Nieuwe lease Octavia

De tijd vliegt... Mijn octa combi EAB 1.6 FSI "mag" in oktober van dit jaar worden ingeleverd.

Uiteraard wel wat vergelijkend onderzoek gedaan. Maar vooraf weet je eigenlijk al dat je voor een goede prijs/kwaliteit/ruimte verhouding bij Skoda uit zult komen. Vanmiddag proefrit gemaakt en de offerte laten opstellen:
Skoda Octavia combi
Elegance
Attractive Business uitvoering (uiteraard!)
1.8 TSI
DSG
Platin grey metallic
Sunset
Vaste trekhaak
17" Pallas LM velgen
Volwaardig reservewiel
en last, but not least:
uitlaatsierstuk

Offerte heb ik inmiddels binnen. Nu nog hopen dat deze uitvoering binnen het leasebudget valt. In het uiterste geval een kleine eigen bijdrage, of (met pijn in mijn hart) downsizen naar 1.4 TSI

edit: kleur toegevoegd

RayDelft

Forumguru
Ik veronderstel dat jouw Elegance Businessline ongeveer hetzelfde is als mijn S2 in die uitvoering. Mocht je onverhoopt moeten downsizen, dan is de teleurstelling in zoveel luxe snel vergeten.

Ron65

Nieuw lid
Mooie bestelling!
Voor mij lag de elegance boven leasbudget omdat ze bij ons de brandstofvoorschotten meetellen, en die zijn vrij hoog momenteel.
Maar mijn 1.2 TSI DSG7 ambition businessline, óók platinum-grey, zal over een ruime 2 weken worden afgeleverd... 6 weken eerder dan verwacht!

MarcoO2

Forumguru
Ha collega! Mooie wagen heb je weer samengesteld! Lijkt (zoals je weet) veredacht veel op de mijne, en daar he ik tot nu toe erg veel plezier van. Toch maar voor een andere kleur gegaan? ;)

@ RayDelft: ik hoop niet te hoeven downsizen. Hoewel die 1.4 TSI al meer power heeft dan mijn huidige 1.6 FSI, rijdt die 1.8 toch wel heeeeeeel erg lekker!
@ Ron65: succes nog even met afwachten.
@ MarcO2: tsja... het is gewoon een goede wagen. En de kleur: daar had mevrouw Dreverhaven een doorslaggevende stem in. Kinderen Dreverhaven hadden het liefst de gele of de groene gehad. Die kleuren "mogen" van Skoda alleen op de RS-versie. Overigens gaf de dealer aan dat een sportonderstel niet meer gecombineerd kon worden met een Elegance Attractive Business: vaag verhaal.

MarcoO2

Forumguru
Huh? Een sportonderstel zou niet mogen? Dan ben ik nog net op tijd geweest zeker... ;) Maar serieus, 't is een achteraf-optie, kan me niet verzinnen waarom dat niet zou mogen. Teveel een concurrent van de RS? ;)

Sportonderstel kon ik ook niet bestellen op een Elegance Businessline.
Achteraf verlagen is natuurlijk ook een optie.

Cyrus

Actief lid
En dat kan de dealer prima voor je verzorgen, leasemaatschappij ook blij (want die hebben het niet zo op dingen die niet via de dealer gaan).

Het heeft wat moeite gekost, maar uiteindelijk is er een leasemaatschappij gevonden die aan mijn wensen kan voldoen en mij de auto kan leveren binnen het leasebudget (op een paar eurocenten na, maar dat lijkt mij onderhandelbaar....) Nu nog even mevrouw Dreverhaven zien te overtuigen van het nut van het sportonderstel. Mijn betoog dat de Haagse verkeersdrempels er voor zorgen dat de trekhaak dan op de drempel bonkt, bracht haar slechts tot de opmerking dat ik dan maar wat rustiger over die drempel moest rijden. Tsjaa....

sitechris

Donateur
Sportonderstel. Geeft net even een wat steviger en meer solide gevoel, zonder dat het ten koste van comfort gaat. En het ziet er beter uit, want minder ruimte tussen wielen en wielkasten.

Sportonderstel. Geeft net even een wat steviger en meer solide gevoel, zonder dat het ten koste van comfort gaat. En het ziet er beter uit, want minder ruimte tussen wielen en wielkasten.

Ik ben met je eens dat de auto met een sportonderstel beter "smoelt" dan zonder sportonderstel. En volgens mij komt de auto met hulpveren juist nog hoger te staan.

Maar laat ik de vraag wat anders formuleren... Wat zorgt er voor dat ik goed en vooral vlot over de Haagse verkeersdrempels kan rijden, zonder dat de vaste trekhaak op de drempel knalt. Een sportonderstel of hulpveren?

Ik hoor graag van jullie.

MarcoO2

Forumguru
Tsja, ik heb het sportonderstel bewust met afneembare trekhaak genomen. Dat was voor mij de ideale combi, en hoe dat rijdt heb je al ervaren ;) Ervaring met sportonderstel en een vaste trekhaak heb ik niet.

JvK

Lid
Sportonderstel nemen en dan bij de eerste beurt de hulpveren laten plaatsen.
Want tja, het was blijkbaar nodig. :)

Het gewone onderstel wordt door de dealer omgezet in een sportonderstel. Ik heb de vaste trekhaak toch maar laten vervangen voor een verwijderbare trekhaak. Leasebudget wordt dan met € 4,00 overschreden, maar dat scheelt een hoop mogelijk gebonk op de Haagse verkeersdrempels.

Dit gaat hem dan worden:

Skoda Octavia combi
Elegance
Attractive Business uitvoering (uiteraard!)
1.8 TSI
DSG
Sportonderstel
Platin grey metallic
Sunset
Verwijderbare trekhaak
17" Pallas LM velgen
Volwaardig reservewiel
en last, but not least:
uitlaatsierstuk

Laat maar komen...!!

Bovenaan Onderaan