nieuwe schijven

rocket

Senior Member
Zo ik mijn nieuwe national remschijven er onder gezet ivm krommenremschijven remd een stuk beter en gelijk ook maar mijn winterbanden gemonteerd

turboturbo

Forumguru
zo ja dat merk je altijd wel erg goed he wat een verschil mooi man dat je die schijven hebt nieuw gekregen wand met kromme schijven kan je niet goed remmen en dat is toch wel belangrijk bij een auto

Kinv

Lid
Beste forumleden,
Reeds het nodige gelezen over kromme schijven op dit forum. Wat ik echter nog steeds niet weet hoe ik kromme schijven herken. Is dit optisch, bij het remmen of iets anders. Ik hoop dat jullie mij van een antw. kunnen voorzien.

Ronnie

Forumguru
Je kunt het voelen aan het pulseren van het rempedaal en aan het (zachte)schoksgewijs afremmen.

Wild Chocolate

Senior Member
Kromme schijven herken je bij het remmen. Als het nog niet zo erg is, merk je het vooral met zachtjes remmen (remmen net aanleggen) bij lagere snelheid. De auto gaat dan onregelmatig (schokkend) remmen (per omwenteling heb je een stuk waar de blokken wel de schijf raken en een stuk waar de blokken niet de schijf raken).

Naarmate de schijf/schijven krommer wordt, wordt het effect duidelijker en ook bij harder remmen en hogere snelheid duidelijker waarneembaar.

Bovenaan Onderaan