10% Kortings code Xenonlamp.nl

Status
Niet open voor verdere reacties.

Spice

Nieuw lid
Hallo Forumleden,

Na wat led's wisselingen en testen in mijn Superb (met enorme grote dank aan medeforumlid Baartje voor al zijn geduld en hulp:worshippy:) ben in gesprek gekomen met de eigenaar van Xenonlamp.nl.
Het leek hem een leuk idee om voor de leden van dit forum een korting te verlenen op zijn gehele assortiment.

Mijn ervaring is dat de bovengenoemde webshop een prima service levert en daarbij ook nog een "niet goed geld terug" garantie geeft, wat toch wel erg fijn is zoals ik heb gemerkt bij het uitproberen van diverse led verlichting.

Voor diegene die eventueel hun verlichting willen gaan vervangen door led's of andere lampen heb ik dus een 10% kortingscode beschikbaar, deze zal ik na een verzoek per PM verstrekken.
Enige verzoekje van mij en Xenonlamp.nl met uiteraard ook als doel voor andere leden om even je ervaring/bevindingen te delen omtrent de led's/lampen welke je hebt gebruikt, hier en/of op de Site van de Webshop.

Wellicht ten overvloede maar ikzelf heb geen commerciele banden met deze webshop en daarbij levert dit mij ook geen enkel financieel voordeel op, het is enkel en puur een dienst naar dit vriendelijke en zeer behulpzame forum.

Ik zal zelf alvast een voorzetje geven over wat ik van deze shop heb gebruikt.

STORINGSVRIJ stadslicht W5W T10

STORINGSVRIJ stadslicht W5W T10

Gebruikt als binnenverlichting en stadsverlichting.
Ervaring is erg goed, deze lampjes geven een mooi helder wit licht welke mooi bij de Xenonverlichting past.

CANBUS High Power 6 watt LED mistlicht

Gebruikt als mistlicht.
Ervaring met deze leds is niet goed, wat mij betreft geven deze lampen voor het gebruik al mistlicht veel te weinig licht.
Op de bouwkwaliteit valt overigens niks aan te merken deze is gewoon goed, net als de meegeleverde weerstand waardoor je geen foutmelding krijg van het Canbus systeem.

Gebruikt als mistlicht.
Ervaring met deze leds is niet goed, wat mij betreft geven deze lampen voor het gebruik al mistlicht veel te weinig licht.
Op de bouwkwaliteit valt overigens niks aan te merken deze is gewoon goed, net als de meegeleverde weerstand waardoor je geen foutmelding krijg van het Canbus systeem.

Dus het enige verschil tussen de CANbus en de niet CANbus versie is dus de weerstand die is bijgeleverd? Kan iemand me zeggen wat de impedantie is van deze weerstand, dan kan ik even narekenen hoeveel vermogen die weerstand opneemt.

wanderer

Senior Member
ik wil niet zeuren hoor, maar ik zou het wel prettig vinden als al die Xenonlicht verkopers hun info over de wetgeving hieromtrent eens bijwerkten op hun site's
voorbeeld: vanaf april 2012 hoogteverstelling en koplampreiniging niet meer verplicht.....

Antera

Donateur
Dus het enige verschil tussen de CANbus en de niet CANbus versie is dus de weerstand die is bijgeleverd? Kan iemand me zeggen wat de impedantie is van deze weerstand, dan kan ik even narekenen hoeveel vermogen die weerstand opneemt.

kan je zelf uitrekenen met de formule P=UxI om de stroom te berekenen en dan U=IxR te gebruiken om de weerstand te bereken :-)

kan je zelf uitrekenen met de formule P=UxI om de stroom te berekenen en dan U=IxR te gebruiken om de weerstand te bereken :-)

Ja, zover was ik ook al. :) Maar ik heb toch de waarde van de weerstand nodig om het opgenomen vermogen te weten en net dat is hetgeen me interesseert. Ik heb de indruk dat eens een bepaald vermogen door de lamp wordt gebruikt de CANbus ze als 'ok' markeert.
Mijn DRL is ook LED en die verbruiken 5W wat blijkbaar volstaat om CANbus meldingen te vermijden.

