[O2] Parrot inbouwen

Jensdc

Nieuw lid
Hey,

Ik ben van plan om mezelf een Parrot MKI9100 aan te schaffen. Ik zou deze natuurlijk zelf willen inbouwen om weer wat bij te leren. Het hele installatie proces zou ik dan ook aan de hand van foto's willen vastleggen zodat anderen dit dan kunnen gebruiken.
Ik vraag me echter af waar ik de microfoonkabel moet wegwerken. Ik zou de microfoon namelijk op de voorruit willen plakken, naast de binnenspiegel. Ik kan de draad onder de dakbekleding steken en zo naar de deur leggen echter daar kan ik niet meer verder. Daar moet hij even zichtbaar komen en dan langs de ruit (rechts) tot aan het dashboard. Maar dan? Hij moet naar de middenconsole raken hé.
Iemand tips?

Greetz,

Jens

D

Deleted member 6398

Mijn Parrot microfoon zit naast de binnenverlichting geplakt, dus niet op de voorruit.
De bedrading hiervan loopt dan inderdaad via de dakbekleding en de raamstijl naar beneden.
Vervolgens kun je hem achter je dashboard langs laten lopen naar war je je aansluitkast van de Parrot weg wilt werken.
het bedieningskastje van mijn Parrot zit bij mij in de asbak weggewerkt.
Mooi uit het zicht en met een paar kids minder schade gevoelig, was bij mijn vorige auto dus niet het geval.:crazy:

Tallguy

Forumguru
Gebruik ook even de zoekfunctie: Er staan inmiddels redelijk wat fotosessies van het aanleggen van bekabeling van Parrots en andere GSM kits. Je moet de bekleding can de C-stijl nl even los halen. Vaak zit er een schroefje verborgen achter het dopje waar de airbag tekst op staat (was bij mijn O2 nl wel het geval).

Antera

Donateur
C-style? wat moet je nu achterin met de microfoon of word je gereden:xyxthumbs:

De microfoon kan je inderdaad netjes naar de binnenverlichting brengen daar zit plaats voor om hem te monteren . Zo zit deze bij mij er ook gemonteerd valt niet op en werkt super

Jensdc

Nieuw lid
Gebruik ook even de zoekfunctie: Er staan inmiddels redelijk wat fotosessies van het aanleggen van bekabeling van Parrots en andere GSM kits. Je moet de bekleding can de C-stijl nl even los halen. Vaak zit er een schroefje verborgen achter het dopje waar de airbag tekst op staat (was bij mijn O2 nl wel het geval).

Eerlijk gezegd ben ik hier nog niet veel fotosessies tegengekomen. De meeste threads bevatten geschreven instructies doch geen foto's. Daar wij belgen blijkbaar een geheel andere terminologie gebruiken voor auto-onderdelen zijn de meeste van die instructies dan ook chinees. :(

edit: http://www.skodaforum.nl/board/showthread.php?14419-Audio-carkit-Octavia-2005/page4

Die link lijkt me dan wel weer handig :D

EdK

Forumguru
C-style? wat moet je nu achterin met de microfoon of word je gereden:xyxthumbs:

Zal wel een Skoda uit één van de arabische landen geimporteerd zijn, daar lezen ze ook van rechts naar links. :worshippy::regels:

Jensdc

Nieuw lid
Op mijn fotosessie is het wel niet erg duidelijk waarom je in godsnaam de plastic aan het stuur moet verwijderen? oO

Tallguy

Forumguru
Stuur? nee joh! Ik heb het nooit over het stuur gehad :regels:
Zit er geen plastic dopje op de stijl tussen je vorruit en de deur waar de tekst "airbag" op staat?

Antera

Donateur
Stuur? nee joh! Ik heb het nooit over het stuur gehad :regels:
Zit er geen plastic dopje op de stijl tussen je vorruit en de deur waar de tekst "airbag" op staat?

en let wel op dat je deze demonteerd als de spanning eraf is om ongelukken te voorkomen

Tallguy

Forumguru
achter het dopje zit niet direct de airbag, die zit wat lager geloof ik. Het dopje heeft 2 functies: 1 het aangeven dat er een airbag in die stijl zit en 2, het verbergen van een schroefje dat de bekleding van die stijl op z'n plek houdt. Ik heb zelf 2x dat ding losgehaald (1e keer om de kabel van de mic erachter te laten lopen en 4 jaar later om de kabel er weer vandaan te halen)...niks aan het handje, zolang je maar voorzichting bent en uiteraard geen actief contact aan heb :)

Tallguy

Forumguru
ah...soms lukt het met een stevige draad (denk aan een kunstof trekveer) je bekabeling achter/door het dashboard heen te trekken, soms lukt dat slecht en moet je wel wat loshalen. Probeer het eerst met een stevige draad...soms werkt een draad zoals een stroomdraad ook goed (stevig koper, buigzaam).

EdK

Forumguru
http://www.skodaforum.nl/board/attachment.php?attachmentid=13492&d=1300702346

Hier koppelt hij de onderkant van het dashboard los. Het is dat dat ik bedoel.

Als ge uw voeten op de zetel plaatst en uwe rug op de vloer waar normaal uwe voeten zijn tijdens een rit en dan het stuk VD koperdraad waar Kensei het over heeft, dan krijgt u dat speakerdraadje met wat vissen zo op de plek waar u die wil hebben.

Uw hoeft geen hele skoda te demonteren om daar te geraken !

Jensdc

Nieuw lid
Dit kan wel zonder zo'n ISO2car zeker? Ik heb enkel de bijgeleverde kabels, zie het nut niet van zo'n ISO2car?

Bovenaan Onderaan