Mijn eerste skoda..otavia II

LucAndRita

Nieuw lid
:laugh::laugh: Eindelijk na enkele weken geduldig wachten ...gisteren plots geleverd onze otavia II combi 1,2 TSI met zowat alles erop en eraan .... top... ook mooie show bij de garage ...afgedekt in de showroom...glaasje erbij .
En dan rijden maar naar tankstation ...en dan richting zee voor de eerste 100 km .:yeah:

Top auto , wat een vooruitgang tov van mijn oude trouwe Ford Mondeo 1999 .

Een klein min puntje de kaarten GPS zijn verouderd (+/- 5 jaar ) zal eens bij de garage binnen springen of ze deze kunnen updaten.

later volgen nog foto's

dit weekend richting ardennen snorren en eens zien/ voelen wat hij doe op de kleine bergjes daar.

dirkie996

Forumguru
Veel geluk met de nieuwe wagen. De GPS is dit een Amundsen+? In mijn octi van 1 jaar oud zit deze namelijk en die werd verleden jaar geleverd met kaartversie West Europa 0038. Ik weet niet of er al een update is van het kaartmateriaal, maar 5 jaar is toch wel een grote achterstand lijkt me.

ertromp

Forumguru
Gefeliciteerd met de aanschaf!!! En een mooie foto met de Octavia in de Ardennen is altijd welkom.

WesleyJD

Banned
Tankstation? Kreeg je hem leeg mee? Veel plezier ervan. Ik hoop dat je de 1.2 wat vind. Ik had mijn oc2 binnen een jaar ingeruild voor een sc2 1.8.

skodaboy

Forumguru
das idd,een leuke aflevering met een glaasje erbij enz..dat gebeurd niet vaak.
bij veel dealers is dit niet,en soms staat de wagen ook nog gewoon buiten te wachten op zijn nieuwe chauffeur.

één lege tank bij aflevering verbaast me niet,ben ondertussen aan m'n 4e skoda toe,en telkens was de tank gewoon leeg bij afhaling van de (nieuwe) wagen...ligt dat aan de dealer of is dit "typisch" Belgisch..ik weet het niet..:crazy:

dirkie996

Forumguru
das idd,een leuke aflevering met een glaasje erbij enz..dat gebeurd niet vaak.
bij veel dealers is dit niet,en soms staat de wagen ook nog gewoon buiten te wachten op zijn nieuwe chauffeur.

één lege tank bij aflevering verbaast me niet,ben ondertussen aan m'n 4e skoda toe,en telkens was de tank gewoon leeg bij afhaling van de (nieuwe) wagen...ligt dat aan de dealer of is dit "typisch" Belgisch..ik weet het niet..:crazy:
De wagen ontvangen met bijna lege tank is net zo belgisch als de afleveringskosten nederlands zijn. En inderdaad, een glaasje of onthuldoek over de wagen heb ik ook nog nooit meegemaakt. Denk toch dat afleveringskosten hoger zijn dan een volle tank?
Binnen een 2-tal weken mogen we onze tweede nieuwe wagen afhalen bij onze dealer in 1 jaar tijd.( beide wagens zijn privé aangekocht). Hou jullie op de hoogte v/d ontvangst :laugh:

Sk_Hans

Forumguru
Onlangs heb ik mijn nieuwe Octavia afgehaald. Daar was de tank vol. Maar dat stond wel voor 100 euro op de rekening. Terwijl ik er maximaal voor 90 euro in kan tanken. Dat is dan waarschijnlijk weer typisch Nederlands.

CDK

Forumguru
mijn S2 was ook keurig afgetankt zoals het hoort! is inbegrepen bij de afleveringskosten, die bij mij ook nog eens voor rekening van de dealer waren bovenop de ook al dikke korting :)

greetz Corné

Luke

Forumguru
Veel plezier met de Octavia! Ik heb de mijne ook gewoon leeg en zonder franjes afgehaald bij de dealer. Maar zo met een hoesje erover en glaasje of doosje sjoklaa is toch weer even iets speciaals. Zo zou het altijd moeten zijn! De kers op de taart van het lange zoeken naar een wagen, dan de ellendige lijdensweg van de beste offerte binnenhalen en dan de nog ellendigere wachttijd... Goed gedaan van je dealer!

greetz

CharlesTucker

Forumguru
Allereerst veel plezier met je nieuwe aanwinst! Die van ons stond zonder doek, maar met volle tank te glimmen in de showroom. We kregen een digitaal fotolijstje mee, met daarop wat foto's van de auto, geflankeerd door het personeel van de dealer, ook een leuke geste. Na een uitgebreide uitleg over de auto konden we hem zelf de showroom uitrijden. Wel leuk om te lezen dat iedere dealer dat anders doet, en dat er ook flinke verschillen zitten in de gebruiken tussen Nederland en Belgie.

Mettes

Forumguru
Ja inderdaad,afleveringskosten bestaat in Belgie niet.
Onze auto's zijn anderzijds ook feestelijk in ontvangst genomen met een bijhorend drankje.
De tank was welliswaar leeg,maar die vul ik graag voor 70 euro.(tov enkele honderden euro's afleveringskosten)
Maarja,zo zijn er wel meerdere verschillen op het gebied van auto's tussen beidde landen.
Neem alleen de nieuwprijzen van auto's maar eens onder de loep,deze zijn ook enorm verschillend.

s-line

Forumguru
Tankstation? Kreeg je hem leeg mee? Veel plezier ervan. Ik hoop dat je de 1.2 wat vind. Ik had mijn oc2 binnen een jaar ingeruild voor een sc2 1.8.

Zo dat is al snel dan,waarom beviel hij niet? Wat voor een was het er dan,beviel de motor niet of de hele auto? Gr.michiel

Bovenaan Onderaan