@ernieken
welke led-mistlampen gebruik je dan? Wellicht dat er een ingebouwde weerstand inzit.
Ik heb nog geen LED mistlampen maar ben er wel naar op zoek. Liefst wel zonder weerstand want dat vind ik eerlijk gezegd maar 'knoeien'. Ik heb wel LED's steken voor mijn dagrijverlichting. Die werken prima zonder extra weerstand. Ik heb die eens uitgemeten en die verbruikten een kleine 5W en dat is blijkbaar voldoende om geen CANbus meldingen te krijgen. Ik zou dus graag die 7,5W LED's steken voor mijn mistlampen maar dan liefst zonder weerstanden.
Ik zal de gok maar eens moeten wagen zeker? :)

wanderer

Senior Member
het topic gaat over xenonlampen en gelijk wordt er weer een hele pagina besteed aan led verlichting....topickaping

Tallguy

Forumguru
Laten we het inderdaad hier beperken tot de aftermarket xenon kortingscode en geen andere zaken erbij halen. Daar lopen al topics over.

Spice

Nieuw lid
Laten we het inderdaad hier beperken tot de aftermarket xenon kortingscode en geen andere zaken erbij halen. Daar lopen al topics over.

Denk dat dat wellicht ook een beetje het probleem is er lopen idd enorm veel topics op diversen soorten lampen zodat het voor veel leden lastig is om door de bomen nog het bos te zien, dit was voor mij ook erg lastig en heb gelukkig wat hulp gehad van een vriendelijke medeforummer.
Wellicht een idee om een algemeen topic aan te maken (of dit topic desnoods na titelaanpassing) waarin de ervaringen van gebruikte lampen te delen zodat niet steeds opnieuw het wiel hoeft worden uitgevonden.

Zou wat mij betreft wenselijk zijn om een topic (wat mij betreft "Het grote lampen Topic") te hebben waar je vragen kan stellen en ervaringen kan delen en niet versnippert over het forum.
Maar goed ik ga uiteraard niet over het beleid.

het topic gaat over xenonlampen en gelijk wordt er weer een hele pagina besteed aan led verlichting....topickaping

Alhoewel de naam idd anders impliceert kan je bij deze shop verschillende soorten lampen kopen en dus niet alleen Xenon.

EdK

Forumguru
Heren het gaat over een kortingscode die korting geeft bij de firma xenonlamp.nl
Van topic kaping is hier geen enkele sprake en degene die dit oppert doet dit eigenlijk al zelf met zijn link (HIER )

Xenonlamp heeft een assortiment van LED lampen en Xenonlampen waar men dus aan ons leden korting wil geven
En de topic starter geeft zelf al aan dat hij met die korting dus LEDs heeft gekocht.

Wel zouden de mods eens even kunnen kijken of het wel volgens de regels zou kunnen, want er ontstaat nu dus wel een vorm van reclame

Spice

Nieuw lid
Wel zouden de mods eens even kunnen kijken of het wel volgens de regels zou kunnen, want er ontstaat nu dus wel een vorm van reclame

Ik Heb er ook absoluut geen moeite mee als er andere webshops genoemd worden, graag zelfs.
Ik heb zelf ook bij verschillende shops gekocht aangezien er zoveel verscheidene soorten lampen/led's te krijgen zijn en je toch een beetje op bevindingen/ervaringen van anderen afgaat.

Ik wil ook nog wel een een opsomming maken van alle door mij gebruikte lampen bij verschillende shops vandaan zodat anderen
gebruik kunnen maken van opgedane ervaring.
Het lijkt eenvoudig maar zeker als het canbus systeem "meekijkt" moet je toch wel een beetje gaan opletten ook lichtsterkte etc., zeker met gebruikt van led's kan je niet van een plaatje op een webshop afzien.

Tallguy

Forumguru
Het topic gaat er primair over dat er een kortingscode ter beschikking wordt gesteld. Alle andere discussies over xenonlampen, ledlampen horen thuis in de reeds aanwezige topics. Het lijkt ons dan ook beter dit topic verder af te sluiten. Als mensen die code willen hebben kunnen ze een PM sturen naar de TS.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan