begint hij te lopen.

Onze citigo heeft een verbruik van 6,5l/100 als je 160km/u rijdt, wat nog steeds niet slecht is :)

Edit: vandaag ook nog 360km gereden. Maar dan door Nederland gemiddelde snelheid 92km/u en verbruik van 4,3L/100km.

whalertje35

Actief lid
@ mhens, heuvel af heb ik de 180 aangetikt

@ Skody Boo, het is een klein motortje dus terugschakelen vind ik dan geen optie, dan maar iets zachter de heuvel op

@ flaskk, de tankmeter kun je inderdaad niet van op aan, ik heb nu getankt en alles terug gerekend en ik kom op een gemiddeld verbruik van 1 op 20,4, dat vind ik niet slecht. Ik heb totaal 1243 km gereden met de ritjes meegerekend in Duitsland, een schitterend land overigens.

Ik denk dat de Go met enige aanpassingen aan het remsysteem (al is deze echt goed) en vering gerust een vermogen van 120 pk kan verwerken. Dus ik stem voor een VRS voor de Citigo met een 1.2 TSI motor, of een driecilinder 1.0 TSI, laat maar komen. En die ga ik dan echt halen!!

Bovenaan Onderaan