Besteld O2 1.6TDI EBL

Chrisjuhh

Nieuw lid
Hoi Forumleden,

Na diverse VAG auto's te hebben gereden was het weer tijd om een nieuwe uit te zoeken.
De keuze was al duidelijk (golf) maar na een bezoekje aan de skoda dealer toch gaan twijfelen en jullie raden het al.....
na 2 proefritjes was ik verkocht :)

Afgelopen 1 december is besteld een Octavia Hatchback 1.6 TDI Elegance Business line in de metallic kleur Black Magic.
Als extra optie Connect pack en aangezien de lease maatschappij gul was een setje winterbanden.

Vanmiddag een belletje van de dealer gehad dat de productie datum staat op week 2 en levertijd ongeveer week 5 moet worden.

kan niet wachten......

jero

Nieuw lid
Hallo Chrisjuhh,
Gezien de zeer korte levertijd heb je vermoedelijk gekozen voor een auto met versnelling en niet voor een automaat.

Chrisjuhh

Nieuw lid
Hoi Jero, klopt. ik las inderdaad al levertijden varierend tot 20 / 25 weken.
ben wel blij met nog 5 weken te gaan. (al is het natuurlijk toch afwachten totdat je hem daadwerkelijk hebt)

heb me in ieder geval aan voorpret al vermaakt op dit forum....

Chrisjuhh

Nieuw lid
Maandag bericht gehad van de dealer. ongelukje gehad in de fabriek. auto totall loss. Moet helaas opnieuw gebouwd worden 4-5 weken vertraging.
errug balen maarja niks aan te doen.

WouterO2C

Actief lid
Maandag bericht gehad van de dealer. ongelukje gehad in de fabriek. auto totall loss. Moet helaas opnieuw gebouwd worden 4-5 weken vertraging.
errug balen maarja niks aan te doen.

LOL, eerst moest ik keihard lachen. Toen dacht ik, dat meen je niet. En toen... geloof er niets van! Maar goed het kan, in theorie. EN sowieso erg vervelend voor je.

Had je topic nog niet eerder gezien. Vroeg me af waarom je toch uiteindelijk gekozen hebt voor octavia en niet voor de golf? Prijs?

Chrisjuhh

Nieuw lid
Kon het zoals meerdere mensen eerst ook niet geloven. Dit is me gelukkig nog niet eerder gebeurd en ook nog nooit eerder gehoord. Het lange wachten en geduld hebben wordt nog even op de proef gesteld. Het zijn maar 4-5 wkn en geen 8-9 zoals ze eerder aangaven. Kreeg eerst gevoel foutje dealer misschien...... Wacht wel af. De reden dat ik voor een octavia heb gekozen is vrij simpel grotere auto, meer luxe voor minder geld. En de o2 met facelift ziet er gewoon erg goed uit. Daarnaast is het een vag auto dus van binnen heel herkenbaar. Naarmate ik meer ging lezen, proefrijden en kijken op dit forum werd ik steeds enthousiaster.

WouterO2C

Actief lid
De reden dat ik voor een octavia heb gekozen is vrij simpel grotere auto, meer luxe voor minder geld. En de o2 met facelift ziet er gewoon erg goed uit. Daarnaast is het een vag auto dus van binnen heel herkenbaar. Naarmate ik meer ging lezen, proefrijden en kijken op dit forum werd ik steeds enthousiaster.

Klinkt erg logisch! Leuk om te lezen!

Chrisjuhh

Nieuw lid
Update: vandaag een belletje gehad van de dealer. Uw auto staat op transport ....huh... :smiley29: nagevraagd hoe dit kan aangezien auto in de puin ligt en opnieuw gebouwd moet worden.....
foutje ..... (versterkt het vermoeden dat mijn auto een "andere bestemming" heeft gekregen / verkeerde bestelling o.i.d.) want de nummers van de auto zijn denk ik in mijn optiek niet meer te gebruiken (iemand ervaring mee?) nou ja nu is productie verschoven naar week 8 dus levering op z'n vroegst week 10/11. en zo blijven er weken bijkomen.....

Robbie

Lid
Ja dat is wel erg dubieus. Lijkt er inderdaad sterk op dat de auto een andere bestemming heeft gekregen.
Mijn auto is ook in week 2 geproduceerd en ik kan hem vrijdag ophalen. Nog met de dealer er over gehad dat ik had gelezen dat er zich in week 2 een ongelukje heeft plaatsgevonden in de fabriek. De dealer had hier niets van gehoord en keek me er raar bij aan, zo van "hoe kom je er nou bij dat er een ongelukje in de fabriek heeft plaatsgevonden......"
Heb je nog het Kom-nr van de auto? Zo ja, vraag aan de dealer nu nogmaals om het Kom-nr, wanneer je een ander nummer krijgt weet je genoeg en zou ik eens even met Pon contact opnemen, dit zou schandalig zijn.

Als je het Kom-nr van je "eerst" bestelde auto hebt kan ook al direct contact opnemen met Pon en de gegevens opvragen, als je dan te horen krijgt dat hij inderdaad op transport staat weet je eigenlijk ook al genoeg..

Chrisjuhh

Nieuw lid
Zo dat is helemaal lang. Hoe vaker ik op dit forum kom hoe moeilijker het wachten wordt. Laatste nieuws is dat de auto week 7 wordt geproduceerd en ongeveer week 9/10 wordt uitgeleverd. Keep you posted

Chrisjuhh

Nieuw lid
Update: vrijdag eindelijk na ruim 3 maanden de auto ophalen bij de dealer.
...... nog maar 2 volledige dagen wachten .....

Chrisjuhh

Nieuw lid
Zo, de eerste 1200 KM zitten er sinds vrijdag alweer op :laugh:. ik moet zeggen wat een fantastische auto. rijdt lekker soepel, genoeg vermogen voor zo'n 1.6 diesel blok en nog eens zuinig ook (tankpas dus eigenlijk maakt dat niet zoveel uit) dashboard, materiaal alles zit goed in elkaar en ziet er goed uit. nu maar hopen dat exterieur door "vandalen" ook lang netjes gehouden wordt.

het is in ieder geval mijn nieuwe "troetel" kindje geworden en wil er wel continue in rijden. i.v.m. grote van de wagen en goed opletten met inparkeren (ondanks de sensoren) foto's volgen binnenkort :-)

het is in ieder geval mijn nieuwe "troetel" kindje geworden en wil er wel continue in rijden.

Leuk te horen dat de wagen zo goed bevalt, ik haal morgen eenzelfde exemplaar (maar dan Combi) bij de garage op. Ga er 2,5 uur per dag in doorbrengen dus wat luxe is dan wel lekker :)

Bovenaan Onderaan