LED knipperlichten

Skodarno

Senior Member
Heeft er iemand zo LED knipperlichtjes gestoken welke die van de buitenspiegels matchen en geen problemen geven? Er is zoveel te krijgen en die van een Pilot bv hebben geen Canbus of is dit nog nvt op de preface-lifts?
 

Cyrus

Actief lid
Op de PFL heb je uiteraard ook de maken met de CANBUS. Kijk eens bij hypercolor.de - daar heeft men CANBUS LEDs die prima werken en geen storing geven op de lampdiagnose. Heb daar inmiddels zelf ook mijn auto mee uitgerust (stadslicht, kentekenverlichting en complete interieurverlichting).
 

Skodarno

Senior Member
Hmm, thx! Maar het oog wil ook wat :tongue: Ik denk dat het uiteindelijk toch maar een setje Silvervisions ofzo wordt want het is een eindeloze zoektocht imo.
 

Cyrus

Actief lid
Voor het oog is het 't mooist als je er normale gloeilampen met een chroomlaag in steekt. Die kun je ook op kleur krijgen, in ieder geval oranje en rood. Die gaan er bij mij binnenkort in, zowel aan voor als achterzijde.
 

Skodarno

Senior Member
Daarom, twijfel dus nog een beetje. Of LED of idd iets van een chromen setje. Die blauwige gloed van Osram vind ik ook wel weer kick.
 

Cyrus

Actief lid
LEDs zie je bij de OII eigenlijk altijd zitten, zeker als knipperlicht (en helemaal achter). De stadslichten heb ik nu LED maar dat zit niet achter helder glas, dus valt het niet zo op.
 

Skodarno

Senior Member
Heb een setje Osram Diadem Chrome besteld, deze zijn nieuw en hebben niet de blauwe gloed van de normale. Ik zal wat plaatjes posten als ik ze heb gemonteerd.
 

turboturbo

Forumguru
Ik vind het nadeel van die after-market LED lampjes wel, dat het alleen mooi is als je er goed voor staat. Het licht bundelt niet mooi wijd, het heeft geen gloed. De zichtbaarheid vind ik daardoor vrij beperkt. En juist bij een knipperlicht lijkt mij het wel belangrijk dat andere weggebruikers goed kunnen zien wat de bedoeling is.
Ik wil geen veiligheidsridder uithangen, of in de Koos Spee modus springen, just sayin..
 

Cyrus

Actief lid
Dat is alleen het geval bij de axiale LEDs, ofwel de LED-lampen waar alleen op de voorkant LEDs zitten. Bij de radiale LEDs zitten er rondom LEDs, die stralen wel mooi rond - zeker als ze in een reflector zitten.
 

mr.j

Nieuw lid
na hier de o2 met chrome knipperlichten
20023-chroome-knipperlichte.jpg
 

Wilko

Senior Member
Ben ik nou een beetje blind aan het worden of knipperen die lichten van die O2 in dat filmpje niet even snel aan de linker en rechterzijde?

Ik vind het er eigenlijk wel strak uit zien: iemand enig idee waar die knipperlichtLEDs in dat filmpje vandaan komen?
 

Cyrus

Actief lid
Ben ik nou een beetje blind aan het worden of knipperen die lichten van die O2 in dat filmpje niet even snel aan de linker en rechterzijde?

Dat is de essentie van het filmpje ;) Aan de passagierskant zit een LED, aan de bestuurderskant een normale gloeilamp. Ze knipperen beide even snel, maar de led dooft meteen terwijl het licht van de gloeilamp langzamer dooft. Daardoor lijkt het alsof de lamp aan de bestuurderskant een fractie langer brandt.
 

Cyrus

Actief lid
Ik vind het er eigenlijk wel strak uit zien: iemand enig idee waar die knipperlichtLEDs in dat filmpje vandaan komen?

Hypercolor.de heeft ze ook. Uitstekende kwaliteit en snelle levering (tot nu toe steeds binnen 3 dagen vanuit Duitsland). Niet bedoeld als reclame, maar ben erg tevreden over dat bedrijf en haar producten.
 
Zijn wel een stuk duurder. 25 euro tot 30 euro per stuk. (inclusief verzenden)
De site die ik melde ongeveer 15 euro per stuk. (exclusief verzenden)
 

Cyrus

Actief lid
Goedkoop is in dit geval vaak duurkoop. Ondertussen al veel ervaringen gezien van mensen die goedkope LEDs aanschaffen die CANBUS geschikt zouden zijn, maar toch problemen geven. Die LEDs gaan enorm lang mee, dus ik ga op zeker.
 

Cyrus

Actief lid
Zoek maar eens goed de ervaringen bij elkaar wat betreft de goedkope Chinese en eBay LEDs ;)
 

Chatslet

Forumguru
Gewoon iemand met VCDS vragen de lampencontrole (op de knippers) uit te zetten. Dan heb je ook geen can bus leds nodig. Is sowieso bende want er zitten weerstandjes in die flink heet worden, dan kun je liever normale leds gebruiken, goedkoper en veiliger. Mocht je bij de zaanstreek in de buurt komen dan kan ik wel even voor je kijken. Heb laatst de lampcontroles bij mijn Fabia II GL ook uitgezet vanwege Xenon en led lampjes.
 
Bovenaan Onderaan