Caravanspiegels Yeti

Praath

Nieuw lid
Ik heb wat moeite gehad om de juiste caravanspiegels voor de nieuwe yeti te vinden.
De dealer kon me niet direct helpen. Verwezen naar Schaftenaar automaterialen Zwolle (om de hoek bij de dealer).
Daar goed geholpen, uitstekend zelfs! De medewerker had een schoonvader die net zijn caravan had verkocht en nog een stel spiegels voor zijn Tiguan had liggen. Na twee dagen van eigenaar verwisseld voor tweedehands bedrag.
Ter info: Emuk typenr. 100158 Tiguan

hemi24

Forumguru
De mooiste oplossing voor het probleem caravanspiegel luistert inderdaad naar de naam Emuk, maar ze zijn tegelijkertijd ook goed aan de prijs. Nadeel kan voor sommigen zijn dat je zo model gebonden bent. Daarom vind ik Repusel een leuk alternatief..!

Ron_2

Senior Member
De mooiste oplossing voor het probleem caravanspiegel luistert inderdaad naar de naam Emuk, maar ze zijn tegelijkertijd ook goed aan de prijs. Nadeel kan voor sommigen zijn dat je zo model gebonden bent. Daarom vind ik Repusel een leuk alternatief..!
Op de vorige auto had ik Repusels en die vond ik prima. Op de Yeti vond ik dat door de bolle vorm van de spiegel beduidend minder, dus heb ik toch de Emuk's aangeschaft. De Repusels liggen nu als reserve in de caravan, mocht er ooit een spiegel sneuvelen of gestolen worden. (of op een vervangende auto??)
Klein minpuntje van de emuk is de klem achterop de spiegel, daar zit een zwart slotboutje in van een zeer zacht metaal, met een zelfborgend moertje er op, dat moertje heeft maar een paar gangetjes schroefdraad.
Voordat de spiegel zo vast zat dat hij niet meer draaide op de stang was de schroefdraad van de boutjes al dol door de combinatie van het zachte metaal en de kracht die op die slechts drie gangetjes schroefdraad kwam.
Voor een paar euro had ik nieuwe en betere boutjes en dopmoertjes met veel meer schroefdraad, dat was sneller en makkelijker dan reclameren bij de (internet)leverancier.

Misschien hebben ze dit inmiddels verbeterd, maar ik zou iedereen toch aanraden om nieuwe Emuks ruim voor vertrek een keer te monteren en af te stellen.

Bovenaan Onderaan