RayDelft
Forumguru
Enfin, ik had mezelf beloofd hier pas te schrijven als ik voldoende kennis gemaakt zou hebben met mijn beauty, maar ik laat jullie alvast toch wat weten.
Sinds enkele uren heb ik haar in ontvangst mogen nemen. (is het haar of hem?) Ik hou t toch maar op hem, ookal is een auto in het frans Une voiture, dus vrouwelijk.
De Superb Combi , 2.0 TSI Elegance Businessline, Magnetic Brown, + panoramadak + parkeerassistent + electrische klep + nog wat toeters en bellen, staat op de oprit mooi te wezen.
De aflevering bij AMES in Dordrecht was keurig. Meer dan een uur is me uitgelegd wat er zoal te weten viel.
Ik kan niet anders zeggen; de service was top! Jammer was dat het stortregende zodat ik op de drukke A15 onderweg naar huis mijn aandacht bij het drukke verkeer moest houden en eigenlijk helemaal geen tijd had om mijn nieuwe limo (ja dat is het) eens goed te bekijken en te beluisteren onderweg. Thuis gekomen heb ik snel gegeten en heb ik mij met het instructieboekje in de hand opgesloten in mn Superb om alles eens op mn gemakkie te bekijken en te proberen. Dat ging trouwens veel sneller dan ik had gedacht. De bediening van alle functies is ontzettend logisch.
Intussen klaarde het weer op en ben ik gaan rijden. Het werd langzaam donker en zo zag ik binnen in de auto bij de voetenruimte allerlei sfeerlampjes aangaan. Zelfs de hendel om de deur mee te openen heeft een ledje zodat het in het donker subtiel verlicht is. Onderweg ben ik gestopt om alle functies en instellingen naar mijn hand te zetten. Dat ging simpel en probleemloos. Mijn in het weekeind voorbereide SD kaartje had ik al vol gezet met allerlei soorten muziek, want het enige waar ik me zorgen over maakte was de kwaliteit van het sound system. Ik luister graag naar muziek , maar ik kan zeggen; of je nu pop, hardrock of het 1e pianoconcert van Chopin draait, het geluid is in orde. Voldoende transparant hoog en als het moet dikke bassen, die als een bas klinken en niet als een doffe rammelende klap. Dik tevreden daarover. En dan de DSG. Nooit mee gereden, want ik heb uberhaupt nooit proefgereden. Ik vraag me af of er wel een versnellingsbak in zit! Het ding schakelt geruisloos en je voelt eigenlijk niet dat er iets gebeurt, tenzij je er op let.
Op een binnendoor weggetje in het donker de xenon uitgeprobeerd. Het lijkt wel een vliegtuig met een batterij landing-lights on. Van de cornerlights merkte ik niet veel. Of eigenlijk niets. Maar ik heb weinig in het donker in de stad gereden.
Ik heb hem netjes ruim onder de 3000 toeren gehouden en keurig gecruised met een gangetje tussen de 100 en 120. Ik merk al dat de auto graag vlot weg wil, maar ik hem met een fluwelen voet gereden. Dat zal ik de eerste 1500 km ook blijven doen.
Alles bij elkaar, ik kom uit een Renault Espace en die geldt toch in elk geval als een zeer comfortabele lange afstandsauto en dat is die Espace dan ook.
Vergeleken met de Skoda is dat gewoon een ander soort beleving. De Skoda voelt Duits en degelijk aan. Je merkt dat je met een zware auto onderweg bent.
Het is qua interieur en gevoel bij het rijden eigenlijk het Mercedes-gevoel en daar doet hij niet veel voor onder, als hij er al voor onder doet.
Kortom, ik ben zeer in mijn nopjes en ik besef me dat ik me met zo'n bolide gelukkig mag prijzen, ookal halen veel mensen hun wenkrauwen op als je zegt dat je een Skoda hebt besteld.
Wordt uitgebreid vervolgd. Met foto's !
Sinds enkele uren heb ik haar in ontvangst mogen nemen. (is het haar of hem?) Ik hou t toch maar op hem, ookal is een auto in het frans Une voiture, dus vrouwelijk.
De Superb Combi , 2.0 TSI Elegance Businessline, Magnetic Brown, + panoramadak + parkeerassistent + electrische klep + nog wat toeters en bellen, staat op de oprit mooi te wezen.
De aflevering bij AMES in Dordrecht was keurig. Meer dan een uur is me uitgelegd wat er zoal te weten viel.
Ik kan niet anders zeggen; de service was top! Jammer was dat het stortregende zodat ik op de drukke A15 onderweg naar huis mijn aandacht bij het drukke verkeer moest houden en eigenlijk helemaal geen tijd had om mijn nieuwe limo (ja dat is het) eens goed te bekijken en te beluisteren onderweg. Thuis gekomen heb ik snel gegeten en heb ik mij met het instructieboekje in de hand opgesloten in mn Superb om alles eens op mn gemakkie te bekijken en te proberen. Dat ging trouwens veel sneller dan ik had gedacht. De bediening van alle functies is ontzettend logisch.
Intussen klaarde het weer op en ben ik gaan rijden. Het werd langzaam donker en zo zag ik binnen in de auto bij de voetenruimte allerlei sfeerlampjes aangaan. Zelfs de hendel om de deur mee te openen heeft een ledje zodat het in het donker subtiel verlicht is. Onderweg ben ik gestopt om alle functies en instellingen naar mijn hand te zetten. Dat ging simpel en probleemloos. Mijn in het weekeind voorbereide SD kaartje had ik al vol gezet met allerlei soorten muziek, want het enige waar ik me zorgen over maakte was de kwaliteit van het sound system. Ik luister graag naar muziek , maar ik kan zeggen; of je nu pop, hardrock of het 1e pianoconcert van Chopin draait, het geluid is in orde. Voldoende transparant hoog en als het moet dikke bassen, die als een bas klinken en niet als een doffe rammelende klap. Dik tevreden daarover. En dan de DSG. Nooit mee gereden, want ik heb uberhaupt nooit proefgereden. Ik vraag me af of er wel een versnellingsbak in zit! Het ding schakelt geruisloos en je voelt eigenlijk niet dat er iets gebeurt, tenzij je er op let.
Op een binnendoor weggetje in het donker de xenon uitgeprobeerd. Het lijkt wel een vliegtuig met een batterij landing-lights on. Van de cornerlights merkte ik niet veel. Of eigenlijk niets. Maar ik heb weinig in het donker in de stad gereden.
Ik heb hem netjes ruim onder de 3000 toeren gehouden en keurig gecruised met een gangetje tussen de 100 en 120. Ik merk al dat de auto graag vlot weg wil, maar ik hem met een fluwelen voet gereden. Dat zal ik de eerste 1500 km ook blijven doen.
Alles bij elkaar, ik kom uit een Renault Espace en die geldt toch in elk geval als een zeer comfortabele lange afstandsauto en dat is die Espace dan ook.
Vergeleken met de Skoda is dat gewoon een ander soort beleving. De Skoda voelt Duits en degelijk aan. Je merkt dat je met een zware auto onderweg bent.
Het is qua interieur en gevoel bij het rijden eigenlijk het Mercedes-gevoel en daar doet hij niet veel voor onder, als hij er al voor onder doet.
Kortom, ik ben zeer in mijn nopjes en ik besef me dat ik me met zo'n bolide gelukkig mag prijzen, ookal halen veel mensen hun wenkrauwen op als je zegt dat je een Skoda hebt besteld.
Wordt uitgebreid vervolgd. Met foto's !